کد خبر: ۴۱۸۷۵
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته اما راضی‌کننده نبود ...



حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: حوزه ارتباطات بین‌الملل از اولویت‌های سازمان دامپزشکی کشور است، لذا می‌بایست تعاملات خود را از لحاظ کمی و کیفی حداقل با ۱۴ کشور همسایه ارتقا دهیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» امروز در جلسه با رابطین ملی سازمان جهانی بهداشت دام، با بیان اینکه هیچکدام از کشور‌های دنیا بدون داشتن یک دامپزشکی جهانی نمی‌توانند در کنترل و مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت عمومی موفق باشند، اظهار کرد: در شرایط کنونی لازم است تا رابطین ملی نقش بیشتری در زمینه فعالیت‌ها در حوزه ملی و بین‌المللی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین این رابطین باید با سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان جهانی بهداشت دام، فائو و WHO ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند، همکاری‌های خود را بهبود بخشیده و جایگاه بین‌المللی دامپزشکی جمهموری اسلامی ایران را ارتقا دهند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به لزوم بهبود روابط بین المللی در حوزه دامپزشکی، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته اما راضی کننده نبوده و انتظار می‌رود که شاهد گام‌های بیشتر و بلندتری در این حوزه باشیم.

همچنین در این جلسه «دکتر بهمن عابدی» مدیر کل دفتر سازمان‌های تخصصی روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور گزارشی از اهداف و وظایف رابطین ملی هشت گانه را ارائه کرد و هر کدام از رابطین ملی نیز گزارشی از عملکرد حوزه خود ارائه دادند.

گفتنی است سازمان جهانی بهداشت دام در جهت تسهیل، تسریع و ارتقای شبکه تبادل اطلاعات با کشورهای عضو و نیز ارتباط بین نمایندگان دامپزشکی کشورهای جهان مبادرت به بهره مندی از ساختار و کاربرد معرفی رابطین ملی (National focal point) در موضوعات مهم و الویت دار بخش دامپزشکی کرده است.

تبادل اطلاعات این رابطین ملی با سازمان جهانی بهداشت دام باید زیر نظر و تایید مستقیم نماینده هر کشور صورت بگیرد، لذا نماینده سازمان جهانی بهداشت دام در ایران سازمان دامپزشکی کشور می‌باشد، لکن بر اساس ساختار سازمان جهانی بهداشت دام، رابطین ملی در حوزه‌های هشت گانه اطلاع رسانی بیماری دامی، بهداشت مواد غذایی، رفاه حیوان، آبزیان، ارتباطات، آزمایشگاه‌های دامپزشکی، تولیدات دامپزشکی و حیات وحش در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند.



 

نظر شما
ادامه