کد خبر: ۳۸۳۹۷



رئیس اداره دامپزشکی به همراه دادستان دادگستری شهرستان رزن از کشتارگاه سنتی دام شهرستان بازدید بعمل آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «دکتر علی طاهری» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن به همراه دادستان این شهرستان از کشتارگاه سنتی دام بازدید بعمل آورده و توضیحاتی در ارتباط با بیماری های مشترک بین انسان و دام به وی داده شد.

دادستان شهرستان رزن نیز با اشاره به فعالیت خارج از ضوابط بهداشتی و عدم تأیید این کشتارگاه از لحاظ بهداشتی توسط اداره دامپزشکی این شهرستان، گفت: از ادامه فعالیت کشتار سنتی در شهرستان به علت مشکلات بهداشتی جلوگیری می‌شود.

«محمدی»، دادستان شهرستان رزن با بیان اینکه ادامه فعالیت این کشتارگاه مغایر با ضوابط بهداشتی است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشتارگاه قصابان در شهرستان رزن براساس نظر اداره دامپزشکی شهرستان باید کشتار دام را به نزدیکترین کشتارگاه صنعتی دام در شهرستانهای مجاور منتقل کنند.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت عمومی جامعه تصریح کرد: گوشت مورد تأیید دامپزشکی باید به دست مصرف‌کننده برسد و با توجه به نواقص عمده بهداشتی در کشتارگاه سنتی دام رزن و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری مشترک انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو (CCHF)از ادامه فعالیت این کشتارگاه سنتی و غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.

دکتر علی طاهری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن افزود: وضعیت نامناسب و نواقص بهداشتی عدیده ، فقدان سالن پیش‌سرد، مشکلات زیست محیطی، عدم دفن بهداشتی لاشه ها و ضایعات و به طبع آن جمع شدن حیوانات ولگرد در اطراف کشتارگاه، عدم رعایت استانداردهای بهداشتی لازم و عدم وجود سیستم تصفیه فاضلاب از جمله نواقص کشتارگاه سنتی دام شهرستان رزن است.

این مقام مسئول ضمن تشکر از پیگیریهای دادستان شهرستان و توجه ویژه ایشان به اهمیت مسائل بهداشتی و سلامت مردم افزود: متأسفانه کشتارگاه سنتی شهرستان از وضعیت مناسب بهداشتی برخوردار نیست و دارای نواقص و مشکلات بسیاری است که ادامه فعالیت آن مغایر با ضوابط بهداشتی است و با توجه به شرایط فعلی کشتارگاه ضروری است کشتار دام این شهرستان به نزدیکترین کشتارگاه صنعتی دام در شهرستانهای مجاور منتقل شود.



 

نظر شما
ادامه