کد خبر: ۴۱۰۱۲
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«علی ابراهیمی» افزود: آنچه که در طیور بومی و صنعتی شاهد هستیم این است که خطر به‌صورت جدی در تمامی استان‌ها وجود دارد ...
 

حکیم مهر: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشور ما در مسیر مهاجرت معکوس پرندگان از سمت جنوب به سمت شمال قراردارد، همچنان خطر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به‌صورت جدی دیده می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در خصوص کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور، اظهار داشت: بیماری آنفلوانزای پرندگان کماکان در حال گرفتن تلفات است و متاسفانه کانون‌های این بیماری نیز در کشور ما بسیار زیاد است؛ شاید بتوان گفت در مقطع کوتاهی تنها بارش برف در سطح کشور روند آن را کند کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و اینکه به فصل بهار نزدیک می‌شویم و کشور ما در مسیر مهاجرت معکوس پرندگان از سمت جنوب به سمت شمال قراردارد، همچنان خطر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به‌صورت جدی دیده می‌شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شده بود 10 میلیون واحد واکسیناسیون در برخی از استان‌ها به‌صورت آزمایشی انجام شود، ادامه داد: نتایج این واکسیناسیون‌ها برای جوجه ریزی دور بعد خود را نشان می‌دهد، اما آنچه که در طیور بومی و صنعتی شاهد هستیم این است که خطر به‌صورت جدی در تمامی استان‌ها وجود دارد.

ابراهیمی در پایان در خصوص آخرین آمار منتشر شده از تلفات بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده این بیماری در کشور ما تاکنون 25 میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار و 1 میلیون مرغ مادر تلفات داشته است؛ بسیار نگران هستیم که این بیماری به واحدهای پرورش مرغ نیمچه و گوشتی سرایت کند؛ اگر این مسئله صورت بگیرد و در این بخش نیز تلفات داشته باشیم، به ناچار مجددا افزایش قیمت مرغ را نیز تجربه می‌کنیم.

 

 
نظر شما
ادامه