کد خبر: ۳۱۰۵۹
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
در پی درخواست تعلیق اجرای ماده 19 توسط کارفرمایان در کميته موضوع ماده 76:
آیا پس از ابطال این آیین‌نامه توسط بهره‌برداران که برای اولین بار در تاریخ سازمان دامپزشکی کشور صورت می‌پذیرد، این کار به بدعتی برای سایر بهره‌برداران تبدیل نخواهد شد و عملاً قوانین و آیین‌نامه‌های تصویبی سازمان قابل اعتراض و عدم تمکین نخواهند گردید؟
 
 

حکیم مهر - برای سال های متمادی یکی از معضلات سازمان دامپزشکی کشور در امر نظارت بر مراکز موضوع ماده 2 قانون سازمان، کمبود پرسنل و کارشناسان متخصص بود که سازمان دامپزشکی به تدریج این مشکل را با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و از طریق دامپزشکان خارج از سازمان دامپزشکی به عنوان مسئولین فنی واحدها مرتفع می نمود؛ در عین حال، تعدادی از متصدیان این واحدها به این رویه از نظر قانونی ایراد وارد نموده و سازمان دامپزشکی کشور را متهم به عدم وجود آیین نامه ای درخصوص بکارگیری بخش خصوصی در واحدها می نمودند که البته به دلیل اقتدار و تخصصی بودن دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی هیچگاه جرأت علنی نمودن این اعتراضات را نداشتند و طی آن سال ها دغدغه رؤسای وقت سازمان دامپزشکی و مدیران کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی، تصویب آیین نامه ای در خصوص تعاریف، جایگاه، نظارت و... در زمینه نظارت بهداشتی بود. نهایتاً با پیگیری های سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور در تاریخ 10/10/1386 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی به تصویب هیات وزیران رسید.

آیین نامه نظارت بهداشتی حاوی برکات زیادی در زمینه نظارت بهینه بر مسئولین فنی، شرح وظایف مسئولین فنی، شرح وظایف و استانداردهای واحدهای موضوع آیین نامه، رتبه بندی مسئولین فنی و واحدهای موضوع آیین نامه و نوع برخورد و ارتباط سازمان دامپزشکی با متصدیان واحدها و مسئولین فنی بود و جهت جلوگیری ایجاد شبهات در نحوه نظارت مسئولین فنی در ماده 19 سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی مکلف به تدوین دستور العملی برای قطع ارتباط مالی ناظر فنی و کارفرما گردیده بودند و الزام بر این مهم بود که وجهی خارج از تعرفه ماده 18 آیین نامه بین ناظر و کارفرما ردو بدل نگردد.

بر این اساس دستورالعملی توسط سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی تدوین گردید و عملاً زمینه های اجرای کار آغاز شد، ولی از همان ابتدا کارفرمایان با اعتراضات پراکنده سعی در کارشکنی و عدم اجرای آیین نامه داشتند و عملاً هیچگاه بیش از 5 درصد واحدها تحت پوشش مفاد آیین نامه قرار نگرفتند.

در طی دو سال گذشته و با انتصاب مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان، نوع اعتراضات متصدیان واحدها رنگ دیگری به خود گرفته و عملاً بهره برداران و متصدیان واحدها در جلسات در صدر جلسه نشسته و مدیر کل دفتر بجای برخورد از موضع فنی، با دیدگاه کدخدامنشی از کارفرمایان درخواست اجرای قانون را می نمود، به طوری که عملاً جایگاه نظارتی دفتر مربوطه را با علامت سوالی بزرگ مواجه می نمود؛ این رویه تا جایی پیش رفت که گفتگوها به جای تعامل برای اجرای آیین نامه، به سمت ابطال آیین نامه در مراجع قضایی و کمیسیون ماده 76 اتاق بازرگانی تغییر نمود و عملاً متصدیان واحدها به این سمت هدایت شدند که هم اکنون مراحل انتهایی این فاجعه در شرف وقوع است.

از آنجایکه رجاء واثق داریم ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور فردی متخصص، فنی و متعصب به سازمان دامپزشکی است، مقتضی است در خصوص موارد ذیل کمی تامل نمایند:

1- آیا پس از ابطال این آیین نامه توسط بهره برداران که برای اولین بار در تاریخ سازمان دامپزشکی کشور صورت می پذیرد، این کار به بدعتی برای سایر بهره برداران تبدیل نخواهد شد و عملاً قوانین و آیین نامه های تصویبی سازمان قابل اعتراض و عدم تمکین نخواهند گردید؟

2- آیا بعد از این ابطال، دیگر جایگاه مسئول فنی بخش خصوصی اعتباری خواهد داشت، یا عملاً به مسئول فنی صوری تبدیل خواهد گردید؟

3- آیا سازمان نظام دامپزشکی می تواند به تخلفات مسئولین فنی بی اختیاری که باید حقوق را از صاحب واحد دریافت نموده و کارگر (از لفظ قانون کار) واحد محسوب گردیده رسیدگی کند؟

4- آیا سازمان دامپزشکی کشور قادر خواهد بود با ابطال این آیین نامه پاسخگوی وظیفه ذاتی خود در قبال نظارت بر مواد پروتئینی با منشاء دامی سالم برای جامعه باشد و انتظار اعمال نظارت بهداشتی از مسئول فنی ای داشته باشد که کارفرمایش متصدی واحد بوده و مطابق قانون کار صرفاً باید در خدمت کارفرما باشد؟

در خاتمه جا دارد از ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور و مسئولین آن سازمان درخواست نماییم که ضمن دفاع از کیان سازمان دامپزشکی و زحمات و تلاش های رؤسا و مدیران قبلی سازمان، اجازه ندهند که زحمات چندین ساله پرسنل خدوم دامپزشکی تاراج زیاده خواهی عده ای سودجو گردد.

 
 
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
1
اگر این ماده 19 لغو بشه نباید از دامپزشکان توقع نظارت صحیح و گزارش تخلف واحد تولیدکننده غدای مردم را داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
2
با سلام خدمت رییس سازمان دامپزشکی از شما درخواست دارم که رشته دامپژشکی که به ظاهر کم ارزش ترین رشته ی ایران هست رو جمع کنید بسه خفت، ،،،،،،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
1
اميدواريم مسئولين محترم دامپزشكى زير بار زياده خواهى هاى كارفرمايان محترم نروند
رابطه مالى مستقيم دكتر دامپزشك و كارفرما مفسده آفرين است و فقط بحث پرداخت حقوقهاى پايين به دامپزشكان نيست بلكه ارتباط مستقيم با بهداشت و سلامت مواد غذايى مورد مصرف مردم دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
با سپاس از نویسنده مطلب.جا داشت این مقاله روز گذشته به چاپ میرسید.بدرستی به نقش مخرب ............... اشاره داشته آید جای تعجب است که ریاست محترم سازمان با توجه به تفکرات .............. چگونه ایشان را مسئول پیگیری اجرای ماده 19 قرار داده اند. .............. ضمن اشاره همیشگی به اجرائی نبودن قانون و کد دادن های علنی و با وقت کشی موجبات جلسه امروز را برای انجمنهای کار فرمایی فراهم کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
واقعا مصداق ............... بر لشگر شيران است
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
با عرض سلام,و با عرض پوزش از نظر صریح,نظامی دامپزشکی که فقط بلده هر سال پول بگیره و ................................. شما انتظار دارید بیاد حق و حقوق کارگر دامپزشک رو احیا کنه جای تاسف داره عملکرد نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی که ناظران بی انگیزه و بی تفاوت میسازه, و انتظار داره که بهداشت عمومی و حق سایر افراد جامعه با این حمایتهای در پیتشون رعایت بشه,اقایان نظام دامپزشکی قطع رابطه مالی دامپزشک مساوی است با بهبود و رشد کیفیت بهداشتی در همه زمینه های دامپزشکی علل خصوص شیر که معظل جدی برای سلامت جامعه در آینده نزدیک به حتم ایجاد میکند,بهتر نیست به فکر چاره باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
واقعا چرا یک گردهمایی برای دفاع از حقوق شغلی و صنفی تشکیل نمی دهید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
1
تنها راه نجات دامپزشکی پیوستن به وزارت بهداشت است از حکیم مهر میخواهیم درراستای تحقق این موضوع اقدامی انجام دهد...کسی به داد برسد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
1
ببین عزیز من سازمان دامپزشکی حرف وزارتخانه را گوش می دهد و وزارتخانه بنای درگیری با تولید کنندگان را ندارد منتهی با دست مدیریت دامپزشگی این را انجام میدهد . نظام هم دقیقا مانند سازمان عمل میکند ولی با ژست مخالف ، ریشه وزارت کشاورزی است که عقب ایستاده و به این دو سازمان میگوید نقش شان را بازی کنند ، اگر نظر وزارت کشاورزی باشد ظرف یک ماه عملی می شود . عزیزان کمی بالا را ببینید ،............................... ایشان چشم به وزیر دارد . اگر رئیس سازمان نظام راست میگوید یک گرد هم آیی بگذارد .
مسئول بهداشتی
|
United States of America
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
ممنون از حکیم مهر برای افشاگری در مورد عملکرد .............................. ایشان بارها در جلسات فرموده اند که مخالف ماده 19 بوده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
موضوع عدم اجرای ماده 19 .......................... هر روز بر طبل ماده 19 و.... کوبیدندوتعرفه های مختلف دامپزشکی را بالا بردند تا باعث اعتراض و .. کارفرمایان شوند
وقتی تعرفه قدیمی 4میلیون هم اجراء نمی شد برای چه ......... تعرفه حقوق بیش از 6 میلیون تومان را مطرح می کرد
.......................... یکی از شواهد ان هم به روز کردن حق عضویت همکاران بدهکار و دیگری عدم اجازه شرکت در انتخابات اعضاء بدهکار است که به دلایل مختلف و تنگناهای مالی و ... بدهکار هستند ............. اینگ.نه اعضاء ظاهرا از صفحه روزگار هم باید حذف شوند.
کارشناس
|
Iraq
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
حالا اگه لغو بشود مگر اتفاقی می افتد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
ضمن عرض سلام و ادب خدمت همکاران گرامی
رویه ای ناپسند اخیرا در میان برخی از همکاران که از قضا نماینده برخی از مجامع صنفی هستند مشاهده میشود و آنهم سلام و صلوات فرستادن برای روسای سازمانها و جامعه دامپزشکی است تا زمانی که این دوستان این رویه ............... خود را تغییر ندهند هیچ اتفاقی در کلیت موضوع اتفاق نخواهد افتاد لازم است در همین ابتدا عرض کنم که عزیزان من روسای سازمان و جامعه در اصل بخاطر وجود شما بر مسند نشسته اند پس مقام خود را اجازه ندارید که کوچک نمائید مگر اینکه شخصی باشد.
دومین مسئله اینکه عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص حفظ و حراست از کشاورزی کشور کاملا مشهود و بارز است آبی که هر بطری آن 1000 تومان برای شرب خریداری میشود هندوانه کیلویی 400 تومان خروجی دارد و علت خشکسالی های اخیر در آب شرب من و شما نیست بلکه در استفاده بی حد و حصر و فاقد مدیریت وزارت جهاد کشاورزی بر سفره های آب زیر زمینی است و عواقب آن هر روز بیشتر از روز قبل بر مردم این سرزمین مشهود و عیان میشود
داستان اینقدر فاجعه شد که وزیر بهداشت مجبور به عقد تفاهم نامه برای پایش سموم کشاورزی با وزارت جهاد شد و انگار که یک نفر لازم دارند تا از شخص وزیر جهاد وظایف حیاتیش را عاجزانه درخواست کند کشت سبزی های فاضلابی استفاده از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات و یا مواد شیمیایی برای رنگی کردن و یا رساندن زودتر از موعد محصولات کشاورزی از جمله این فجایع هستند
از سوی دیگر همین وضعیت را سعی در القا به سازمان دامپزشکی کشور دارند چرا که وزارت متبوع تصور میکند چون خودش متولی تولید و تامین است پس سازمان دامپزشکی هم باید همین گونه باشد و تولید به هر قیمتی حتی به قیمت حذف نظارت بهداشتی باید ادامه پیدا کند نمونه آن زبان درازی برخی تولید کننده و طلبکار بودن آنها برای واکسن ، دارو و خدمات مجانی از سوی دامپزشکی است
از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی در حال صدور مجوز برای غارت ذخایر ژنتیکی کشور به دست عده ای به اصطلاح صادر کننده است که ناب ترین و سالم ترین دامهایی که در مراتع ایران پرورش یافته اند را برای پولی که به جیب ابن دلالان می رود اجازه صادرات میدهد در صورتی که خودمان وارد کننده دام زنده و گوشت از هر خراب شده ای در سرتاسر این دنیا هستیم من پیشنهاد میکنم وزارت جهاد جلوی صادرات این ذخایر و دامهای سالم را بگیرد و بجای آن از اعتبارات خود مقرری برای این صادر کنندگان عزیز اختصاص دهد تا هم آنا راضی باشند و هم امورات مردم عادی به گردش درآید
آنهم موسسه رازی بود که به طرفه العینی مضمحلش نمودید و با سرکوب امید و تلاش در آن از هم پاشید کاش به عنوان موزه حداقل اجازه بازدید بدهید که آیندگان بدانند زمانی چنین چیزی در کشور ایران وجود داشته
زبان من قاصر است از اینهمه بی مدیریتی که در حق رشته دامپزشکی اعمال میشود و در این میان مدیران آن بنا به مصلحت صندلی خویش از بیان آن معذورند و عده ای ................ نقش نمایندگان بخش خصوصی را ایفا میکنند که در بهترین توصیف ممکن حتی ............. خوبی هم نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
چرا دامپزشکان محترم فکر میکنند با گرفتن حقوقهای بالا به امید نظارت واهی و خیالی که هیچکدام در واحدها حضور ندارند و فقط،پول مدرک اجباری را ازکار فرما میگیرند بهداشت به جامعه میاید پنهان شدن در پشت پرده بهداشت و سلامت جامعه و مطالبه حقوق خود خوانده بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه کار را به جایی رسانده که بعضی از واحدها مجبورند جهت تامین حقوق این افراد کارگران خود را اخراج نمایند یا مدیران تولید خود را از کار بیکار نمایند چرا این موضوع خجالت آور در هیچکدام از،تذکرات دوستان آورده نشده است این واقعا جدال تعطیلی واحدهایی هستند که از پس بانک و بیمه و دارایی و.. به معضل دیگری به نام مسئول به اصطلاح فنی دچار شده اند در شرح وظایف به اصطلاح مسئول فنی دقت کنید کدامیک حالت فنی و کارشناسی به خود گرفته همگی نظارت بیخودی است که حتی مسئولین شبکه های دامپزشکی هم آن را قبول ندارند بیایید بجای مدرک گرایی علم و تخصص را جایگزین کنیم تا واحدها از علم و عالم استقبال کنند نه وضعیت فعلی امید است انتقاد را دوستان از جنبه دیگری ملاحظه کنند و نظر دهند نه جنبه خود ستایی و قوانينی که با رانت و نفوذ نوشته میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
شما ميتوانيد دامپزشكاني را براي علم و تخصص آن در واحد خود استخدام كنيد و از وي انتظار ارتقاء بهداشتي و عملياتي واحد خود را داشته باشد مطابق قانون شما قصد بهره برداري مالي از جامعه را داريد ( لطفا نگوئيد كه محض رضاي خدا و براي خودكفايي ايران توليد ميكنيد كه منجر به انتقال محتويات معده به دهان اينجانب ميگردد) بنابراين پذيرفته ايد كه كليه هزينه هاي آن را نيز بپردازيد يكي از اين هزينه ها هزينه نظارت است كه به دو دليل مي بايست در زمان توليد صورت پذيرد اول اينكه شما هيچ گونه تعهد و همچنين تفكر جبران خسارت به مشتريان در صورت توليد محصول معيوب را نداريد و دوم اينكه آنچه در مواد اوليه و مواد افزودني و محصول نهايي استفاده ميكنيد به هيچ عنوان براي سازمانهاي نظارتي شفاف نيست و از سوي ديگر پروسه هاي بكار برده براي توليد محصول كه خود مثنوي هفتاد من كاغذ است
توليد كننده ( تاجر ) عزيز شما طرف خود را اشتباه گرفته ايد دامپزشكي كه در حال حاضر در واحد شما حضور دارد قسمتي از هزينه توليد است كه به عنوان نماينده سازمان ناظر خدمت شما رسيده است و وظيفه وي تائيد محصول بر مبناي دستورالعمل هاست نه اينكه واحد شما را ارتقاء بهداشتي و كيفي بدهد هرچند برخي از همكاران از اين لطف ها به شما نموده اند و شما هم بد عادت شده ايد براي اينكه مشاوره هاي ارتقاء دريافت داريد ميبايست از جيب مبارك هزينه كنيد در غير اينصورت از اين صنف خارج شويد و همان گوني را از مرز وارد كنيد تا كسي با شما همانند قبل كاري نداشته باشد
روزي خواهد رسيد كه بجاي سازمانهاي متولي مردم نسبت به حق و حقوق خود آگاه ميشوند و از دولت حق خود را كه اطمينان از سلامت محصولات خوراكي است را طلب خواهند نمود و شما چون بوقلمون رنگ عوض نموده و حتي به خاطر مباركتان هم نخواهد رسيد كه روزي براي چندرغاز پولي كه به دامپزشك پرداخت مي نموديد شمشير كشيده بوديد و تا وزير محترم! جهاد كشاورزي هم با شما همراه شده بود تا آن روز شما و نواده هاي نسبتا محترمتان كه در خارج از ايران ساكن خواهند بود همين مردم را به واسطه سطح پائين بهداشت كه ارمغان زياده خواهي هاي اكنون شماست بربر و وحشي و عقب مانده خطاب خواهند نمود ولي همان زمان هم دقت كنيد آثار سوء اين زياده خواهي را بر خانواده گرامي خود نيز خواهيد ديد آنهم به علت قانون عمل و عكس العمل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
اگر شرايط اقتصادي جامعه اينقدر بغرنج است لطف نموده شما از خود گذشتگي را كنار بگذاريد و مجموعه خود را تعطيل كنيد چند صباحي براي استراحت به امريكا رفته و شرايط كه خوب شد برگرديد به هر حال شما هم به استراحت نياز داريد ..........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
متاسفم برای دوستان که جنین بی ادب و گستاخانه جواب نقد را دادند اینجانب نه کارخانه دار هستم نه تاجر یکی از شما ها هستم که دلایل لغو ماده 19 را عنوان کردم در هیچ کجا ی دنیا نظارت بر سلامت عمومی جامعه را بخش خصوصی پرداخت نمیکند بلکه دولت مسئولیت و هزینه هاي نظارت بر بهداشت و سلامت عمومی را پرداخت میکند متاسفانه این دوستان بظاهر طرفدار سلامت جامعه از طریقه سخنرانی کردن فکر میکنند میتوانند حق خود خوانده خود را از هموطنان خود بگیرند خیر عملی نیست و اتفاقا هزینه آن را مطمئنا خود ما پرداخت میکنیم چه مالی و چه بهداشتی به حال خودم در میان این جامعه به اصطلاح روشنفکر افسوس میخورم که به جای مناظره منطقی با ارکان سلامتی و تولید جامعه به فحاشی روی می آورند اگر راست میگویید اقدام به سرمایه گذاری کنید ببینید از کجا سر در خواهید آورد همانطوری که مدیران تولیدی ما هم اکنون یا در زندان یا گرفتار پیج وخم اداره جات هستند مطمئنا انکسي در آمریکا زندگی کرده که به کمک شما دوستان بی ادب خلاف انجام داده است وگرنه از راه تولید کسی به جایی نرسیده که شما بشناسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
عدم حضور در محل كار و گرفتن پول زور و مدرك اجباري پنهان شدن در پشت پرده سلامت ، به اصطلاح مسئول فني و غيره احيانا هيچ كدام از كلمات زيبا و موزون شما بي ادبانه و گستاخانه نيست كه به سان باران رحمت بر سر ما باريدن گرفته است البته تصور ناراحتي عميق نداشته باشيد چون سالهاست با اين رويه شما آشنائيم فقط آنچه كمي اين اخلاق شما را بدتر ميكند آلوده شدن آن به صفت مذموم ناراست گويي است كه خود را پشت عنوان همكار دامپزشك مخفي ميكنيد البته بايد عنوان كنم كه دامپزشكاني داريم كه آنان را علم كرده ايد به عنوان نماينده خودتان تا بتوانيد با چاقويي از دسته خودمان جراحيتان را كامل كنيد شما چونان فردي هستيد كه بدترين ضربه ها را به پيكر جامعه و متخصصين آن وارد ميكنيد و با شكايت كردن اينطرف و آنطرف فرار رو به جلو انجام ميدهيدضمنا دوست و همكاري سراغ ندارم كه به علت حقوقهاي گهربار دو ميليوني شماها به جايي رسيده باشد چه برسد به خلاف كردن كمي دقت در اوضاع و احوال شما و زندگيتان كه تلاش براي مخفي كردن آن بسان دم خروس داريد همه چيز را مشخص ميكند كسي كه تا ديروز چوبداري بوده كه حق العمل كاري ميكرده اكنون بزرگترين سهام دار بازار محصولات خام دامي در ايران است و حال كه بحث جلوگيري از تخلف جدي و اصولي تر شده احساس خطر نموده بله من هم با شما هم عقيده ام كسي در ايران از راه توليد سالم يك شبه ره صد ساله نرفته مگر اينكه به قيمت زندگي صدها خانواده تمام شده باشد و اين تاوان بر گردن وي و خانواده اش باقي خواهد ماند تا تسويه شود
احيانا اگر موجبات عصبانيت شما را فراهم كردم عذر تقصير بهتر است با صرف كمي آب خنك پاسخ سخنان من را منطقي بدهيد تا من را قانع كنيد و يا اينكه از سر اين قبري كه كارناوال راه انداخته ايد براي آن بلند شويد چون مرده اي داخلش نيست
دكتر مبين شهراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
ضمنا فراموش نمودم عنوان كنم كه همه جاي دنيا كه ميفرمائيد درست نيست برخي جاهاي دنيا هست كه دولت پرداخت ميكند و آنهم به دليل اصولي كار كردن واحدهاست و تعهد آنها به توليد درست ولي در كشور ما كه جلوي چشم دولت سه هزار سه هزار ميليارد خارج ميكنند باور كردن درستكاري مثل حكايت روغن پالم و فلزات سنگين در غذاي روزانه آنهاست و يا برنجهاي آلوده آرسنيكي و چندين بار تاريخ مصرف گذشته و تاريخ عوض شده
متاسفانه شرايط شما مشابهت بسياري با آنچه نيروي انتظامي در مرز عراق انجام ميدهد ميباشد تصور كنيد يك لحظه ارتش و نيروي انتظامي مرز ايران و عراق را رها كن فكر آشوبي كه كشور را فرا ميگيرد از مخيله هر انسان سالمي خارج است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
مسئول فنی یعنی .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
فکر کنم شما در تمامی مراحل تصمیم گيری دچار ضعف و نقصان هستید تمامی پیش فرضهای جنابعالی اشتباه است و طبق يک قانون ساده از پیش فرض اشتباه قانون درست در نمی آید اینکه اگر لازم میدانستم شماره نظام خود را بفرستم و مشکل حل شود حتما اینکار را میکردم ولی جا دارد در محیطی آرام و بدور از،جنجال راه حل منطقی ارائه دهید فکر کنیم بنظر جنابعالی اگر من را جناح مخالف فرض کنید راه حل بدهید که جایگاه من رزیدنت و دکتر عمومی در صنعت آنقدر قوی باشد که صنایع و بخش تحقیقات جهت بخدمت گرفتن دکتر استقبال نشان دهند نه ما را به مثابه جاسوس در واحدهای خود ببینند که با فورس دولتی در آنجا حضور داریم آنوقت سلامت جامعه تامین میشود بیایید اگر بنده را هم به عنوان همکار نمی شناسید حداقل با جناح مخالف خود در این فضا گفتگو کنیم فکر میکنم بهای فارغ التحصیلان بیکار و کم کار که به وفور در دانشگاهها بیرون می ايند را نباید صنعت و مردم بدهند که در پایان حقوقهای گزاف چه در بخش مدیریتی چه بخش فنی را مصرف کننده یعنی مردم و جامعه باید بدهند و نتیجه همین خواهد شد که بهای تمام شده کالا اینقدر بالا برود که نه جایگاه مصرف داخلی داشته باشین نه جایگاه صادراتی اینجانب در دوره ای از،زندگی خود به گمان واهي در آمد بیشتر پا به عرصه تولید گذاشتم به جایی رسیدیم که فقط،با قبول شکست به جایگاه قبلی توانستیم بر گردیم بیاییم در فضای عادلانه و منطقی همین به قول شما نیمچه تولید را ازبین نبریم تا اگر ما نتوانستیم به اهدافمان برسیم همکاران دیگر ما که امروز ميدانیم در صف حضور در کار تخصصی و استخدام هستند نا امید نشوند که راه خارج از،کشور را در پیش گیرند یا شغلهای بی تخصص، که ضربه ای بزرگ بر پیکر علم و صنعت خواهد بود از انتقاد ناراحت نشویم حتی اگر بقول شما از جناح مخالف باشد من درد کشیده دو جناح هستم شما را نمیدانم فکر نمیکنم که حتی تا این لحظه معنی سود بانک و جریمه بیمه. مالیات دارایی و...را متوجه شده باشید که آنوقت حاضر خواهید شد تا آخر عمر در دانشگاههای باصطلاح علمی ایران که هیج معنای علمی را به ما ندادند و فقط توقعات ما را در عرصه اقتصادی خراب بالا بردند تا وضع به اینجا کشیده شود البته شاید شما که خواهان فورس دولتی جهت تامین در امد خود هستید از،جمله کسانی هستید که در دانشکده هم با فورس دولتی و سهمیه ورود کرده بودید طبیعی است که امروز هم خواهان همان فورس هستید اینجانب به هر عنوان که شما فکر کنید موافق نظر شما نیستم ودر هر جلسه ای از این موضع خود دفاع خواهم کرد
دكتر مبين شهراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
جناب آقا و در خوشبينانه ترين حالت ممكن جناب دكتر عزيز من ضد و نقيض صحبت ميكنم يا شما كه نديده و نشناخته مرا دچار ضعف و نقصان يافتيد اصل شما كامل اصلا شما داناي كل موارد نوشته آخرتان به نوشته اولتان هيچ ارتباطي ندارد محض اطلاعتان با اينكه حتي زحمت نوشتن نامتان را هم به خود نداده ايد و براي اينكار دلايل خود را داريد ( شايد از آن خجالت ميكشيد ) عرض كنم كه رتبه كنكور سه رقمي اينجانب نياز من براي استفاده از رانت دولتي را منتفي نمود و بعد آن نيز حتي نگاهي به سيستم دولتي نينداخته ام و خوشبختانه حتي دوره تخصصي خود را در معتبرترين دانشگاه ايران طي كرده ام و از قضا چون كاملا با بحث جريمه بانكي و ماليات و حقوق كارمند آشنا هستم خدمتتان عرض ميكنم كه شامورتي بازيهايي كه توليد نمي صرفد و از اين حرفا خزعبلاتي بيش نيست و در بدترين حالت نصف به نصف سود نميكنيد بنده هيچگاه نخواستم نظرتان با من يكي باشد عرض كردم با خودتان صادق باشيد و سعي نكنيد سر جامعه كلاه بگذاريد جامعه ايران درست است كه فقير و عقب مانده است ولي متاسفانه يا حوشبختانه احمق نيست ضمنا اين جاسوسهايي كه شما ميفرمائيد خارج از اين كشور در تمام دويست و چهل كشور دنيا هستند ولي نامشان جاسوس نيست حافظان سلامت و بهداشت است
من علت عصبانيت شما را درك ميكنم لطفا براي جلوگيري از صدمه به خودتان هم كه شده اين عناد را كنار بگذاريد همه آنقدر احمق نيستند كه به سادگي گول بخورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
البته نمیدانم چرا سعی میکنید مرا عصبانی جلوه دهید ولی مطمئنا برای اینکار در مباحثه دلیلی دارید اتفاقا در شما نقصانی جستجو نکردم که به رخ بکشم در کل مباحثه به افکار جنابعالی ایراد و نقد دارم فکر نمیکنم خطا باشد در ضمن دلیل بیان نکردن اسم یا شماره نظام خجالت کشیدن نیست کسی از بیان افکار یا اسم یا شخصیت خود خجالت نميکشد مگر ....و دلیل آن صرفا شنیدن بدون در نظر گرفتن اسم یا پست میباشد که آنهم دلایل شخصی دار د اگر برگردیم در جملات شما شبهه ای دیدم سوالی مطرح کردم چرا با سود به این خوبی شما خود وارد عرصه نمیشويد ولی سوال را منحرف کرده اید شفاف جواب دهید اگر بقول شما تولید کننده ها سود با این رقم بدون محاسبه و دلایل شما دارند چرا شما که ضامن سلامت جامعه و مدعی العموم شدید خودتان دست بالا نميزنیدو این سود را به خانه نميبريد و بحای توليدکنندگاني که گفتيد سفری به آمریکا جهت اقامت نميزنيد عقل سلیم مطمئنا روش دوم را انتخاب میکنند هم از شر ماده 19 خلاص میشوید هم سود خوبی میبرید هم سلامت جامعه را يدک میکشید هم الگوی خوبی جهت ما همکاران میشوید (البته به شرط اثبات همکاری ) هم جهت تعطیلات به آمریکا میروید خواهشمندم صریح و واضح جواب سوال را بدون مسائل حاشیه ای بدهید البته به خودم می بالم که جنابعالی را به فضای تبادل منطقی افکار کشانده ام بجای توهین و افترا و باز هم از اینکه با شخص محترمی که رتبه سه رقمی کنکور سراسری را دارد تبادل افکار میکنم هم خورسند هستم امید است بتوانیم همدیگر را مجاب کنیم البته باز هم میگویم در فضای عاری از تنش فرهنگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
درست است كه شنيده ايد مردم ايران حافظه كوتاه مدتي دارند ولي ديگه اندازه ماهي قرمز حداقل براي من رتبه فيلوژنيك حافظه قائل باشيد نوشته قبلي شما كامل و واضح نوشته است : فكر كنم شما در تمامي مراحل تصميم گيري دچار ضعف و نقصان هستيد .
دوست عزيز بيائيد راجع به يك مفهوم به تفاهم برسيم از نظر من اين تفكر شما كه كشتارگاه چي و بسته بندي كننده و عرضه كننده را توليد كننده ميدانيد به چالش ميكشم چرا كه اين دوستان در بهترين شرايط فرآوري كننده و تبديل كننده هستند نه توليد كننده و در درجه دوم بنده عرض نكردم كه توليد كننده نيستم در ايده آل ترين حالت ممكن توليدات اينجانب حاصل بكارگيري ذهنم بوده و در ازاي آن بدون هيچ بگير و ببندي درآمد مناسب تري دارم كه نياز به كار كردن براي دوستان ذكر شده بالا را مرتفع ميكند خوشبختانه محصولات فكر من خريداران خوبي در قشر فوق دارد پس توليد كننده فقط آنهايي نيستند كه شما فكر مي كنيد كه از بد قضيه اصلا توليد كننده نيستند منتهي شما در حال به چالش كشيدن اصول اوليه و بديهي نظارتهاي بهداشتي هستيد كه در همه جاي دنيا پذيرفته است و حرف اول و آخر را در تضمين بهداشت و كيفيت ميزند تمامي هزينه هاي مربوط به بازرسي هم بدون چون و چرا از طرف آنها قبل از انجام كار پرداخت ميگردد
نوشته هاي فوق كاملا نشان ميدهد كه چه كسي باعث تبادل منطقي افكار شده است اجازه بدهيد اين را خوانندگان قضاوت كنند نه من و شما كه هر يك به زعم خود بوعلي سينايي در بيابان هستيم البته بجاي خورسند بودن منت دار خواهم بود كه خرسند باشيد باز هم عرض ميكنم قصد من مجاب كردن شما نيست چون اهمييتي براي من ندارد قصد من انتشار عقايدي مخالف عقايد شماست براي اينكه كمي طرف مقابل را هم ببينيد و جامعه مجموع صداها را دريافت كند و قضاوت كند تا شما هم يك طرفه به قاضي نرويد و حكم صادر نكنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
خوب است فضا کمی بهتر شد به نظر شما اینطور نیست البته .
من در مورد صحبت اول با شما موافقم شاید اینهایی که گغتيد تولید کننده نباشند ولی بحث ما ماده 19 آیت که شامل کل تولیدکنندگان هم میشود از جمله مرغداران خوراک دام طیور آبزیان ، پرورش دهندگان ماهی و میگو و...آیا بنظر شما اینها هم تولید کننده نیستند پس بهتر است در مورد بدیهیات ماجرا به مشاجره نداشته باشیم اگر هم تیاز به اطلاعات کافی داريد میتوانید تحقيق کنيد سپس بحث کنیم
در مورد بقیه مطالب براستيذجند مرتبه خواندم نتوانستم منظور شما را متوجه شوم شفاف جواب دهید تولید کننده هستيد یا مسئول فنی اگر هم هردو لطفا واضح جواب دهید چون دیدگاه و طرز تفکر این دو شغل با هم ممکن است در تناقض باشد و میخواهم برای ادامه بحث طرز دیدگاه جنابعالی را کاملا متوجه باشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
2
دوست عزیزی که یکی از ما هستید فرمایش شما در مورد پرداخت هزینه نظارت توسط دولتها را اگر در مورد همه کشورها بپذیریم در مورد ما مصداق ندارد چون در کشورهای مورد نظر شما این هزینه از محل مالیات تامین می شود که در اینجا کارفرمایان محترم بخاطر مشخص نشدن درآمد تجارتشان مسئول فنی بهداشتی را در تنگنا ارایه آمار غیر واقعی قرار می دهند.به هر صورت وابستگی مالی در این حوزه جز فساد چیزی عاید عموم جامعه و دولت نخواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
اصلا هم چنین جیزی نیست اگر بدنبال قطع وابستگی مالی هستیم تنها راه پرداخت توسط،دولت است اگر فقط،بدنبال شغل و در آمد هستیم بهرحال تامین کننده مالی آن خود کارفرماها هستند و همین اش و همین کاسه هست زمانی ما قدرت میگیریم و مصوبه ای صورت میگیرد، زمانی آنها رانتی را بدست می آورند و ما را دچار نا امنی شغلی میکنند همیشه در کش و قوس هستیم بنظر من مبادله ای منصفانه با در نظر شرایط،اقتصادی همه صنوف با پرداخت مستقیم دولتی ملاک است اگر واقعا وجودمان تضمین کننده سلامت جامعه است اگر نه نیازی به این همه انرزی نیست آنها پیروزند چون پرداخت کننده وجه هستند و به هر دلیل منطقی و غیر منطقی از،آن سر باز میزنند بیایید همگی با گفتمان منطقی و کارشناسی شده با کمک به تولید البته تولید سالم به امنیت غذایی و مالی برسیم من و همکارانم در نظام دامپزشکی بدنبال این هدف هستیم نه مدرک گرایی دوستان و پرداختهای بی رویه به کسانی که اگر شما هنوز هم قبول ندارید در همین تهران خودمان با گذاشتن مدرک در شغلهای دیگر مشغول بکارند و معضلی برای جامعه دامپزشکی شده اند اتفاقا شما دوست عزیز اگر اطلاعاتتان را در مورد همکارانمان بالا ببرید که البته خودتان هم میدانید ولی به چه دلیلی از بدیهیات ماجرا زبان نميگشاييد معلوم نیست اگر در جلسات مشترک با کارفرماها حضور داشته باشید آنوقت متوجه میشوید آنها هم حرفهایی برای گفتن دارند که جامعه ما بایستی به آن توجه کند گرچه خواست های ما نیز بایستی مدنظر قرار گیرد پس در جواب شما بایست بگويم یکطرفه به قاضی رفتن مطمینا پیروز بر میگردیم امیدوارم و مطمئن هستم شما از،آن دسته از،همکاران نیستید ولی وجود دارد و کار فرمایان به این روند اعتراض دارند که بنظر من بحق است و بایستی این قانون اصلاح گردد نه حذف گردد و اصلا در کميسون ماده 76بحث بر سر حذف نیست که شما داد از سلامت جامعه میزنید این یک چانه زنی صنفی است نه مستوجب توهین و افترا همین طور که لفظ ما دو نفر نیز در این گفتمان کمی تغییر کرده است ممنون از حوصله جنابعالی و مطمئنا شما در صورت آوردن اسم و مشخصاتم من را خواهید شناخت یا حداقل اسم من به گوشتان خورده است (شاید) مطمئن باشید تلاشمان را خواهیم کرد تا اصلاح عادلانه ای داشته باشیم فکر میکنم این مباحثه را به پایان ببریم که دیگر جنگ فرسایشی خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
1
دوست عزیز ذو وجهین اتفاقا من شما و همفکرانتان را در سازمان بخوبی می شناسم نمیدانم چطور شد که تنها شمه ای از خلاف کاریهای دوستان کارفرمای شما بر ملا شد می خواهید جنگ فرسایشی را به پایان برسانید.اتفاقا دوستان کارفرمای شما به هیچ چیز به غیر از انعقاد قرارداد مستقیم آنهم با شرایط تحمیلی خودشان قانع نبودند.شکایت به دیوان عدالت که ماده 18 را نشانه گرفته بودید حتما یادتان هست.نامه استنکاف و اعلام کتبی عدم تمکین به قانون که اوج شاهکار دوستان شما بود که با هدایت فرد نام آشنایی نگارش شده بود.تلاش برای حذف عنوان فنی نیز تلاش ناامیدانه ی شما برای محدود کردن همکاران ما و پوشش موارد تخلفتان در سایه موارد فنی نیز با درایت نمایندگان سه قوه بی اعتبار شد.البته در بین انجمن های کارفرمایی افراد معدود منصفی نیز هستند که از بد حادثه مجبورند در صف شما باشند و اتفاقا بیشترین ضربه را از عناد و لجاجت شما می خورند.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
من نمیدونم کجا باید شکایت قصابی کنار مغازم بکنم که کشتار غیر مجازش به کنار بوی بد دامی که نگه میداره دیگه غیر قابل تحمله...
احسان
|
Australia
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
سلام ............. دامپزشکی را نابود خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
0
0
اخ جون کشتار غیر مجاز- محصولات تراریخته ....
نظر شما
ادامه