کد خبر: ۳۷۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

 «استاد دکتر حسن تاج بخش» از اساتید برجسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و چهره ماندگار دامپزشکی در سومین سمپوزیوم کشوری هشدار مصرف آنتی بیوتیک‌ها گفت: دامپزشکی از شغل های شریف و زحمت کش جامعه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، سومین سمپوزیوم کشوری هشدار مصرف آنتی بیوتیکها با حضور استادان، محققان و پژوهشگران عرصه دامپزشکی با همت اداره کل دامپزشکی استان البرز در آخرین روز از هفته دامپزشکی در محل سالن همایش های موسسه رازی برگزار شد .

در این مراسم که مسئولان کشوری و استانی، اساتید حوزه پزشکی و دامپزشکی ، مسئولین فنی مراکز تحت نظارت دامپزشکی، همکاران بخش دولتی دامپزشکی و ... حضور داشتند، دکتر حسن تاج بخش استاد برجسته دانشکده دامپزشکی تهران و از چهره های ماندگار دامپزشکی نیز در این مراسم حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداخت .

وی ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی و هفته بزرگداشت آن با ابراز خرسندی از برگزاری این سمپوزویم علمی و تقدیر از برگزار کنندگان آن گفت: 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی را اینجانب در سال 1369 به فرهنگستان پیشنهاد داده و مورد موافقت قرار گرفت تا هرساله یادبودی از زحمات دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی در این روز برگزار شود.

دکتر تاج بخش افزود دامپزشکی از حرفه های بسیار مهم و شریف است که در راه خدمت رسانی به مردم فعالیت های بسیاری داشته و دارد و در صورتی که زحمات پیشکسوتان دامپزشکی نبود تاکنون این راه پر فراز و نشیب را به خوبی طی نکرده بود.

چهره ماندگار دامپزشکی همچنین در خصوص آنتی بیوتیک ها و مصارف بی رویه آن در جامعه گفت: متاسفانه بدلیل فرهنگ غلط استفاده از داروهای آنتی بیوتیک، شاهد مقاومت های میکروبی زیادی چه در حوزه دام و طیور و چه در حوزه انسانی هستیم که بایستی با آموزش های لازم و برگزاری سمپوزیوم های علمی این نکات بازنگری شود تا در آینده دچار مشکلات جدی تر نشویم .

دکتر تاج بخش همچنین با اشاره به وجود موسسه رازی درکرج گفت: یکی از سرمایه های کشوری موسسه تحقیقات، واکسن و سرم سازی کرج با قدمت بیش از نود سال است که تحقیقات بسیاری در زمینه تولیدات واکسن و سایر مواد بیولوژیک در آن صورت گرفته که در خاورمیانه بی نظیر است و مسئولان باید در حفظ و تقویت آن تلاش کنند .

دکتر تاج بخش همچنین از نگارش کتاب تاریخچه و قوانین دامپزشکی خود نیز یادی کرده و افزود در علم طب رازی سرآمد تمامی پزشکان عصر خود و چه بسا تاکنون است هرچند که ابن سینا نیز در علوم طب نامی است .

گفتنی است در پایان سخنرانی استاد بزرگ دکتر حسن تاج بخش با تشویق ممتد حضار جایگاه را ترک نمود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
0
استاد عزیزم کجایی که بینید شاگرداتون به چه خفتی افتادن همه یا مسافر کشی میکنن یا بیکارن استاد کجایی که دامپزشکی رو نابود کردن ...دامپزشک بدبخت شد
نظر شما
ادامه