کد خبر: ۳۲۶۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
گفتگو با «دکتر شهنام نظرپور»، دامپزشک و دارنده مدال برنز آسیا در رشته شیرجه:
وی افزود: آخرین مبلغی که بنده در اردوها گرفتم برمی گردد به چند ماه پیش که یک کارت هدیه 500 هزار تومانی بود ...
 

حکیم مهر - باشگاه خبرنگاران جوان به گفتگو با «دکتر شهنام نظرپور» دامپزشک و دارنده مدال برنز آسیا در رشته شیرجه پرداخت:

پس از درخشش ملی پوش شیرجه ایران در مسابقات آسیایی و اعتراض وی نسبت به حقوق دریافتی، عراقی ها مبلغی وسوسه انگیز را به وی پیشنهاد دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر شهنام نظرپور» شیرجه روی کرمانشاهی تیم ملی کشورمان گفت: بعد از کسب مدال برنز در ژاپن، سرمربی تیم ملی شیرجه عراق از من دعوت کرد تا به عنوان مربی و ورزشکار به تیم ملی عراق بروم. در حالی که در کشورم به من گفته می شود که پیر شده ام و باید از قهرمانی کناره گیری کنم.

وی درباره میزان مبلغ پیشنهادی تیم عراق اظهار کرد: مبلغی که به بنده پیشنهاد شد بسیار چشمگیر بود. تمایلی ندارم که عدد مبلغ را بگویم. با توجه به شرایط کشورعراق و جایگاه شیرجه در آن جا، این پیشنهاد را رد کردم.

مشکلات مالی مانع حضورم در اردوهای ملی می شود!

نظرپور در خصوص برنامه هایش در آینده تصریح کرد: مجبور هستم از شیرجه کناره گیری کنم. از سال 79 در اردوهای تیم ملی حضور دارم اما هیچ گاه حقوقی دریافت نکردم. به هر حال من باید با مدرک دکترای دامپزشکی معیشتی برای خود داشته باشم و دیگر حاضر نیستم بدون دریافتی، در اردوهای ملی حضور یابم. آخرین مبلغی که بنده در اردوها گرفتم برمی گردد به چند ماه پیش که یک کارت هدیه 500 هزار تومانی بود. از این به بعد برای کسب درآمد تنها در رقابت های لیگ حضور می یابم.

شیرجه روی ملی پوش خاطر نشان کرد: مسئولان ورزش باید فکری به حال ما کنند. رشته هایی مانند شیرجه و یا پینگ پنگ به سختی می توانند در آسیا مدال بگیرند زیرا قدرت های این رشته ها اغلب آسیایی هستند. چشم امیدمان به کمک های مسئولان است. وقتی کسی از من سوال می پرسد بعد از این همه سال فعالیت در ورزش چه چیزی داری خجالت می کشم پاسخ دهم.

اگر مسئولان کمی به وضعیت ما رسیدگی کنند، دیگران نیز تشویق می شوند فرزندانشان را وارد رشته ما کنند. این کار باعث رونق بخشیدن به شیرجه نیز می شود.

دارنده مدال برنز مسابقات آسیایی بیان داشت: شیرجه ورزشی با ریسک زیاد است. برای بسیاری از قهرمانان این رشته گاهی پیش می آید که شیرجه های ناموفق را نیز تجربه کنند. اما می توان با تمرینات زیاد، استفاده از سخت افزارهای مدرن و حضور در رقابت های مختلف خطاها را کاهش داد.

وی در خصوص مسابقات آسیایی ژاپن افزود کادر فنی برای حضور در مسابقات آسیایی ژاپن به من و ولی پور اعتماد کرد. چون از دیگر شیرجه روها با تجربه تر بودیم و در مسابقات بیشتری حضور داشتیم. مشکل ما این است که در مسابقات بزرگ نمی توانستیم حتی شیرجه های تمرینی خود را به نمایش بگذاریم. اگر من می توانستنم رکورد شیرجه هایم را در لیگ، در مسابقات ورودی المپیک ریو اجرا کنم به طورحتم بین 12 نفر اول قرار می گرفتم. اما در ژاپن به راحتی و بدون استرس شیرجه هایمان را به نمایش گذاشتیم و موفق شدیم به مدال برسیم. اگر سرمایه گذاری بیشتری در شیرجه صورت گیرد و اختلاف مان را با دیگر کشورها کمتر کنیم مدال گیری در مسابقات آسیایی دور از دسترس نخواهد بود.

نظر پور اظهار کرد: امیدوارم پاداش خوبی به ما داده شود. من ساکن تهران نیستم و مانند دیگر ورزشکاران نمی توانم برای گرفتن پاداشم به وزارت خانه و جای دیگری بروم. به یاد دارم در مسابقات آسیایی گوانجو قبل از اعزام به هر تیم مبلغ 5 میلیون تومان داده شد اما تنها تیمی که این پول را دریافت نکرد تیم شیرجه بود.

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
1
1
از دامپزشکی هم بیشتر در نمیاری
...........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
1
1
دامپزشکی فقط علافی و وقت و پول هدر دادنه.البته اعصاب خوردکنی هم هست.این ......... نه علاقه ای به پرورش دام نشون می ده نه نیازی داره.احتمالا عذاب خدا در این دنیا برای بعضی ها،فراهم کردن شرایط اجبار خوندن رشته دامپزشکی هست همین عذاب رو کم نبینید واقعا آزار دهنده هست.نه شخصیت برامون موند نه آبرو نه درآمد نه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
وا چقدر منفی بافین...الان غیر از رشته های وزرات بهداشت وضعیت همه همینطوره..مگه مهندسا و بچه های حقوق رتبه های تاپ رشته خودشون نبودن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
والا رشته های وزارت بهداشتش هم خیلی خبری نیست...
ما ملت عادت کردیم با تخیلات تعریف شده برای خودمون زندگی کنیم...
rasoul
|
Finland
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
با آرزوی موفقیت برای دکتر نظرپور عزیز، ایشان باعث افتخار دامپزشکان و جامعه ورزشی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
کلاتو کشورمون فقط ب وزارت بهداشتیا میرسن
به بقیه رشته ها هم حقوق اصلیشون رو نمیدن
نظر شما
ادامه