کد خبر: ۳۸۵۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



سمینار آموزشی در خصوص پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اداره کل دامپزشکی استان فارس برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، در سال‌های اخیر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان موجب وارد آمدن ضرر و زیان هنگفتی به صنعت پرورش طیور در اقصی نقاط جهان گردیده است. مهاجرت پرندگان از نواحی آلوده، تغییرات آب و هوایی و عدم رعایت اصول ایمنی زیستی از جمله عوامل مهم در انتقال و انتشار این دسته از بیماری‌های ویروسی در پرندگان می‌باشد. از آنجایی که کشور ما نیز در معرض خطر انتشار این بیماری می‌باشد، ضرورت دارد تا به منظور مقابله با این بیماری تدابیر لازم اتخاذ گردد.

در همین راستا و به منظور آگاهی هرچه بیشتر کارشناسان شاغل در صنعت طیور، سمینار یک روزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید.

در این سمینار آموزشی که کارشناسان بخش دولتی و خصوصی استان فارس شرکت داشتند، «دکتر فرهید همت زاده»، استاد ارشد ویروس شناسی دانشکده علوم حیوانات و دامپزشکی دانشگاه آدلاید استرالیا در خصوص تاریخچه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، عامل بوجود آورنده آن، خصوصیات ویروس، راه های انتشار ویروس، علائم بالینی و کالبدگشایی بیماری در پرندگان و انسان و راه‌های کنترل و پیشگیری بیماری بطور مبسوطی به ایراد سخن پرداختند و در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید.

شایان ذکر است دکتر فرهید همت زاده، دامپزشک، متخصص میکروبیولوژی و عضو سابق هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران می‌باشند که در سال ۲۰۰۷ به کشور استرالیا مهاجرت کرده و در حال حاضر، به عنوان عضو هیات علمی و مدیر گروه میکروبیولوژی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آدلاید مشغول به فعالیت می‌باشند.

اداره کل دامپزشکی استان فارس به محض اطلاع از حضور ایشان در ایران و به منظور بهره‌گیری از دانش و تجربه این استاد گرانقدر از ایشان برای سخنرانی در این همایش علمی دعوت به عمل آورد که نامبرده نیز بزرگواری فرمودند و یافته‌های ارزشمند علمی خود را در اختیار همکاران گذاشتند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
1
0
حضور استاد در شیراز مایه مباهات، و تلمذ در مکتب ایشان در دانشکده دامپزشکی باعث افتخار ماست. امید است همواره سلامت و همچون گذشته موفق و پیشرو در جنبه های مختلف تخصص خود باشند.
نظر شما
ادامه