کد خبر: ۳۸۵۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
با موافقت ایران و بر اساس برنامه سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد:
این نشست با حضور نمایندگان دامپزشکی کشورهای ایران، ژاپن، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان، طی روزهای هفتم و هشتم آذر ماه 96 در محل هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است ...
 

حکیم مهر - نشست منطقه ای دو روزه با موضوع «کنترل بیماری های دامی فرامرزی»، با موافقت ایران و بر اساس برنامه سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد و با حضور نمایندگان دامپزشکی کشورهای ایران، ژاپن، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان، امروز سه‌شنبه 7 آذر 96 در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این نشست که طی روزهای هفتم و هشتم آذر‌ماه جاری در محل هتل اسپیناس تهران برگزار می‌گردد، با حمایت سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (FAO ) در حال برگزاری است و با به اهمیت هماهنگی و تبادل اطلاعات برای کنترل بیماری‌های دامی و اهمیت دامداری و دامپروری و امنیت غذایی در کشورهای منطقه، با حضور عالی ترین مقامات دامپزشکی کشورهای شرکت کننده و نمایندگان سازمان خوار و بار و کشاورزی (FAO)، برنامه های ملی کشورهای شرکت کننده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و طی جلسات متعدد تجارب این کشورها مورد تبادل نظر طرفین قرار می‌گیرد.

«دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در برنامه افتتاحیه این نشست با اشاره به موارد شیوع بیماری هایی نظیر تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و هاری در کشورهای منطقه، حوزه کشورهای شرکت کننده در نشست را جزء مناطق پرخطر برشمرد و افزود: لازم است با تشریک مساعی مسئولانه توسط تمامی کشورها و سازمان های بین المللی، موضوع ایمنی و الزامات بهداشتی به شعاع گسترده تر جغرافیایی در منطقه افزایش یابد و کشورهای منطقه با تعریف الگوهای سیستمی مشترک و گسترش همکاری های بین بخشی در مقابله با قاچاق دام و گزارش دهی بیماری های دامی بصورت دو طرفه عمل نمایند.

دکتر رفیعی پور در ادامه افزود: سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد توان، تجارب و تخصص منابع انسانی خود را در جهت همکاری های بین المللی در منطقه بکار گیرد.

شایان ذکر است نشست بین المللی دو روزه با موضوع کنترل بیماری های دامی فرامرزی با موافقت ایران و بر اساس برنامه سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد و با حضور نمایندگان دامپزشکی کشورهای ایران، ژاپن، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان، طی روزهای هفتم و هشتم آذر ماه 96 در محل هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
شما یک ماده 19 ... را نمیتونید مدیریت کنیید .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
حالا ژاپن اونجا چیکار می کنه؟ نه دانش اونها را داریم نه ثروتش را برای قرنطینه‌ و پیشگیری محکم.
بعضی از مدیران سازمان انصافا آدمهای با سوادی هستند و روابط خوبی هم در فائو دارند لیکن اینجور مراسمها صرفا هزینه برای سازمانی است که پول ندارد گونی بخرد.
یکی از نقاط ضعف مدیران با سواد عدم اطلاع از واقعیتهای موجود در صحنه عملیاتی است.پیشنهاد می شود کمی از صندلیشان دور شوند و بیایند از مرغداریها،دامداریهای سنتی و صنعتی و نیز از کشتارگاهها و‌ غیره بازدید منطقی بعمل بیاورند.
باور کنید اکثر کارهای سازمان دامپزشکی یک سرگرمی است و به این دلیل است که مقامات رده بالای کشوری به دامپزشکی اهمیت نمی دهند.
همین عدم مدیریت ماده ۱۹ که همکارمان ذکر‌ کرده اند از این نوع است.بیایید و ببینید که در مراکز تولیدی ما چه می گذرد بعد علم و دانش خود را به افغانستان و‌تاجیکستان صادر بفرمایید
دکتر علی صفر ماکنعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
با سلام
خدمت تمامی خوانندگان این مطلب به استحضار می رساند که پروژه کنترل بیماری های فرامرزی با اولویت کنترل بیماری های تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک توسط سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد با حمایت مالی کشور ژاپن در کشور افغانستان در حال اجرا می باشد که با هماهنگی های بعمل آمده نشست چهارجانبه دامپزشکی های دولتی ایران، پاکستان، افغانستان و تاحیکستان به منظور ایجاد هماهنگی های عملیاتی برای کنترل بیماری های تب برفکی و طاعون نشخواکننذگان کوچک در نواحی مرزی برگزار گردید ضمنا تمامی هزینه های این نشست بطور کامل حتی هزینه تردد داخل شهر کارشناسان سازمان دامپزشکی توسط فائو پرداخت گردید و حتی یک ریال توسط سازمان دامپزشکی کشور برای این نشست هزینه نشده است
ضمنا در صورتیکه سئوالی با نام نشان سئوال کنندگان مطرح شود آمادگی پاسخ گویی اعلام می گردد
نظر شما
ادامه