کد خبر: ۳۸۶۳۴



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حادثه زلزله 30 هزار راس دام در استان تلف شده که یک هزار راس آن دام سنگین است، گفت: جبران خسارت دامداران در مجموع 210 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا،«خسرو شهبازی» افزود: دولت برای جبران خسارت زلزله به دامداران برای هر راس دام سبک 6 میلیون ریال و برای هر راس دام سنگین 30 میلیون ریال مصوب کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زلزله باعث تخریب واحدهای دامداری سنتی و صنعتی در مناطق زلزله زده شده، گفت: هشت هزار و 300 جایگاه دام کاملا تخریب شده و 575 واحد دامداری سنتی و نیمه صنعتی نیز خسارت دیده است.

وی همچنین از خسارت زلزله به 168 واحد پرورش ماهی خبر داد و گفت: 3.5 میلیون قطعه بچه ماهی در حادثه زلزله در این واحدها تلف شده است.

شهبازی تصریح کرد: همچنین در اثر زلزله اخیر اماکن نگهداری دام ها، انبارهای علوفه، دام و طیور، ادوات کشاورزی و تاسیسات کشاورزی، کانال های آبیاری، چاه ها و ایستگاه های پمپاژ آب خسارت دیده اند.

وی خسارت به کندوهای زنبور عسل استان در اثر زلزله را حدود یک هزار کندو اعلام کرد و افزود: همچنین 20 هزار قطعه مرغ نیز بر اثر زلزله تلف شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه به اقدام های این سازمان در مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد و افزود: حضور مدیران و پرسنل سازمان در ساعات اولیه در مناطق زلزله زده، بسیج تمام امکانات و ماشین آلات سنگین به منظور کمک به زلزله زدگان، اعزام اکیپ های ارزیاب به منظور برآورد اولیه خسارت، جمع بندی خسارت ها و ارائه به ستاد بحران و ارسال کمک های سازمان و سایر نهادها به مناطق زلزله زده از جمله این اقدام ها بوده است.

وی ارسال تانکرهای آبرسانی، توزیع روزانه 6 هزار پرس غذای گرم در مناطق زلزله زده، دفن بهداشتی دام ها برای جلوگیری از بیماری ها و پایش 635 روستا توسط اکیپ های دامپزشکی را از دیگر این اقدام ها ذکر کرد.

این مقام مسئول همچنین حمل و توزیع یک هزار تن جو در مرحله اول به صورت رایگان بین دامداران و کشاورزان و توزیع 800 رول نایلون پلاستیکی برای پوشاندن انبارهای علوفه را از دیگر اقدام های جهاد کشاورزی کرمانشاه برشمرد و گفت: این اقدام ها همچنان ادامه دارد.

شهبازی یکی از اقدام های خوب دولت را استمهال وام ها به مدت 2 سال اعلام کرد و گفت: مقرر شده دولت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای جبران خسارت اماکن دامی در اختیار استان قرار دهد که به صورت سرمایه در گردش خواهد بود.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه اینکه اکثر ساختمان های اداری سازمان جهاد کشاورزی به دلیل خسارت زلزله قابل استفاده نیست اما پرسنل این سازمان از ساعت های اولیه بعد از زلزله با حضور در بین مردم مشغول خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند.


 

نظر شما
ادامه