کد خبر: ۴۱۰۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«علی ابراهیمی» افزود: در خصوص کنترل و مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مرجعی که می‌تواند اظهار نظر کند سازمان دامپزشکی بوده که تاکنون این مسئله را مطرح نکرده است ...
 

حکیم مهر: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در خصوص کنترل و مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مرجعی که می‌تواند اظهار نظر کند سازمان دامپزشکی است که تاکنون این مسئله را مطرح نکرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در خصوص ادعای مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اظهار داشت: در خصوص کنترل و مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مرجعی که می‌تواند اظهار نظر کند سازمان دامپزشکی بوده که تاکنون این مسئله را مطرح نکرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیش از 400 کانون بیماری در یک مقطع وجود داشت، که باید پرسید چگونه می‌توان آن را مهار کرد؟، گفت: این امکان وجود دارد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با وجود بازگشت پرندگان از مهاجرات موج جدیدی از تلفات را به همراه داشته باشد و حتی اگر مهار شده باشد، تولید فوری به میزان گذشته خود بازنگشته است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه به دلیل تلفاتی که در واحدهای مرغ تخم گذار وجود داشت، تولید تخم مرغ کاهش پیدا کرد و به لحاظ فصل مصرف و تقاضای بالا افزایش قیمت را شاهد بودیم، ادامه داد: واردات تخم مرغ نمی‌تواند بازار کشور را دراز مدت پوشش دهد و نیاز کشور را به این محصول تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مراقبت‌های لازم را در مقابل این بیماری نداشته باشیم، نه‌تنها در زمینه تولید تخم مرغ، بلکه در زمینه گوشت مرغ نیز دچار مشکل می شویم، عنوان کرد: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نسبت به گذشته مقاوم تر و دامنه انتشار آن نیز وسیع‌تر شده؛ با این وجود مبارزه با این ویروس بسیار دشوار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمانی که می‌دانیم عامل این بیماری ویروس است، پس می‌توانیم با کنترل‌های قرنطینه‌ای مخصوصاً در واحدهای پرورش طیور به روش صنعتی بیماری را کنترل کنیم، تصریح کرد: اگر چنانچه تردد عوامل انسانی و خوراک را کنترل کنیم، می‌توانیم بیماری را مهار کنیم؛ جای تعجب دارد که در کنترل و مهار این بیماری تا این میزان دچار مشکل هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طیور بومی و وحوش زمانی که تلفات می‌دهند قابل قبول است زیرا در معرض خطر قرار دارد اما تلفات در واحدهای صنعتی که ورود، خروج و خوراک تحت کنترل است جای انتقاد دارد، ادامه داد: در این زمینه تنها جدیت و مراقبت اساسی اثرگذاری دارد و تمامی مرغداران با این بیماری آشنایی دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در پایان با تاکید بر اینکه بهتر بود که اطلاع رسانی شود تا واحدهای بومی در جاهایی که امکان دارد به محیط بسته منتقل شوند تا بیماری کنترل شود، خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر در زمینه واحدهای صنعتی با کنترل شدید مراحل بهداشتی و قرنطینه‌ای از شیوع بیماری جلوگیری کنند، در این زمینه اقدامات جدی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
علت آن روشن است:

دست و پای سازمان دامپزشکی در وزارت بی کفایت و تولیدمحور جهادکشاورزی بسته است و تا زمانی که سازمان دامپزشکی بودجه و اختیارات کافی و از همه مهمتر وزیر بالاسری اش عملا باور عمیق و زبان علمی مشترک نداشته باشد، وضع همین خواهد بود که هست و اتفاقا تا زمانی که وزیر بهداشت مسئولیت مستقیم سازمان دامپزشکی را به متظور حفظ بهداشت و سلامت مردم بر عهده نگیرد بیشترین ضرر و زیان را خود مرغداران و دامداران متحمل می شوند!!!

خوب است که به موضع بسیار عالی و مثبت پزشکان متخصص وزارت بهداشت توجه شود آنجا که متواضعانه می گویند:

در موضوع آنفلوانزا

وزارت؟؟! بهداشت

بازوی اجرایی؟

سازمان دامپزشکی است!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
جای تعجب نیست جناب تا وقتی که دامپزشکی و سلامت مردم زیر نظر مهندسان کشاورزی مثل خود شما هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
دامپزشکی بزرگترین قربانی جدایی آموزس پزشکی از وزارت علوم است. دامپزشکی تا وقتی که جزیی از وزارت بهداشت نباشد و به بودجه های کلان وزارت بهداشت دسترسی نداشته باشد هیچ کاری نمیتواند بکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
جای تعجب نداره
دامپزشکی باید یک ارگان مستقل و دارای یگان حفاظت بشه تا بتونه کاری کنه وگرنه ،هیچ فایده نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
‌زیاد تعجب نکنید ، لطف کنید قوانین دامپزشکی رو بروز کنید
نظر شما
ادامه