کد خبر: ۳۶۷۷۴
تعداد نظرات: ۱۹ نظر


پس از انتشار خبر تعویض حیوانات در یک کلینیک دامپزشکی، تعدادی از شهروندان تهرانی اقدام به شکایت از این کلینیک کردند. در میان اسامی شکات نام افراد سرشناسی چون سوپراستار زن سینمای ایران نیز وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، شروع شکایت ها از یک کلینیک دامپزشکی از چند هفته پیش آغاز شد؛که شکات مدعی بودند، حیوانات و صاحبان آنها بعد از مراجعه به این مرکز دچار سرنوشتی تلخ می‌شوند.

طبق ادعا شاکیان، اغلب حیواناتی که برای درمان به این مرکز برده می‌شوند به دلایلی غریب، تعویض شده یا در اثر قصور پزشکی جان سپرده و یا ناپدید می‌شوند.

با ازدیاد این اتفاقات، افشاگری شکات در فضای مجازی با انتشار گسترده تصاویر حیوانات جانباخته و ناپدید شده به اوج خود رسید. تصاویری که دست به دست و کانال خبری به کانال خبری دیگر می‌چرخد و انتشار می‌یابد و با خود پیام تاکیدی را همراه دارد. پیامی که از صاحبان حیوانات خانگی درخواست می‌کند تا به خود و حیوانات خود رحم کرده و به این کلینیک دامپزشکی مراجعه نکنند.

در مسیر این اعتراضات کار به جایی رسید که حتی سلبریتی‌های سینما و برخی بازیگران و هنرمندانی که در حوزه‌های محیط زیست و حقوق حیوانات فعال هستند نیز همراه شاکیان شدند و به تبلیغ برای شکایت و رسیدگی به این پرونده پرداختند.

در همین راستا، تعدادی از حامیان حیوانات، یکشنبه گذشته در خصوص این پرونده به اداره کل دامپزشکی استان تهران مراجعه کرده‌اند و مراحل اداری شکایت طی شده و پرونده تشکیل شده است.

روز گذشته در پی این ماجرا و شکایت‌ها، خبرنگار برنا با دکتر [...] که مدیریت کلینیک مذکور را برعهده دارد تماس گرفت تا با وی در خصوص این حجم از شکایت‌ها و علل این رویدادها سخن بگوید که وی توضیح مناسبی در برابر سوالات خبرنگار بیان نکرده و بلافاصله قطع تماس انجام صورت گرفت.

گفتنی است، بعضی از شکات مدعی بودند که بعد از شکایت آنها، کلینیک مذکور پلمپ شده است ولی تماس خبرنگار برنا با کلینیک نشانگر این بود که خبر پلمپ کذب بوده است.

لازم به ذکر است یکی از مسئولان اداره کل دامپزشکی تهران گفت: تاکنون حدود ۸۷ نفر از این کلینیک، شکایتی مبنی بر کشتار و تعویض حیوانات به اداره کل دامپزشکی تهران تقدیم کرده‌اند و اما تا زمانی که این شکایت به اطلاع پزشک مذکور نرسد نمی‌توان در خصوص جزئیات این پرونده صحبت کرد.

این مسئول ادامه داد: باید به دامپزشکی که از او شکایت شده، فرصت دفاع داده شود، اما تا زمانی که این اتفاق نیفتاده است او می‌تواند به کار خود در مجموعه مورد نظر ادامه دهد.

گفتنی است در سال‌های اخیر، آزار حیوانات در شهرهای کلان به دست برخی شهروندان و کلینیک های دامپزشکی رو به افزایش است.





انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
1
گربه اولی جعلیش قشنگ تر هس که!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
راههای زیادی برای دودره بازی در جامعه وجود دارد.کاشت ماریجوانا،خرید و فروش مواد مخدر و عرقیات الکلی و سرقت و غیره.این بنده خدا ............. که این شکلی خودش و صنفشو خراب کرده
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
مسئول محترم حكيم مهر، ايا اين جمله كه در سال هاي اخير ازار حيوانات به دست كلينيك هاي دامپزشكي رو به افزايش است، صحيحه؟ توهين به صنف و همكاران نيست؟ به اندازه كافي عزيزان حمايتي كه درصد بالايي از اونها فقط اين كار رو براي خودشون شغل كردند و از راه جوسازي و بازي با احساسات مردم از اين راه درامدهاي كلان كسب مي كنن، به خاطر منافع خودشون با ابروي همكاران دامپزشك كلينيسن بازي مي كنند. غالب كساني كه در صنف دام كوچك كار مي كنند با اين قشر و ماهيت واقعي و حواشي اونها اشنا هستند. شايد قصور يا كارهاي نادرست در حيطه كار درماني دام كوچك هم اتفاق بيفته، مثل تمام اقشار ديگه... اما دليلي نميشه كه به خاطر چند مورد كوتاهي ، اين مسيله به همه مراكز دامپزشكي تعميم داده بشه، اطرف ديگه قضيه اينه كه هر روز داره كيفيت و سطح درمان و خدمات در دامپزشكي بالا و بالاتر ميره. از طرف ديگه تا گناه كسي ثابت نشده نبايد قضاوت كرد. وقتي خود دامپزشكان چنين حرفي رو نشر بدن مسلما بقيه مردم هم به راحتي به خودشون اجازه خواهند داد قضاوت هاي خيلي بدتر و تندتري نسبت به دامپزشكان داشته باشند. بهتره اول از همه احترام خودمون رو خودمون نگه داريم،
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
جناب دکتر، این خبر نقل شده
http://www.bornanews.ir/fa/tiny/news-605114

این موضوع حمایتی ها معضلی هستش که گریبانگیر دامپزشکان شده، طرح اولیه عالی بود ولی تشویق مردم به کمک به حیوانات باید زیر یک ساختار مشخص انجام میشد. این موضوع رو باید جناب دکتر سید جاوید آل داود میکردند و انجمن حمایت از حیوانات و جامعه دامپزشکان حیوانات کوچک پشتش رو میگرفت و دست افراد به اصطلاح حمایتی جعلی رو کوتاه میکرد تا یک سیستم یکپارچه رو ایجاد کنه و مراکزی رو زیر نظر خودش برای درمان این حیوانات دایر میکرد.
برای تحقق این هدف به سرمایه نیاز هست و اگر حمایتی های واقعی دوست داشته باشند میتونند همچین تشکیلاتی رو تقویت کنند.

در مورد این شکایات اصلا اطلاعی ندارم ولی متاسفانه قدرتی که به یک عده افراد حمایتی داده شده باعث میشه که حتی در حالتی که پزشک معالج همه کاری که تونسته برای کیس خودش انجام بده رو نادیده گرفتند و اون فرد رو به لطف فضای مجازی تلگرام و ایستاگرام ترور میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
1
این جمله ی آخر گزارش چی بود؟؟ من در کرج کلینیک دارم و بسیار متاسفم از این که کسانی که بیشترین کمک را به حیوانات ایران میکنند (دامپزشکان پت)به عنوان متهم معرفی میکنیم. این عاقبت کار کردن با کیس های حمایتی است.
با این که حاشیه سود بسیار پایینی دارم ولی بخاطر دردسرزا بودن افراد مدعی حمایت از حیوانات فقط ارجاع میدهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
گفتنی است در سال‌های اخیر، آزار حیوانات در شهرهای کلان به دست برخی شهروندان و کلینیک های دامپزشکی رو به افزایش است.
این جمله چیه دقیقا؟؟؟

بده که همکاران دامپزشک حمایت کردن از حامیان حیوانات؟

حامی که اسمشو میزاره حامی حیوانات باید هزینش رو هم در نظر داشته باشه. نه این که دنبال یه جای مفت و مانع ارتزاق بخشی از جامعه باشه
اعظم ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
من يكي از اين افرادي هستم كه حيوانش به دست اين ........ افتاده در ضمن كلينيك تعطيل وپانسيونش كه بدون مجوز الوده بود بسته شده دوستان ميتونن با مراجعه به ميدان توحيد خ نصرت غربي اداره شكايات كلينيك ها مراجعه كنند واطلاعات دقيق تر داشته باشن
گرجى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
به جمله آخرتون اين رو هم اضافه ميكرديد كه "گفتنى است در ساليان اخير دامپزشكان خود تيشه به ريشه صنف خود ميزنند و پايگاه خبرى حكيم مهر شون هم رفته رفته همسو با كسانى كه "شغلشون "حمايت از حيواناته مبدل به تريبونى ديگر براى ايشان ميشود در جهت هرچه بيشتر متشنج كردن جو عليه دامپزشكان و بازى بيشتر با احساسات عامه مردم ....". موفق باشيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
حکیم مهر درباره ی جمله ی آخر این گزارش مسوول هستی. این جمله ی احمقانه رسالت شما را به عنوان رسانه ی دامپزشکی زیر سوال برده
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
0
0
متاسفانه این هم از کارهای برخی برخی از همکاران عزیز هست.برای کسب درآمد حاضرند همه کار کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
متاسفانه حکیم مهر هر ........ را نشر می دهد، این ممکن است یک برنامه طرح ریزی شده از گروه های حمایتی باشد که فقط به دنبال حاشیه سازی و فحاشی هستند، حکیم مهر نباید در جهت دامپزشکان گام بردارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
اگر اين طرف حيوان كش بوده پس چرا تا حالا اين حاميان حيوانات در اين حد وسيع كه فقط هشتاد تا شكايتي داشته بهش مراجعه ميكردن؟؟ يعني يه دفعه اي فهميدن طرف حيوونا رو عوض ميكرده ؟ به تجربه من اين حاميان حيوانات وقتي پاشون به كلينيكي باز ميشه اونجا رو ديگه ارث پدري خودشون ميدونن و اگر سرويس قبلي كه ميگرفتن به هر دليلي بهشون ارائه نشه ميخوان هر جوري شده طرف رو نابود كنن و هر كاري ميكنن ، دوستان به حيوانات كمك كنيم ولي به سوداگراني كه از كنار اين قضيه به سود ميرسند نه ،
دامپزشک
|
United States of America
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
1
کاملا مشخصه این متن با چه تفکری نگارش شده. وقتی رسانه ای که در زمینه دامپزشکی فعال هست جولانگاه این بیانات و جریانات افراد حمایتی برای کوبیدن قشر دامپزشکی میشه و دامپزشکان رو با افراد بیمار حیوان آزار در یک گروه قرار میده از سایرین چه انتظاری میشه داشت.

زی تیر نظر کرد و پر خویش بر او دید/ گفتا ز که نالیم که از ماست که برماست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
اين حامي ها فقط يه اسم حامي روي خودشون گذاشتن و از هر راهي دارن با احساسات مردم بازي ميكنن و جيب مردم رو خالي ميكنن فقط همين و دنبال جاي مفت ميگردنن كه كارشون رو رايگان انحام دهند و فاكتور الكي درست كنن و پول از مردم بگيرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
0
من تو کلینیکم این افراد اصطلاحا حامی حیوانات میان بخدا حالم خراب میشه. افراد سود جو و شیاد و بسیار پرادعا. کوچکترین چیزی که باب دلشان نباشد را دلیلی بر نابودی زندگی آن دکتر میکنند. متاسفانه بخاطر روابط عمومی قوی تو جامعه هم نفوذ زیادی دارند. ولی اگر حامی واقعی بودند اینطور کاسب نشده بودند
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
اینجا هم فعال هستند دکتر
دوست یکی از همین به اصطلاح سوپراستار های سابق سینما هم در این سایت بنده رو مخاطب قرار داد البته با باندشون

واقعیت اینه که این افراد نمیدونند تا چه حد در مورد روابطشون با هم اطلاع داریم و فکر میکنند سطحی به این ارتباطات نگاه کردیم.
شیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
1
برخی دوستان در مورد همه دامپزشکان نظر داده اند. می خواهم بگویم که هر کس که کار خود را درست و دقیق انجام میدهد یقینا نباید با یکی که اهل سواستفاده است، در یک کفه قرار بگیرد و مردم خوب اینرا می دانند. در بین دامپزشکان نیز افراد لایق و باشرفی هستند که طبق تعهدی که دارند درست عمل می کنند. برخی نیز اهل طمع و چاپیدن مردم هستند. از جمله دکتر ............... در ........ که این روزها فقط در پی پول درشت و کم زحمت هست نه ارائه خدمات برای معاینه دقیق و تشخیص درست. هر کار اضافی که پول درشت برای کلنیک او بیاورد همان تشخیص وی هست هر چند به قیمت از دست دادن حیوان تمام شود. با تشکر از دامپزشکان دلسوز و متعهد.
بابک محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
متاسفانه الان دنیای حمایت از حیوانات خیلی بد شده ،بعضی از دوستانی که حامی نماهستند ،بقیه حامیان را خراب کردند ،یعنی تر و خشک با هم میسوزن .
و در مورد دامپزشکان هم درست مانند حامیها هستند ،بعضی از دامپزشکها جوری بابت کارهاشان هزینه میگیرند که پرداخت کننده را عاجز میکنند و به ندرت هم دامپزشکان منصف داریم که تعرفه درمان را واقعا عالی میگیرند .
حسین نیکپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
بنده یک قلاده سگ بردم ...... دامپزشکی روز پیش اقای ....... سگ من فقط قبل از اینکه بیارمش حالت تعوه داشت ولی وقتی اوردم خیر ایشون به گفتع خودش کیت پارو جلوی بنده زد و بیست سی سی سرم زدن ووقتی خواستم مرخص کنم شگو گفت ۵۰۰هزارتومان بنده شکه شدم ولی بااین شرایط به همسرم گفتم ۵۰۰زد ولی ایشون گردن نمیگرفت حتی بحنده پیرینت حساب هم دادام بحشون ولی زیر بار نرفتن و باز کارت ملی منو گرو نگه داشت ازاین بگزیم چرا ۵۰۰تومان تو نیم ساعت
نظر شما
ادامه