کد خبر: ۴۱۷۹۶



به صاحبان طیور بومی و نهاده‌های مرغداری درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان اصفهان ۲۴ میلیارد ریال خسارت پرداخت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا وسیما، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان اصفهان گفت: خسارت پرداخت شده افزون بر ۱۷ میلیارد ریال به طیور بومی و هفت میلیارد ریال به نهاده‌های واحدهای صنعتی استان است.

«دکتر مصطفی کردآبادی» با اشاره به اینکه از مجموع دو هزارو ۶۰۰ واحد صنعتی، ۴۰ کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شناسایی شده افزود :این بیماری در ۳۴ واحد مرغداری ۶ شهرستان استان از ۲۴ آذر پارسال شیوع یافت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، گلپایگان, کاشان و خمینی شهر را مهمترین شهرستان‌های درگیر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: ۹۶۶ هزار قطعه مرغ تخمگذار در ۱۹ واحد صنعتی و ۲۰۷ هزار قطعه مرغ در ۱۵ واحد بومی دچار بیماری شد

«دکتر محمد کشتکار» با اشاره به معدوم کردن ۹۰۰ هزار و ۶۰ قطعه مرغ از ۲۵ میلیون قطعه مرغ موجود در مرغداری های استان, عملکرد نظارتی بازرسان و کارشناس را به نسبت دیگر استان‌ها مطلوب اعلام کرد.

هم اکنون دو هزارو ۳۵ واحد مرغ گوشتی در مجموع به ظرفیت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و ۲۰۰ واحد مرغ تخمگذار و پولت در مجموع به ظرفیت ۱۱ میلیون قطعه در استان اصفهان فعال است.

استان اصفهان با تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن مرغ, هفت هزارتن بوقلمون، یک میلیون قطعه جوجه بومی و ۸۸ هزار تن تخم مرغ رتبه اول را در هر چهار مشخصه در کشور دارد.


نظر شما
ادامه