کد خبر: ۳۴۵۱۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
طنز:
به نظرم بهترین کار اینه که آرزو رو بفرستیم برزیل، هم ازش نگهداری می کنند، هم تو این ایام لب ساحل اونجا میره برای روحیه خودش هم خوبه ...
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1396/1/4/6224_630.jpg

«آرزو» در راه برزیل

دکتر رضا ایجاب

 

از بعد چهارشنبه سوری ما ترسنده شدیم، بابامون بعد اون فیلم های تلویزیون گفته "مگه به ضرورت برید بیرون" ما هم با اسکایپ صله رحم می کنیم. برای همین بهترین تفریح ما بعد از چالش پیدا کردن جای بادوم، شده خوندن سلبریتی ها و آخرین اخبار دامپزشکی خصوصاً در مورد آرزو (برخلاف ظاهرش پلنگه، پلنگ رودسر). آخرین خبر هم اینه که آرزو به نقطه ای نامعلوم برده شده که همین مساله نشون میده جون آرزو از جولین آسانژ یا ادوارد اسنودن با ارزشتره! چون لاقل محل اخفای این دوتای آخری مشخصه. فقط دکتر معالجش طی پیامی گفته: "امروز صبح سوپش رو خودش خورد، الانم با آهنگ چمپیونز لیگ داره طناب میزنه، با تشکر، اه"

شما هم دیدید بعضی خانواده ها که داداش ته تغاریه گهگداری دودی میزنه کل خانواده تو محل احساس سرافکندگی میکنن! الان حکایت ادارات دامپزشکی که اعلام وجود آنفولانزای پرندگان توی استانشون کردند هم همینطوره! یعنی در این حد که اون چندتا انگشت شمار استانی که هنوز آلودگی را اعلام نکردند یا نداشتند، یک عکس از مقام مسئول در حد نامزد انتخاباتی با مشت گره کرده تو مایه های مشت گره کرده کی‌روش میزنند با این عنوان که: "نه داداش، این خبرها استان ما نیست". جالب اینه معمولاً یکی دو هفته بعد، این خبرا اونجا هم میره، اونوقت یک مقام ساختمانی اعلام میکنه چند مورد مثبت پیدا شد ولی جای نگرانی نیست! الان نگرانی بیشتر از خود آنفولانزای پرندگان در مورد قیمت تخم این پرندگان عزیز هست، تخم مرغ الان از خود مرغ با ارزشتر شده! قبلا مرغه اگه سرو صدا می کرد یه دمپایی چیزی هم سمتش پرت می کردیم ولی الان قابله میآریم اگه تخمش رو نزایید کمکش کنه!

ازین مقام ساختمانی ها قبلاً در مورد آرزو هم داشتیم، "دانشکده دامپزشکی تهران" اول اعلام کرد: "جراحی جایز نیست، بکشیدش" کمی بعدتر اما اعلام کرد ما اینو گفتیم: "جراحی، جایز نیست بکشیدش" در نهایت هم با گله مندی از فضای رسانه ای بوجود آمده اعلام کرد بیانیه ها ازین به بعد تنها با عنوان "دانشکده دامپزشکی تهران، طبقه زیرزمین، جنب پلی کپی" رسمیت دارند.

در این اثنا اما یک خبر جانگدوز (جانسوز و جانگداز) بیش از همه حواس ما را بخودش مشغول کرد. یعنی توی این کشورهای آمریکا جنوبی بی تدبیری، بی نظمی و لاابالیگری موج می زنه، آدم اعصابش بهم می ریزه، همین میشه که سوآرز توی زمین عالم و آدم رو گاز می گیره دیگه. یعنی چهارتا مسئول بهداشتی نما رشوه گرفته باید بیای بگی گوشت ها غیر بهداشتیه! کشتارگاه ببندی؟! صادرات را متوقف کنی؟! بنظر من گوش اون پلیسی که تو برزیل تشویش به پا کرده را باید بپیچونی بیاری ایران، گرون شدن گوشت حالا به کنار، ببری کارگزینی این ادارات دامپزشکی خودمون، بهش نشون بدی چند نفر تو صف برزیل اسم نوشتن؟ اونم کجا؟ برزیل!! من خودم چند نفر می شناسم برزیل ناظر بودند، خدا وکیلی همیشه پشت برزیل خوبشون رو گفتند!

علی ایهاالحال بنظرم بهترین کار اینه که آرزو رو بفرستیم برزیل، هم ازش نگهداری می کنند هم تو این ایام لب ساحل اونجا میره برای روحیه خودش هم خوبه. در ضمن تا از سر گرفته شدن واردات گوشت برزیلی هر چند ماهی یه ناظر هم می فرستیم پیش آرزو از نزدیک نظارت کنه. یه نفر هم می فرستیم اتاق کنار پلی کپی دانشکده تهران ببینیم این بیانیه ها کار کیه؟ در نهایت بادوم اگه خوردید حس کردید سرده، فریزر هم جز محل هایی بگذارید که باید حتما بگردید.

روز و روزگار بر شما خوش باد

 



خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
0
0
واقعا میخواد بره برزیل یا همینجوری گفتید!!!
پاسخ ها
رهگذر
| United States of America |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
کاملاً مشخصه که یه چیزی همینجوری گفته
امین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
2
1
من برام همیشه یه چیز سواله! چه بیماری در گوشت ممکنه وجود داشته باشه که با آزمایش نشه فهمید ولی اگه ناظر بفرستیم کشتارگاه برزیل جلوش رو برامون بگیره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
گوشت گاو غیر برزیلی رو نمیشه از برزیلی تو ایران شناخت ، گوشت گاو پیر رو از جوان نمیشه تو ایران تشخیص داد ، گوشت گاو ماده رو نمیشه از نر تشخیص داد ، مهمتر از همه به قدر بسته بندی ماهرانه صورت میگیره که چربی ها داخل قطعات جاسازی میشن و تا دیفریز نشه نمیشه میزان چربی رو از ظاهرش تشخیص داد از همه مهمتر اینکه فراست و دیفراست رو نمیشه تشخیص داد امیدوارم این دلایل کوچیک جواب سوالتون باشه وگرنه میشه مشکلات بزرگتر دیگه ای رو هم نوشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
دوست عزیز ممنون از پاسختان
یک، راههای بسیاری برای تشخیص گوشت گاو نر و ماده یا در سنین مختلف از همدیگر در آزمایشگاه وجود دارد، کافیه به این مقالات و رفرنس های آن سری بزنید که البته مشت نمونه خروار است:
https://www.cambridge.org/core/journals/animal-science/article/div-classtitlemeat-quality-and-composition-of-three-muscles-from-french-cull-cows-and-young-bullsdiv/B9C0880534B63D31C0B41EA33438CACC
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jsfa.2740260712/abstract
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0309174094900361
دو، تشخیص گوشت نر و ماده را جدا از اینکه قصاب هم تشخیص می دهد، تکنیک های رایج آزمایشگاهی دارد که در آزمایشگاه های مرجع دامپزشکی استان ها هم قابل انجام است. که با توجه به اظهار نظر شما حتما خود دستی در آتش دارید و این موضوع را بهتر از حقیر مطلع هستید.
http://agris.fao.org/agris-search/search.do?recordID=FR19790450163
https://dl.sciencesocieties.org/publications/jas/abstracts/79/3/658
سه، همینطور تشخیص و اندازه گیری چربی گوشت نیز که اظهر من الشمس هست.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0309174000000176
چهار، گوشت با کیفیت ما در ایران تحویل میگیریم و آزمایشگاه باید تاییدش کنه حالا مثلا برزیل همون کیفیت را از شاخ سومالی به ما قالب کنه مهم است بنظر شما؟! که حتما برزیل پرورش یافته باشه! اگه هم که میفرمایید آزمایش تصادفی نمی تواند ضامن سلامتی این حجم واردات باشد، اول اینکه با اون حجم کشتار ناظر هم تجربه ثابت کرده عملا کاری از پیش نمی برد و دوما blocking در نمونه برداری کاری هست که مرسوم است برای این موارد اینچنینی.
پنج، در مورد دیفراست شدن یا نشدن مقالات زیاد است که وقت گرانبهاتان را تنها به دو مقاله وزین زیر در مورد تشخیص گوشت دفراستی از گوشت تازه ارجاع می دهم:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0309174008000028
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0309174012000149
ایرانی
| United States of America |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
آقایی که احتمالا ساکن ایران نیستی . ساکنین ایران لایق بهترین ها هستن. از جمله با کیفیت ترین گوشت های دنیا. گوشت هایی که به زحمت عزیزان ناضر دامپزشک به ایران ارسال می شه از نظر بهداشتی بسیار بسیار با کیفیت تر از تولیدات داخل ایران و بسیاری از دیگر گشور هاست. بجای زیاد صحبت کردن در فضای مجازی اطلاعاتتون رو بالا ببرید و یه کم مطالعه کنید.
دامپزشک مسئول فنی کشتارگاه طیور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
دوست عزیزی که میفرمایید ایرانی ها لایق بهترین کیفیت هستن. پس لطف کنید برای فرستادن ناظر به برزیل آزمون تخصصی بین کسایی که سابقه چند ساله کار در کشتارگاه ها رو دارن برگزار کنید. نه اینکه کارکنان اداره رو با کمی اموزش و حق ماموریت انچنانی بفرستید برزیل. در حالی که اکثرا تجربه کار عملی ندارن. و حتی بارها مشاهده کردم اطلاعات تئوری هم نمیدونن.
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
0
1
با سلام لذت بردم کاش همیشه همکاران هنر مند از این طنز گونه ها انشا کنند
پاسخ ها
کامران
| United States of America |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
طنز به نوشته ای می گن که حقیقت تلخی رو با زبون شیرین بیان کنه. نه اینجور نوشته جاتی که سرو ته نداره و نویسنده به عالم و آدم گیر بده و با نگاه بدبینانه، بدشون رو بگه و آخرش هم نویسنده خودش هم نفهمه چی می خواسته بگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
1
0
مطلب جالبی بود، متشکرم
Farhad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
1
0
دررررروووودددددها بر دکتر ایجاب با اون نوشته ناب و زیبایش خدایی دامپزشکی با این حد از اخلاقیات و پایبندی به اصول انسانی کمتر سراغ داریم
خداوند بهت عزت بده نازنین دامپزشک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
0
خود دوستان دامپزشکی هم اونهاایی که با این بخش مرتبط هستند مطمنم بهتر از من اطلاع دارند که این دیگه یه تعریف پیش پا افتاده اپیدمیولوژیه که آنفولانزای پرندگان در تمام نقاط کشور همه گیر شده و باید پروتکل مبارزه و معدوم سازی و قرنطینه در نقطه به نقطه بسته به تشخیص پیاده سازی بشه و اینکه یه استان بگه ما هنوز مورد مثبت نداشتیم دلیل بر پاک بودنش هرگز نمیشه، ضمن اینکه استان های ما مرزهای اسمی دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
1
دكتر جان اينها همش نشونه زياده روي در خوردن آجيله ها!!!!!!
پاسخ ها
دامپزشک
| United States of America |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
درسته. خودشم تو نوشته اش اعتراف کرده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
0
@drfattahiancenter
فیلم دوم فروردین پلنگ رودسر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
0
خوب که چی!؟ این متن اصولا طنز بحساب نمیاد!! بیشتر شبیه خودزنیه!! خودتو و هم کیش هاتو بی فکر بکوبی بعد بگی چرا جایگاه ما خوب نیست! برادر عزیز بهتره کمی در تفکراتت تغییر ایجاد کنی! چون دود اینجور اظهارات به چشم خودت میره!
نظر شما
ادامه