کد خبر: ۳۶۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



سوارکار اصفهانی گفت: به دلیل اینکه کشورهای اروپایی قرنطینه اسب‌های ایرانی را قبول ندارند، نتوانستم با اسب خودم در مسابقات بین‌المللی فرانسه شرکت کنم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «مسعود محکم‌کار» در مورد ایستادن در رده چهارم مسابقات بین المللی سوارکاری استقامت فرانسه اظهار کرد: این رقابت‌ها یکی از معتبرترین مسابقات استقامت بین المللی است که هر سال برگزار می شود و امسال هم در روزهای ۱۵ و ۱۶ مردادماه برگزار شد.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات قرنطینه و هزینه بسیار زیاد، نمی‌توانیم از ایران اسب به فرانسه ببریم. به همین دلیل یک هفته قبل از شروع مسابقات به فرانسه رفتم و از همان کشور اسب اجاره کردم.

سوارکار اصفهانی در مورد نحوه برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات در ۲ روز برگزار شد که هر روز ۷۵ کیلومتر را در یک مسیر کوهستانی و سخت طی کردیم که خوشبختانه در روز پایانی و با توجه به اینکه اولین بار بود در مسابقات بین المللی در مصافت ۱۵۰ کیلومتر شرکت می کردم، توانستم در رده چهارم بایستم.

وی بیان داشت: متأسفانه تنها نماینده ایران بودم که در این مسابقات شرکت کردم. در سال ۲۰۱۴ در مسابقات لهستان جایگاه هفتم را به دست آوردم و برای اولین بار بود که یک ایرانی در خارج از کشور در مسابقات استقامت شرکت می کرد. در سال ۲۰۱۵ هم در مسابقات آلمان و در مسافت ۱۲۰ کیلومتر شرکت کردم که متأسفانه مقامی کسب نکردم اما توانستم مجوز حضور در مسابقات بالای ۱۵۰ کیلومتر را کسب کنم.

محکم‌کار در همین خصوص افزود: امسال برای کسب مقام به فرانسه رفتم و زمان زیادی هم تمرین کرده بودم که برای اولین بار به عنوان نماینده ایران در رده بندی قرار گرفتم و در رده چهارم ایستادم.

وی در پاسخ به این سوال که چه مشکلاتی باعث شد تا نتوانید از ایران به فرانسه اسب ببرید بیان داشت: شخصی که در فرانسه به من اسب اجاره داد، به من گفت اسب خوب در اختیارت نمی گذاریم تا نتوانی نتیجه ای بهتر از تیم ما کسب کنی و باز هم فکر نمی کردند بتوانم با آن اسب مقام کسب کنم. در طول مسیر، مجبور شدم مسافت زیادی را پیاده بروم و اسب را به دنبال خودم بکشم تا ضعف اسب جبران شود و می‌توانم بگویم این رتبه تنها حاصل تلاش خودم بود.

سوارکار اصفهانی ادامه داد: جابجایی و حمل اسب دو مشکل را به همراه دارد که یکی از آنها هزینه است و هر مسیر حدوداً ۳۰ میلیون تومان هزینه برای سوارکار دارد. مشکل بعدی هماهنگ کردن یک هواپیمای باربری است. کشورهای دیگر بدون مشکل به فرانسه آمدند؛ مثل امارات که با هواپیمای خصوصی به مسابقات اعزام شدند و قطر که در کشور فرانسه باشگاه تأسیس کرده و کشور عمان که مقام اول را کسب کرد، ۳ سال است که در فرانسه باشگاه تأسیس کرده است و تحت نظر مربیان فرانسوی کار می کنند و حتی اسب هایشان را از فرانسه خریداری کرده اند.

سازمان دامپزشکی پیگیر حل مشکل قرنطینه اسب‌های ایرانی نیست

وی افزود: ورود اسب از ایران به اروپا ممنوع است و قرنطینه دامپزشکی ایران را قبول ندارند. این مشکل باید از طرف سازمان دامپزشکی برطرف شود که متأسفانه این سازمان زیاد پیگیر این مشکل نیست. چند کشور آسیایی مانند آذربایجان قرنطینه ایران را قبول کردند و ورزشکاران ما بدون مشکل به این کشورها اعزام می شوند.

محکم‌کار گفت: با این تعداد رقیب که امکانات بسیار زیادی داشتند، مقام چهارم فقط به لطف خدا کسب شد و آبروی ایران در این مسابقات حفظ شد. خوشبختانه سهمیه مسابقات جهانی در این مسابقات توزیع می شد که از مقام اول تا ششم به طور مستقیم به مسابقات جهانی راه پیدا کردند. مسابقات جهانی اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود. از الان به دنبال اعزام زودتر به این مسابقات هستم تا یک اسب خوب اجاره کنم و در آن مسابقات هم مقام کسب کنم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
کارشناسان دامپزشکی ایران هم سیستم قرنطینه دامپزشکی ایران رو قبول ندارند.اصلا مگر در ایران سیستم قرنطینه دامپزشکی وجود دارد. اون هم برای حمل و نقل دام زنده . بیش از 90 درصد حمل و نقل بین استانی و درون استانی دام در ایران بصورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوزهای بهداشتی قرنطینه ای انجام می شود.
نظر شما
ادامه