کد خبر: ۳۸۴۶۱
 

 «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دومین روز حضور خود در کنفرانس منطقه ای آسیا، خاور‌ دور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام  (OIE) که در شهر کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی برگزار می گردد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر رفیعی پور با اشاره به اثرات ناشی از قاچاق دام در کشورهای منطقه و راهکارهای کاهش این معضل بین‌المللی، پیشنهاد تشکیل یگان حفاظت در دامپزشکی که دارای قدرت قانونی برای مقابله با پدیده قاچاق باشد را مطرح نمود.

بررسی راهکارهای برخورد با محموله‌های قاچاق دام، ارزیابی نحوه آلوده شدن کشورهای منطقه به بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک و همچنین لزوم بازنگری در برنامه ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور (PVS) توسط سازمان جهانی بهداشت دام از محورهای گفتگوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این نشست بود.

متعاقب حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دومین روز از این کنفرانس بین المللی، دکتر علیرضا رفیعی پور با نمایندگان دامپزشکی کشور کره جنوبی دیدار و درخصوص بررسی وضعیت و گسترش تعامل دوجانبه و گواهی های بهداشتی صادرات و واردات دام و فراورده های دامی و همچنین صادرات شیلات به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

 
 
نظر شما
ادامه