کد خبر: ۳۹۳۰۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: از حدود ۱۴ میلیون قطعه مرغی که بدلیل آنفلوانزای پرندگان، از چرخه تولید حذف شده است، تقریباً ۱۰ میلیون قطعه آن جایگزین شده است ...



حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور  گفت: درحال حاضر از حدود ۱۴ میلیون قطعه مرغی که بدلیل آنفلوانزای پرندگان، از چرخه تولید حذف شده است، تقریباً ۱۰ میلیون قطعه آن جایگزین شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علی صفر ماکنعلی» در نشست خبری امروز در سازمان دامپزشکی، با بیان اینکه بعد از آنکه کانون‌های بیماری شناسایی می‌شود، برای جلوگیری از پخش شدن ویروس آنفلوانزا و مهار آن برخی مرغداری‌های مجاور نیز حذف و معدوم می‌شود، اظهار داشت: درحال حاضر که حدود ۱۴ میلیون قطعه مرغ از چرخه حذف شده، ‌ تقریباً ۱۰ میلیون قطعه آن جایگزین شده است و این‌طور نیست که مرغداری‌های مرغ تخم‌گذار خالی شود، چون سازمان طرحی دارد که ۲۰ میلیون پولت (مرغ در دوره پیش از تولید) را جایگزین کنیم.

وی افزود: از زمان جوجه‌ریزی ۲۰ هفته زمان لازم است تا مرغ به مرحله تخم‌گذاری برسد و قاعدتاً یک وقفه‌ای در تولید تخم‌مرغ ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: طی استراتژی ۳ ساله‌ای که داریم امیدوار هستیم بتوانیم طغیان بیماری آنفلوانز را در کشور کنترل کنیم؛ چون این بیماری همواره ممکن است وجود داشته باشد و یک تا دو میلیون حذف و معدوم سازی مرغ تخم‌گذار در یک جمعیت ۶۵ میلیونی مرغ تخم‌گذار بحران محسوب نشده و طبیعی است.

وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که با ورود پرندگان مهاجر به کشور که در ۳۲۰ نقطه ایران پراکنده می شوند، سویه جدیدی از بیماری آنفلوانزا در کشور شیوع یابد.

ماکنعلی درباره اینکه گفته می شود میزان حذف و معدوم‌سازی طیور در کشور بسیار بالاتر از ارقامی است که سازمان دامپزشکی اعلام کرده است، اضافه کرد: آمارهای ما بر اساس اطلاعات دریافتی از میدان‌های عملیات ماست؛ چراکه برای پرداخت بیمه و غرامت هر قطعه مرغ شمارش می‌شود و آمارهای دیگر در این زمینه مورد تایید ما نیست.

وی با اشاره به اینکه در استان هایی مانند گیلان، آذربایجان غربی، گلستان و مازندران تعداد واحدهای مرغ تخم گذار زیاد نیست، گفت: در استانی مانند آذربایجان شرقی تعداد واحدهای مرغ تخم گذار زیاد است به عنوان مثال ما در این استان ۳۰۰ واحد مرغ تخم‌گذار داریم که در مجاورت یکدیگر قرار دارند که همین مساله باعث می شود در زمان شیوع بیماری انفجار بوجود آید.

این مقام مسئول گفت: با اقداماتی که انجام گرفته سال آینده ما چیزی به عنوان انفجار بیماری نخواهیم داشت و از سال ۹۷ بحران ها و انفجارهای این چنینی را مدیریت خواهیم کرد.

ماکنعلی درباره اینکه آیا ایران به سازمان جهانی بهداشت دام اعلام کرده که این ویروس در کشورمان شیوع یافته است؟، افزود: هماهنگی‌هایی با مجامع ذی صلاح بین‌المللی در این زمینه انجام گرفته؛ ما نمونه‌هایی را از تمامی استان‌هایی که گزارش وقوع آنفلوانزای پرندگان در آنها اعلام شده، تهیه کرده‌ایم تا بتوانیم با ارسال آن به کشور ایتالیا نقشه اطلاعات ژنتیکی ویروس را دربیاوریم.


 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
1
اقای دکتر در کل مصاحبه ها اسم از برنامه خود بردید ولی هیچ چیز ی بیان نکردید،لطفا برنامه رو به صورت واضح بیان کنید و نقد همکاران رو هم بخونید شاید بتونن پیشنهاد های جدیدی ارائه بدن همکاران بخش دولتی اگه واقعا چیزی براشون ارسال شده و در جریان هستن لطفا کامنت بزارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
1
الان که طرح سه ماهی اجرا نشده ولی دکتر جان شاید منظورتون این باشه که سه ماه دیگه چون فصل گرما از راه میرسه ویروس بنابر ذات خودش فروکش کنه
ظغیان انفلوانزا هم که هر ساله نیست که شما میگید ما در سال بعد بمب انفلوانزا نداریم
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
بله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
0
0
................................. این آنفلوانزا خودش تموم میشه میره.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
1
من خواهش میکنم یکبار روسا و معاونین محترم سازمان خود را به صدا و سیما معرفی کنند تا انها را بشناسند دیروز از دکتر ماکنعلی بعنوان رئیس سازمان در اخبار بیست و سی اسم برده شد و وقتی فیلم رئیس سازمان پخش شد زیر اسمش عنوان مدیرعامل شرکت .... بود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
خوشم اومد کم کم دارید یاد میگیرید کارشناسی و سنجیده سخن بگید.صمنا ببخشید اینجا اروپا نیست وشاخص های اروپایی رو نداره خودتون بزرگوارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
0
0
کانونهای انفلوانزا که تا چندین ماه اجازه جوجه ریزی نداشتند. ایا جوجه ریزی را در بستر کانون قبلی انجام دادید؟؟؟؟
نظر شما
ادامه