کد خبر: ۴۰۸۲۵



مدیر کل دامپزشکی مازندران رعایت زون‌بندی و فواصل را برای استقرار واحدهای تولیدی در شهرهای صنعتی ضروری دانست و در عین حال تصریح کرد که می‌توان این فاصله را کم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین رضوانی» در جلسه کمیته تخصصی شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی، یکی از موانع اصلی تولید را قوانین دست و پاگیری دانست که برای اجرای کارها مشکل ایجاد می‌کنند و افزود: طبق مصوبه برای احداث واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی زون‌بندن و رعایت فواصل الزامی شده است.

وی با بیان اینکه امروزه زون‌بندی در شهرک‌های صنعتی برهم خورده است، گفت: یکی از مشکلات استقرار واحدهای صنعتی در کنار واحدهای غذایی در شهرک‌های صنعتی است و این عامل سبب می‌شود تا به برخی واحدها مجوز داده نشود.

رضوانی تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها، استقرار واحدهای غیرغذایی و آلاینده در کنار واحدهای غذایی در داخل شهرک‌های صنعتی است و نباید واحدهای صنعتی آلاینده در کنار مواد غذایی قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، خواهان رعایت زون‌بندی در شهرکهای صنعتی شد و گفت: با یک حریم شش متری و حداقل فاصله یک واحد می‌توان مشکل استقرار واحدهای صنایع مختلف را در کنار هم حل کرد.

وی با اشاره به اینکه همکار بخش خصوصی و دولتی در شهرک صنعتی و بندر فعال هستند، گفت: طبق قانون و مصوبه مجلس، برای نمونه‌برداری و آزمایش نمی‌توان امور را برون سپاری و واگذار کرد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران یادآور شد: آزمایشگاه‌های مازندران مورد وثوق و تایید هستند و می‌توانند به عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت داشته باشند.


نظر شما
ادامه