کد خبر: ۴۱۹۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر



مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از فعالیت ۳۰ اکیپ ثابت و سیار به منظور نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی همزمان با ‌آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر محمد اصغرزاده» امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه همکاران مشغول در این نهاد سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت هستند، افزود: سال گذشته در خراسان جنوبی آنفولانزای فوق حاد را شاهد نبودیم این درحالی بود که این بیماری در ۲۵ استان کشور شایع بود.

این مقام مسئول همچنین از افتتاح آزمایشگاه تخصصی کشت سلولی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای این آزمایشگاه تاکنون ۱۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی از وجود ۷۰۰ باب مرغداری گوشتی در این استان خبر داد که از این تعداد ۲۲۰ باب فعال هستند، اظهار داشت: همچنین ۳۵ باب واحد تخم گذار در استان وجود دارد که با این احتساب همواره پایش سلامت برای بررسی بیماری ها وجود دارد.

دکتر اصغرزاده با اشاره به اینکه سلامت و بهداشت عمومی مردم که ناشی از کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام است از جمله مهمترین وظایف این اداره کل است، گفت: سلامت مردم درخصوص فراورده‌های خام دامی از دیگر وظایف این نهاد است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی حفظ سرمایه دامی استان را از دیگر وظایف این نهاد برشمرد و ادامه داد: خراسان جنوبی با وجود ۲۹ هزار نفر شتر در استان، قطب دوم شتر کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجیره شتر و شترمرغ با راه اندازی کشتارگاه‌های صنعتی تکمیل شود تا از خام فروشی این محصولات جلوگیری شود و ارزش افزوده آن به استان برگردد، گفت: برندینگ و پاستوریزه کردن شیر شتر نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود.

اصغرزاده همچنین با اشاره به فرارسیدن هوای گرم و تابستان،‌ از مردم خواست: نکات لازم برای جلوگیری از این بیماری را که به طور مرتب در رسانه‌ها بیان می شود را رعایت کنند و فراورده‌های دامی را از مراکز مجاز مورد تایید اداره کل دامپزشکی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از فعالیت ۳۰ اکیپ ثابت و سیار به منظور نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی همزمان با ‌آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مردم می توانند از طریق سامانه ۱۵۱۲ با این نهاد در ارتباط باشند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
آزمایشگاه تخصصی کشت سلولی در عنوان خبر آمده است ولی درباره کاربرد آن در خراسان جنوبی در متن خبری چیزی نیست و فقط عملکرد دامپزشکی خراسان جنوبی ذکر شده است.
به نظر شما وقتی برخی استانها در ساده ترین امکانات مثل خودروی عملیاتی دچار مشکل هستند کشت سلول در خراسان جنوبی چه ضرورتی دارد؟؟؟؟
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
جناب آقای دکتر اصغر زاده آیا استان خراسان جنوبی به راه اندازی کشت سلول چقدر نیاز دارد .................. دکتر عزیز اگر 175 میلیون تومان پول دارید حداقل هزینه پوشش مایه کوبی رایگان برای دامداران بفرمائید .........................
نظر شما
ادامه