کد خبر: ۴۰۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگاور گفت: بررسی موارد تلفات ایجاد شده در جمعیت مرغان این شهرستان از نظر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان منفی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر رسول ریزوندی» با اشاره به مرگ و میر مشکوک تعدادی از مرغان یکی از مرغداری های روستای شیشکان از توابع کنگاور، افزود: نتایج حاصل از انجام آزمایش ها که حدود ساعت یک بامداد روز جاری به دست ما رسید، حاکی از منفی بودن ابتلا مرغان تلف شده به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

وی با بیان اینکه پس از بروز این حادثه کارشناسان این اداره کل به محل اعزام شدند، اظهار داشت: پس از بازدید کارشناسی و برداشت نمونه های بافتی از تعدادی پرنده تلف شده از نظر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشخص شد، این بیماری در بین مرغان تلف شده وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دفن بهداشتی مرغان تلف شده نیز با همکاری مرکز بهداشت و درمان کنگاور در دستور کار است، افزود: هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده و مردم می‌توانند با خیال راحت به مصرف گوشت مرغ و تخم ‌مرغ بپردازند.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بین پرندگان و انسان مشترک است و یکی از بیماری‌های به شدت واگیردار و کشنده در پرندگان است که توسط ویروس نوع A که تمایل زیادی به سلول‌های مخاطی و بخصوص دستگاه های تنفس و گوارش دارد، ایجاد می‌شود.

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق ورود پرندگان مهاجر به تالابها و آبهای ایران شیوع می یابد به نحوی که با آلوده شدن طیور بومی، زمینه ابتلای طیور صنعتی نیز فراهم می شود.

بیماری آنفلوانزای پرندگان بیماری خطرناکی است که در سال 1918 میلادی در جهان شیوع پیدا کرد و با شیوع آن میلیون ها نفر جان خود را از دست دادند.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
1
با سلام آیا این موضوع ارزش طرح بعنوات خبر را دارد. تلفاتی در مرغداری اتفاق دفتاده و دامپزشکی هم وظیفه خود را انجام داده است.
نظر شما
ادامه