کد خبر: ۳۷۵۲۰



مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار شهرستان میانه گفت: در حدود 25 درصد واحدهای پرورش طیور استان فاقد پروانه بهداشتی دامپزشکی و غیر مجاز هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، «دکتر امیر حسین بهداد» در بازدید از اداره دامپزشکی شهرستان میانه و ملاقات با فرماندار محترم این شهرستان با اشاره به تبصره 3 ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری افزود: بر اساس این قانون فعالیت تمام واحدهای پرورشی غیر مجاز فاقد پروانه، بایستی متوقف شود.

دکتر بهداد با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد اداره دامپزشکی شهرستان میانه در حوزه‌های مختلف فنی و اداری، گفت: دامپزشکی در مقوله پیشگیری از وقوع بیماری‌های دامی، در خط مقدم مبارزه قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به این که استان آذربایجان شرقی در محل تلاقی مسیرهای چندگانه مهاجرت پرندگان وحشی قرار دارد افزود: این امر سبب شده است این استان از پرخطرترین استان‌های کشور در زمینه شیوع بیماری آنفلوآنزا باشد.

وی تأکید کرد: علی‌رغم این موضوع، در مواقع بحرانی، اکیپ‌های واکنش سریع قرنطینه و معدوم‌سازی اداره کل دامپزشکی در کوتاه‌ترین زمان فعال می‌شوند و در کم‌تر از 24 ساعت نسبت به پاکسازی واحدهای آلوده به بیماری آنفلوآنزا اقدام می‌کنند.

دکتر بهداد با اشاره به تبصره 3 ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری گفت: بر اساس این قانون از سال 1390 فعالیت تمام واحدهای پرورشی غیر مجاز بایستی متوقف شود، چراکه این واحدها علاوه بر این که به هیچ عنوان ضوابط بهداشتی دامپزشکی را رعایت نمی‌کنند، به دلیل غیر مجاز بودن تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند و در مواقع شیوع بیماری و بروز تلفات گسترده، دچار زیان‌های اقتصادی جبران ناپذیری می‌شوند.


نظر شما
ادامه