کد خبر: ۳۲۴۸۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
اطلاعیه روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی:
در این اطلاعیه آمده است: با پیگیری‌های مستمر سازمان نظام دامپزشکی طی روزهای اخیر مشخص شده است که این موضوع در دستور کار اصلی نشست قبل این کمیته نبوده است ...
 

حکیم مهر - روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی طی اطلاعیه ای ادعای «دکتر مجید موافق قدیری» مبنی بر حذف مواد 18 و 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در کمیته موضوع ماده 76 را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

اطلاعیه

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام خدمت تمامی اعضای محترم و فرهیخته سازمان نظام دامپزشکی در سراسر کشور و تشکر و قدردانی از حساسیت و مسئولیت‌پذیری آنان نسبت به سلامت و امنیت غذایی جامعه به اطلاع‌ می‌رساند؛

اخبار منتشره در برخی رسانه‌های فعال در فضای مجازی و پایگاه‌های خبری و اطلاع رسانی مرتبط با حوزه دامپزشکی کشور به نقل از یکی از حاضرین در نشست کمیته ماده 76 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که چنین عنوان نموده بود: «در جلسه امروز کمیته ماده 76 برنامه پنجم توسعه - با حضور آقای دکتر انصاری معاون محترم رییس جمهور و رییس کمیته ماده 76- این موضوع در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با موافقت و مصوبه اعضای کمیته مقرر گردید: حذف ماده 18 و 19 آیین نامه بهداشتی دامپزشکی در دستور نوبت هیئت دولت قرار بگیرد و جهت اجرا و تصویب در هییت محترم وزیران به کمیسیون مرتبط دولت ارسال شود» بی اساس و غیر واقعی بوده و با پیگیری‌های مستمر سازمان نظام دامپزشکی طی روزهای اخیر مشخص شده است که این موضوع در دستور کار اصلی نشست قبل این کمیته نبوده و دلیل این مدعا گزارش چهل و سومین نشست کمیته ماده 76 است که در پایگاه اطلاع رسانی کمیته مذکور به تاریخ 19 آبان‌ماه منتشر شده است و در متن آن به نقل از حسین سلاح ورزی، قائم‌مقام دبیر کمیته ماده 76 در بخش پیش از دستور چنین آمده است: «طبق مصوبه کمیته می بایست کارگروهی هفت نفره با حضور نمایندگان سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و تشکل‌های کارفرمایی مرتبط برگزار می شد تا بر اساس تصمیم کمیته، موضوع مورد بررسی قرار گیرد. این جلسه توسط دبیرخانه کمیته برگزار شد، اما همانگونه که در اخبار جلسه مذکور نیز عنوان شده، توافقی بین دو طرف صورت نپذیرفته است. بنابراین ادامه موضوع مستلزم اعلام نظر اعضای کمیته است. پس از بررسی توسط اعضای کمیته و اعلام نظر برخی فعالان اقتصادی در این حوزه، مقرر شد دبیرخانه کمیته ماده 76 اقدامات لازم برای رسیدگی مجدد به این موضوع را انجام دهد»

علی ایحال سازمان نظام دامپزشکی کماکان پیگیر احقاق حقوق صنفی و حرفه‌ای تمامی اعضای این سازمان بوده و هست و به پیگیری خود در خصوص اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی تا حصول نتیجه لازم در راستای ارتقاء و اعتلای سلامت و بهداشت عمومی میهن عزیزمان و حفظ امنیت شغلی ناظرین بر سلامت غذا با مشارکت کارفرمایان محترم و رعایت حقوق تولیدکنندگان محترم ادامه می‌دهد.

بار دیگر خاطر نشان می‌سازد؛ اجرای کامل مواد قانونی آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در شرایط حساس کنونی به نفع بخش تولید و حوزه سلامت کشور است که این امر مورد تأکید و اتفاق نظر کارفرمایان و تولیدکنندگان محترم نیز هست و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در سطح کشور با همراهی تولید کنندگان و انجمن‌های صنفی و کارفرمایی دخیل در این موضوع زمینه ساز رعایت و رفع مشکلات در این مسیر و همراهی خانواده بزرگ دامپزشکی بویژه سازمان دامپزشکی کشور و موجب افزایش اعتماد مصرف کننده و به تبع آن رشد تولید و در نهایت بهره وری بهتر و بیشتر اقتصاد ملی را به دنبال خواهد داشت.

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران

 

توجه تمامی اعضاء گرامی و همکاران محترم را به جایگاه کمیته ماده 76 و حدود و اختیارات تعریف شده آن در قانون پنجم توسعه را جلب می‌نماییم.

دستور العمل تشکیل و اداره جلسات کمیته موضوع ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه

در اجرای ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه به شرح متن ذیل، دستور العمل تشکیل و اداره جلسات کمیته مذکور در ماده، بدین شرح تصویب شد.

ماده 76: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران موظف است با همکاری و حضور اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای اصناف کشور، نسبت به شناسایی قوانین ، مقررات و بخشنامه های مخل تولید و سرمایه گذاری در ایران اقدام نماید و با نظر خواهی مستمر از تشکل های تولیدی و صادراتی سراسر کشور و بررسی و پردازش مشکلات و خواسته های آنها بطور مستمر گزارش ها و پیشنهادهایی را تهیه و به کمیته‌ای متشکل از دو نفر از هر قوه به انتخاب رییس آن قوه ارائه دهد. کمیته مذکور موظف است ضمن بررسی پیشنهادهای ارائه شده راه کارهای قانونی لازم را بررسی و پیگیری نماید.

تبصره 1- گزارش های موضوع این ماده شامل قوانین و مصوبات و بخشنامه های مزاحم ، خلاء قانونی، اجرای نادرست یا ناقص قوانین و همچنین پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات و ارتقاء امنیت اقتصادی، حقوق مالکیت و حمایت از سرمایه گذاری و تولید و صادرات و اشتغال و چگونگی کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات در ایران همراه با ارتقاء کیفیت و رشد تولید و موارد مربوط به سرمایه گذاری و تولید و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری ها و ظرفیت‌های موجود است.

تبصره 2- کمیته یک نسخه از همه گزارش های ارسالی را به شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی و شورای گفتگوی موضوع ماده (75) این قانون ارسال می‌نماید.

 
در چهل و سومین نشست کمیته ماده 76 سه پیشنهاد دبیرخانه در مورد شهرک صنعتی اشتهارد تائید شد.
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
............................................... وای به حال ما دامپزشک ها که به چه کسانی دل بسته ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
حکیم مهر جان تو دیگه چرا!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
خطاب به تشکلهای صنفی
مسوولان فنی انتقاداتی به نظام دامپزشکی دارند اما بعدا می شود مسایل را بررسی و حل و فصل کرد.مسایل را اولویت بندی کنیم و شرایط حساس را درک کنیم.با عملکردهای احساسی برای ابد موجبات گرفتاری هزاران خانوار نشویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
1
0
سپاس و تشكر از آقاي دكتر صفري كه با درايتشان ما غافلين را هم آگاه كردند كه از كجا داريم گل مي خوريم.زنده و پاينده باشيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
1
در ضمن همين حكيم مهر نبود صدايت را همسايه ات هم نمي شنيد.حالا اومده اند مچ بگيرند!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
1
علاوه بر آن ،حركت حكيم مهر گاف نبود بلكه جواب شيطنت دكتر م.ق بود كه عاليجنابان با قدرت بيشتري بر سر مواضع همكاران خويش سر ميز مذاكره باشند.هنوز مونده بچه جان ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
حکیم مهر وظیفه اطلاع رسانی خود را به درستی انجام داده است . اگر به خبر اولیه توجه کنیم عنوان گردیده ادعای دبیر هیات مدیره انجمن خوراک دام و طیور . طبیعتا لازم بود این ادعا توسط مسوولین ذیربط پیگیری و بر اساس صحت و سقم آن اقدامات بعدی صودت پذیرد . از این حیث اطلاع رسانی بموقع حکیم مهر قابل تقدیر بوده و قطعا اعضاء نظام دامپزشکی آن را ارج می نهند . امیدواریم عزیزانی که نمایندگی بخش تولید را بر دوش میکشند با تکیه بر اصل تفاهم و تعامل سازنده مسائل حوزه خود را پیگیری نموده و بیش از این تولید بخش کشاورزی را با چالش مواجه ننمایند . بدیهی است موضوعات مرتبط با حوزه سلامت در بخش های مرتبط با وظایف دامپزشکی صرفا در حوزه دامپزشکی قابل حل بوده و کشاندن آن به جای خارج از آن زمان را از ما گرفته و بر اختلافات دامن زده و خدای ناکرده موجب سوء تفاهم بین بخش تولید و دستگاه ناظر خواهد گردید . موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
دوستان مثل اینکه اشتباه متوجه شدید و دلیل آن هم سانسور حکیم مهر در درج نظرات است . آن مرجعی که گاف داده روابط عمومی سازمان نظام است . و اطلاع رسانی اولیه کاملا درست بوده است.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
به نظرم موافق قدیری از خودش نمیاد یه حرفی رو منتشر کنه و حتما توی اون جلسه یکسری تصمیمات درباره ماده 19 گرفته شده حالا ممکنه روی کاغذ نیومده باشه و اگه مسئولین دامپزشکی با حساسیت موضوع رو پیگیری نکنن در آینده ای نزدیک ممکنه تصویب بشه و دست مسئولین فنی از همه جا کوتاه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
حالا از کجا فهمیدید که م.ق از خودش نمیاد این حرفها را منتشر کنه.نکنه خود م.ق هستی ناقلا؟!!و یا از نزدیکان م.ق
ما دامپزشکها که مخالف بعضی مسایل نیستیم نگرانی ما عدم رعایت شرع و قانون در اجرای ماده 20 است.
نظر شما
ادامه