کد خبر: ۳۵۱۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان عنوان کرد:
«دکتر علیرضا قدرتی» این چهار عامل را خوددرمانی توسط دامداران، عرضه بی‌رویه و بدون نسخه دارو در داروخانه‌ها، دخالت در امور درمانی دامپزشکی توسط افراد غیرکارشناس و کاهش جمعیت دام سبک و سنگین عنوان کرد ...



حکیم مهر - فارغ التحصیلان جدید دامپزشکی علاقه ای به فعالیت در حوزه درمان ندارند.
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: دامپزشکی صرفاً به معنای درمان یک بیماری در دام نیست و این رشته می‌تواند نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه داشته باشد و بدون شک با نبود دامپزشکی بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر علیرضا قدرتی» افزود: با این وجود در سال‌های اخیر تعداد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی افزایش داشته ولی در عین حال فارغ‌التحصیلان این رشته به 4 دلیل عمده علاقه ای به فعالیت در حوزه درمانی ندارند.

وی در تشریح این 4 عامل گفت: به دلیل خود درمانی توسط دامداران، عرضه بی رویه و بدون نسخه دارو در داروخانه‌ها، دخالت در امور درمانی دامپزشکی توسط افراد غیر کارشناس و کاهش جمعیت دام سبک و سنگین، تضمینی برای درآمد دامپزشکان حوزه درمان وجود ندارد، به همین دلیل فارغ التحصیلان این رشته علاقه ای به فعالیت در حوزه درمان ندارند.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
متاسفانه داروخانه داران از راه دور ویزیت هم می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
سلام علیکم واقعا حرف حق و حرف دل تمام دامپزشکان محترم و واکسیناتورهای فعال و زحمتکش است امیدوارم گوش شنوا پیدا شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
تا زمانی که مردم از اهمیت رشته دامپزشکی و نقش حضور دامپزشکان در سلامت جامعه مطلع نشوند هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و فقط با انتقال به وزارت بهداشت مشکل حل میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
این حرفا فقط برای انحراف ذهن هاست.درست هستن ولی بهانه ای برای در رفتن دولت از کوتاهی هاست.اگر دقت کرده باشید کارمندان دولت چه لشکری و چه کشوری،همیشه به جای دقیق صحبت کردن،محافظه کارانه صحبت می کنند.وقتی دامدار از داروخانه دارو می خره،چون براش صرف نمی کنه دکتر بیاد نسخه کنه.از طرفی هم اگه داروخانه فقط با نسخه دارو بده کلا ورشکست می شه(لازم به ذکر هست من داروخانه دامپزشکی ندارم).مطب هم حق داره و درستش اینه که دام رو باید با معاینه و تجربه دامپزشک درمان کرد نه با آزمون و خطا و حدس و احتمال و گمان.همه این مسائل به خاطر این پیش میاد که اولا دولت خودش رو به راحتی کنار کشیده یا فکر می کنه بقیه متوجه نیستن یا اینکه می دونه که اعمال فشار به قدری هست که کسی صداش درنیاد.الان تعداد دام هم کاهش پیدا کرده و از اون طرف هم مرتب فارغ التحصیل دامپزشکی تولید می شه.خوندن رشته دامپزشکی در دانشگاه،خیلی سخت تر از رشته پزشکی و دندانپزشکی هست ولی اصلا برابری بین درآمد های پزشکی و دامپزشکی نیست و در بعضی شهرستانها اگه مسافرکشی بکنی از درآمد دامپزشکی بهتره.پس از این همه هزینه و استرس و فشار و ناراحتی و کلاس رفتن و نوت برداشتن و انگلیسی خوندن و غیره،به علت کوتاهی های دولت،چه از نظر مدیریت نیروی انسانی و چه از نظر کمک به این فارغ التحصیلان،طرف باید مسافرکشی کنه.مطب دامپزشکی تا جا بیفته طرف خیلی وقت باید بذاره.راه حل اینه که در قدم اول سریعا،تولید کنندگان فارغ التحصیلان دامپزشکی باید محدود و شوند حتی خیلی محدود،تا اینکه نیاز کشور با تعداد فارغ التحصیل متعادل شد.بعد سعی شود تولید شیر و گوشت کشور طبق تدابیری به فارغ التحصیلان دامپزشکی سپرده شود یا تسهیلات با بهره تک رقمی بدون آورده،به این فارغ التحصیلان داده شود تا کسی میل به ورود به این صنعت پر زحمت بکند.صراحتا بگم دولت نمی خواد کاری بکنه و الا اونقدر دکتر مهندس و مدیر تو کابینه و مجلس هست که خیلی بهتر از ما می دونن.فقط منتظر حضور در رای گیری هستن.با این وضع خدا عاقبت همه رو به خیر کنه.
دکتر چوبدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
0
0
سلام.
عامل اصلی از نظر بنده 1. بهانه های بنی اسراییلی سازمان از متقاضی پروانه مطب
2. ملزم کردن دامپزشکان تازه فارغ الحصیل به تاسیس مطب در مناطق محروم بدون پشتیبانی مالی دولتی. اگر دامپزشک حاضر شود در منطقه محروم خدمت کند باید امتیازات اقتصادی برایش در نظر گرفته شود. نه اینکه دامپزشک مشغول در کلینیک های شمال شهر تهران در محیط کاری آرام و تمیز ماهانه میلیونها تومان درآمد داشته باشد و دامپزشک جوان مشغول در فلان روستای دور افتاده با مشقت و سختی کار بالا ماهی دو میلیون تومان درآمد داشته باشد.
در چنین حالتی شخص بنده ترجیح میدهم هرگز به حوزه درمان وارد نشوم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
جالبه مسئولین علت رو میدنن اما ظاهرا نمیدونن بجز کاهش جمعیت دامی، سه دلیل دیگه ناشی از ضعف نظارتی ست. اگه هر رییس شبکه خودشو جای تازه فارغ التحصیل ها یا شاغلین بخش خصوصی بذاره و یه کم نظارت شدیدتر داشته باشه شاید مقدار اندکی از مشکلات حل بشه
نظر شما
ادامه