کد خبر: ۳۸۴۸۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران یکی از دامپزشکی‌های موفق در سطح جهان است ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ایران در عرصه منطقه ای و جهانی از عملکرد خوبی در مقابله با چالش های حوزه دام و طیور برخوردار بوده است، بر اهمیت مقابله با قاچاق دام با هدف کاهش بیماریهای دام و طیور تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور روز جمعه در حاشیه سی امین کمیسیون منطقه ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیۀ سازمان جهانی بهداشت دام که در مالزی برگزار شد، گفت: این کمیسیون هر دو سال یکبار برگزار می شود و ایران نیز به عنوان یکی از 19 عضو این کمیسیون، همواره حضور پررنگی در این نشست ها داشته است.

رفیعی پور افزود: موضوع اصلی که در این کمیسیون ها پیگیری می کنیم، صدور بیانیه نهایی است که به صورت جهانی در سازمان جهانی بهداشت دام در فرانسه هر ساله به تصویب می رسد و قطعنامه های مرتبط صادر می شود.

وی بیان کرد: بیماریهای تب برفکی، آنفلوانزای پرندگان، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و همچنین مسئله قاچاق دام چهار موضوع اصلی است که اطلاعات مهمی از 29 آبان تا سوم آذر در خصوص آنها توسط روسای سازمان های دامپزشکی کشورهای عضو رد و بدل شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: مباحث اصلی که در کمیسیون مطرح شده و اطلاعات خوبی درباره آنها ارائه گردید، وضعیت حال حاضر بیماری خطرناک تب برفکی در حوزه این کشورها و همچنین سایر نقاط جهان بوده است؛ علاوه بر این، آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بعد از آن هم موضوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک مطرح شد.

به گفته رفیعی پور، عاملی که باعث انتشار همه این بیماریها در منطقه ما و سایر جهان می شود، مسئله قاچاق دام است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در خصوص بیماریهای دام در صدور بیانیه نهایی، ایران به دلیل اینکه در یک منطقه پرخطر (High RisK) از نظر بیماریهای دامی و قاچاق دام وجود دارد، نظریات سازنده ای بیان کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته وی، علاوه بر این در حوزه قاچاق دام، در حوزه امنیت زیستی یعنی کنترل و پیشگیری بیماری و هم در حوزه مقاومت دارویی، ایران کارنامه قابل قبولی دارد.

وی تاکید کرد: قاچاق دام به کشور ما ربطی ندارد، بلکه در جابجایی دام در 6 کشور دام خیز از قبیل چین، مغولستان، هند، پاکستان و میانمار، فعالیت افراد سودجو باعث می شود و که اثرات آن به کشورهای ما هم برسد.

به گفته وی، بیماریهایی که در بخش دام و طیور اتفاق می افتد، عامل اصلی آن که از حیث علمی نیز اثبات شده، نقل و انتقالات و جابجایی غیرقانونی دام است.

رفیعی پور با این عنوان که کشور ما جزو کشورهایی است که به واسطه چهارفصل بودن، از نظر پرورش دام و طیور از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: اما به دلیل تغییرات اقلیمی که در جهان رخ می دهد، نگرانی ها در همه کشورها از جمله ایران وجود دارد و تلاش همه سازمان های مرتبط این است که روش هایی اتخاذ شود تا در مقابل تهدیدات اقلیمی و محیط دام خود را حفظ کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص دیدارهای دوجانبه در حاشیه این کنفرانس نیز گفت: در دیداری که با رئیس سازمان بهداشت دام داشتیم، به دلیل موفقیت های دامپزشکی در حوزه بهداشت دام و حتی بهداشت انسان از دست اندرکاران ایرانی تشکر و تقدیر کردند.

وی افزود: دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران یکی از دامپزشکی های موفق در سطح جهان است و توسط سازمان جهانی مسئول منطقه ای بسیاری از کشورها در حوزه مبارزه با بیماریها هستیم.

رفیعی پور در ادامه بیان کرد: در حوزه تامین گوشت دام سبک با رئیس سازمان دامپزشکی استرالیا دیدار داشتیم و برای نهایی شدن توافق هایی که پیشتر انجام شده بود، گفتگوهایی صورت گرفت.

وی تصریح کرد" با کره جنوبی نیز دیداری داشتیم که بر اساس گفتگوهای انجام شده، صادرات شیلات و آبزی به این کشور خواهیم داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران در خصوص میزان واردات گوشت قرمز نیز تصریح کرد: نیاز مصرف داخلی ما حدود 800 هزار تن است، که از این میزان 700 هزار تن آن در داخل تولید می شود و حدود 100 هزار تن از کشورهای استرالیا (حدود 10 تا 20 هزار تن) و بقیه کشورهای با سطح بهداشتی بالا وارد می شود.

به گفته وی، ایران در بخش گوشت سفید شامل مرغ و ماهی صادر کننده است و نیازی به واردات در این بخش ندارد.

سی امین کمیسیون منطقه ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیۀ سازمان جهانی بهداشت دام از روز 29 آبان به میزبانی مالزی در پوتراجایا، پایتخت ستادی این کشور، به مدت پنج روز برگزار شد و دور بعدی این کمیسیون در سال 2019 در توکیو برگزار می شود.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Finland
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
2
با این رکود شگفت انگیز در زمینه تعداد دامپزشکان بیکار چطور سازمان جهانی تقدیر کرده محض اطلاع میگم یه از شاخص های oIEامینیت شغلی دامپزشکان که در ایران افتضاحه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
پيشنهاد ميكنم قبل از سفر اقاي دكتر كمي اطلاعات بخشهاي مختلف رو جمع اوري كنند و بعد إظهار نظر كنند:
١- در بخش ابزيان اگرچه صادر كننده ايم اما وارد كننده تيلاپيا و ماهيان صنعتي ( تن ماهيان) هستيم
٢- در قاچاق دام اگرچه زخم خورده واردات غيرمجاز ( قاچاق) دام به كشور هستيم از سويي در تحولات منطقه و بعضا خروج غيرقانوني ( قاچاق) دام به كشورهاي همسايه غربي و حاشيه خليج فارس و در يك كلام گردش بيماري تب برفكي در منطقه غرب اسيا نقش داريم .
٣- بي شك اقدامات سازمان دامپزشكي ايران در منطقه قابل تقدير است اما بايد اين نكته را در نظر داشته باشيم در حال حاضر فعاليتها و پيشرفت كشورهاي همسايه در حوزه دامپزشكي بيشتر بوده و شايسته است ........... حضور در اجلاس و سخنان كليشه اي ما را از انجام وظائف خود غافل نكند
٤- حداقل هيات همراه و دستياران رييس سازمان معظم دامپزشكي يك عدد دوربين خوب همراه ببرند تا تصاوير بهتري از چنين اجلاسي منعكس شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
اقاي دكتر رفيعي پور ................ از زمان انتصاب تا امروز سفرهاي متعدد بوده ، از آذربايجان شرقي به مازندران و از اونجا به مالزي . معاونين ايشون هم كه ميرن سفر همزمان برزيل و استانها ، اين تصور جهادكشاورزي داره القا ميشه كه اگر اين سازمان بسته شه كارها خودش انجام ميشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
1
فدراسیون فوتبال ایران هم چند سال پیش بهترین فدراسیون آسیا شد
..............................
یه مدت سازمان و تعطیل کنند تا ببینند واقعا مشکلی پیش نمیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
نکته مهم
در متن خبر نشانی از تقدیر رئیس سازمان جهانی بهداشت دام از دامپزشکی ایران نیست!!!!!!!!!!!!!
..............................
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
اخر چه چیز این سازمان تقدیر داره من به شدت از عملکرد ضعیف این سازمان انتقاد دارم به شدت به شدت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
رییس بزرگوار!
oie را ول کنید چرا که بلاشک کشورمان در تمام زمینه ها از پیشگیری و درمان و قرنطینه تا بهداشت مواد غذایی سرآمد جهان است.بالا غیرتا کمی همت نمایید و مشکل این مسوولان فنی بدبخت و بیچاره و یتیم و در را مانده را حل کنید که بدجوری آویزان درگاه الهی شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
2
فقط تبلیغات رسا نه ای

آخه به ما نگید که
ما خودمون میدونیم وضعیتو
حالا هی ویترین درست کنید
آقای رییس خواهشا به فکر ساماندهی باشید نه ساخت خبر
مهم نیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
1
.............................
مشکلات به حال خود خواهد ماند
امنیت شغلی و ...بماند برا بعد
تا دلتون بخواهد از این دست اخبار خواهید دید تا وقتی خدا کمک کند
نظر شما
ادامه