کد خبر: ۳۱۱۹۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان اصفهان:
«دکتر حمید اخوان‌فر» در گفتگو با نشریه «نسخه دامپزشکی» به تشریح ابعاد مختلف چهارمين دوره انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی پرداخت ...
 
 

حکیم مهر - به گزارش روابط عمومی نظام دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر حمید اخوان فر» رئیس شورای نظام دامپزشکی اصفهان و عضو شورای مرکزی نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، به سؤالات نشریه «نسخه دامپزشکی» درباره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی پاسخ گفت.

متن این گفتگو به شرح زیر است:

1- مزایای آیین نامه جدیدی ابلاغ شده انتخابات سازمان نظام دامپزشکی چیست؟

درباره نقاط قوت این آیین نامه به چند مورد می توان اشاره کرد:

الف) تبدیل شدن شورای نظام استان به شعبه که باعث اعتبار و استقلال بیشتر شوراهای استانی خواهد شد.

ب) تعیین تعداد اعضای انتخابی شوراهای استانی بر اساس بر اساس تعداد اعضای فعال آن استان (اعضای فعال تا 500 نفر عضو انتخابی 6 نفر، اعضای فعال بین 500 تا 1000 نفر 8 عضو، اگر اعضای فعال استان بیش از 1000 نفر باشد شورای نظام دامپزشکی استان دارای 10 عضو انتخابی خواهد بود).

ج) الزام حضور دو نفر از سایر رده های دامپزشکی در اعضای انتخابی شوراها که در انتخابات جداگانه انتخاب می شوند که در دوره های گذشته این الزام وجود نداشت.

د) پیش بینی و تعیین شرایط عزل رئیس شورای استانی

2- آیا کسی که خود نامزد شرکت در انتخابات است، می تواند مجری انتخابات نیز باشد؟

در انتخاب عالی ترین مقام یک ارگان یا مجموعه انتخابی این حالت وجود دارد. واضح ترین مثال در این زمینه انتخاب رئیس جمهور است که وزارت کشور که زیرمجموعه دولت است و زیر نظر رئیس جمهور فعالیت می کند، مجری انتخابات ریاست جمهوری است. البته با توجه به پیش بینی هیأت اجرایی انتخابات شورای استانی که شامل نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دادگستری، شورای مرکزی نظام، نماینده استانداری و نماینده شورای استانی نظام و همچنین هیات نظارت، کلیه ابهامات را از بین خواهد برد.

3- با توجه به این که عده ای از نامزدها کارمند نظام در استان ها هستند، چه اطمینانی وجود دارد که اموال و امکانات نظام برای موفقیت در انتخابات استفاده نمی کنند؟

در مورد نگرانی استفاده از امکانات نظام دامپزشکی توسط کارمندان نظام که نامزد انتخابات می باشد، این نگرانی بیجایی است و در شورای مرکزی نظام هم در این مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مصوب شد که کارمندان نظام در صورت تمایل، شش ماه قبل از انتخابات مرخصی گرفته و سپس در انتخابات کاندیدا شوند.

4- آیا سازمان نظام دامپزشکی نیز مانند سازمان نظام مهندسی کشاورزی قانونی دارد که کاندیداها را ملزم به استعفا از فعالیت در نظام 6 ماه قبل برگزاری انتخابات کند؟

ریاست محترم نظام دامپزشکی ج.ا.ا بایستی تدابیری را به کار گیرد تا مصوبه شورای مرکزی نظام مبنی بر مرخصی شش ماه قبل از انتخابات کارمندان متقاضی کاندید شدن عملیاتی گردد.

5- چه کسانی می توانند در انتخابات نظام استانها رای دهند؟ آیا شرکت کننده حتماً باید حق عضویت خود را پرداخت کرده باشد؟

بر اساس مصوبه شورای مرکزی و دستورالعمل اجرایی انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی، فقط اعضای فعال می توانند در انتخابات شرکت کرده و رای دهند و عضو فعال عضوی است که حق عضویت خود را پرداخت و کارت عضویتش معتبر باشد.

6- آیا سامانه ای وجود دارد که مشخص کند چه عضوی در انتخابات استانی می تواند شرکت کند؟

یکی از نگرانی هایی که وجود دارد و بارها هم در شورای مرکزی درباره آن صحبت گردیده، عدم وجود سامانه ای است که مشخص کند چه افرادی عضو فعال هستند و در چه استانی می توانند رای دهند و ریاست محترم نظام دامپزشکی ج.ا.ا بایستی در این زمینه تدبیری اندیشیده و اطمینان هیات های اجرایی و نظارت را در مورد کارت های عضویت افراد جلب کند.

7- با توجه به ابلاغیه وزیر که رئیس سازمان نظام باید تمام وقت درگیر کار سازمان نظام باشد، آیا دامپزشکان شاغل در بخش دولتی هم امکان شرکت در انتخابات به منظور اخذ کرسی ریاست را دارند؟

همان طور که همگان استحضار دارند، نظام دامپزشکی تنها جایگاه قانونی است که جهت نظم دادن به بخش خصوصی دامپزشکی، پیگیری و رفع مشکلات و مسائل بخش خصوصی دامپزشکی انجام وظیفه می کند و بالطبع بایستی با مدیریت بخش خصوصی دامپزشکی، چه در سطح استان و چه در سطح کشور اداره شود. البته شورای مرکزی نظام دامپزشکی در پیش نویس آیین نامه ارسال شده خدمت وزیر محترم، صراحتاً تاکید بر غیردولتی بودن رئیس نظام دامپزشکی استان کرده است که متاسفانه با اعمال نظر همکاران شاغل در بخش دولتی، این بند از آیین نامه حذف گردیده است که امیدواریم با اعتراض اعضای شورای مرکزی در اصلاحیه، این بند به آیین نامه اضافه گردد.

8- پیش بینی شما درباره میزان مشارکت بخش خصوصی در این دوره از انتخابات چیست؟

با توجه به تجربه انتخابات در دوره قبل و مسئولیت های واگذار شده به نظام دامپزشکی در قانون های افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، قانون نظام جامع دامپروری و آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و همچنین حساسیت های موجود، پیش بینی می شود مشارکت بخش خصوصی در انتخابات پیش رو زیاد و حدود 70 درصد باشد.
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
ممنون از حكيم مهر
لطفا يك خط خبري اختصاصي براي انتخابات نظام در سايت طراحي كنيد تا تمام اخبار قابل پيگيري باشد
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
2
در مورد بند 7 اگر کارمندان دولتی و فشار آنها نبود هم ضوایط و هم مزایای مسئولین فنی نابود شده بود.
Dvm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
1
سلام حکیم مهر.لطفا پیگیری نمایید چرا پروانه داروخانه دامپزشکی صادر نمیشه.ممنون
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
حکیم مهر.لطفا درمورد صدور پروانه داروخانه دامپزشکی وتعلیق سه ساله ان .گزارشی تهیه نمایید.ممنون
عضو نظام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
1
در خصوص بند 3 و4 باید عرض کنم: متاسفانه برخی از کارمندان نظام دامپزشکی در استانها بدون استعفا در انتخابات دور قبل شرکت کرده و در این انتخابات هم شرکت می کنند و از ارتباطی هم که با رای دهندگان دارند سو استفاده کرده و رای هم خواهند آورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
1
شما که از اعضاء اصلی نظام هستید چگونه برای ریاست سازمان دکتر صفری کارمند جهاد کشاورزی را انتخاب کردید(دولتیها نمی توانند رئیس نظام باشند) ........................
برای شما متاسفم که برای رای دادن و کاندید شدن شرط تسویه حساب اعضائ را گذاشتید ........................... چون هیچ کدام از نظامهای ارگانهای مختلف چنین عملی را انجام ندادند
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
با سلام
1-
از6نفر عضو شورا یک نفر کادان می باشد در حالی که تعداد کاردانها در شهرستان زنجان نسبت به دامپزشکان رقم سه چهار برابری می باشد این چگونه عدالتی است ؟ ایا خواسته های همکاران کاردان اهمیتی برای نظام ندارد ؟
2-درقبال انجام خدمات و خرید خدمت (قرارداد واکسیناسیون ) مبالغی به بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود که مبلغ زیادی هست اما برای واکسیناتور ها هیچ سابقه بیمه یا مزیتی ندارد در قبال این نظام برای پی گیری چه کرده و چه در نظر دارد
با تشکر.
نظر شما
ادامه