کد خبر: ۳۳۰۷۶
 

«ارژنگ حاتمی» در مطلب طنزی در شهرآرا نوشت:

چند وقت پیش «رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران» گفته بود ویروس آنفلوانزا در دمای ٧٠درجه سانتیگراد از بین می رود و از مردم خواسته بود از مصرف مرغ و تخم مرغ نیم پز خودداری کنند، اما بعد از چند روز «مشاور رئیس سازمان دامپزشکی» با بیان اینکه آنفلوانزای پرندگان از طریق خوردن مرغ و تخم مرغ پخته به انسان منتقل نمی شود، گفت: «احتمال آلودگی از طریق تماس مستقیم انسان با پرنده آلوده وجود دارد». در همین راستا پیشنهادات زیر ارائه می شود :

پیشنهاد اول: برای آنکه مشخص شود بالاخره آنفلوانزای مرغی با خوردن گوشت مرغ به انسان منتقل می شود یا خیر؟ پیشنهاد می شود آن مسئولی که مدعی شده آنفلوانزای مرغی با خوردن مرغ و تخم مرغ آلوده منتقل نمی شود، تکه ای از مرغ پخته شده را میل کند. به این ترتیب علاوه بر آنکه شاهد بالارفتن معلومات بشریت در این زمینه خواهیم بود، این دعوا که می شود مرغ آلوده را خورد یا خیر هم بالاخره به اتمام می رسد .

پیشنهاد دوم: به دلیل مشکوک بودن مرغ ها و تخم مرغ ها به آنفلوانزا، برخی کشورهایی که از ما مرغ وارد می کردند، محصولاتمان را بازگرداندند. بهتر است به آن ها هم بگوییم خوردن مرغ آلوده مشکلی ندارد و الکی محصولاتمان را پس فرستاده اند .

پیشنهاد سوم: اگر دیدید مرغی   مشکوک به آنفلوانزا به شما نزدیک می شود، با وی تماس مستقیم پیدا نکنید، در ابتدا به وی ماسک بدهید تا جلوی نوکش ببندد؛ اما اگر مقاومت کرد و ماسک را روی نوکش نزد، بهتر است وی را کباب کنید و به عنوان ناهار یا شام میل کنید، زیرا یک مرغ پخته شده، خطرش از یک مرغ زنده بسیار کمتر است .

پیشنهاد چهارم: با توجه به اینکه در متن خبر گفته نشده است که منظور از «تماس مستقیم با مرغ»، چیست؟ پیشنهاد می شود از «تماس مستقیم چشمی» یا «تماس مستقیم تلفنی» نیز با مرغ ها خودداری کنید .

 
 
نظر شما
ادامه