کد خبر: ۳۱۰۰۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» افزود: دنبال کمیت گرایی و فریب عددی نباشیم/ کتمان کردن زیاده از حد شدن تعداد بیماری های شناسه شده، ضرر ملی زیادی بر ما وارد خواهد کرد/ جهت گیری سازمان دامپزشکی برای رفاه همکاران و فراهم کردن امکانات و تجهیزات است ...
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1395/5/15/2240_761.jpg

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در طی سفر یک روزه خود به جنوب کرمان از مزرعه در حال احداث بز شیری شهرستان قلعه گنج بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان، «دکتر مهدی خلج» طی بازدید از مزرعه در حال احداث پرورش بز شیری قلعه گنج که با همراهی مهندس طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی، دکتر آذرنوش معاون دفتر برنامه، بودجه و مطالعات اقتصادی سازمان دامپزشکی، دکتر حمزه نماینده 5 شهرستان جنوبی کرمان و جمعی از مسوولین منطقه صورت گرفت، اظهار داشت: دولت و بنیاد مستضعفان با اجرا و سرمایه گزاری در چنین طرح هایی در مناطق کمتر توسعه یافته، ضمن تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی موجب بهبود کیفیت معیشت مردم و تحول و تحرک اقتصادی در این مناطق می شوند.

اعزام کارشناسان سازمان دامپزشکی به اسپانیا

وی افزود: باکارشناسی و مطالعات صورت گرفته و اعزام کارشناسان سازمان دامپزشکی به اسپانیا جهت بررسی شرایط و خصوصیات نژاد مورسیا، انتظار می رود بز مورسیا تطابق خوبی با وضعیت منطقه داشته باشد.

صدور مجوز واردات بز شیری مورسیایی به جنوب کرمان

وی خاطر نشان کرد: مجوزهای لازم از سوی سازمان دامپزشکی کشور برای ورود بز مورسیا به این مرکز صادر شده است.

دکتر خلج همچنین از ساختمان در حال احداث دامپزشکی شهرستان قلعه گنج بازدید به عمل آورد.

همچنین در حاشیه سفر رئیس سازمان دامپزشکی کشور به جنوب کرمان، جلسه نشستی با حضور کارکنان دامپزشکی جنوب کرمان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

استفاده از نیروهای بومی، با انگیزه، جوان و متخصص در کنار افراد کاردان و با تجربه

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه استفاده از نیروهای بومی، با انگیزه، جوان و متخصص در کنار افراد کاردان و با تجربه را از مهمترین نقاط قوت این مجموعه برشمرد و اظهار داشت: دامپزشکی جنوب کرمان از حیث جذب نیرو و ارائه خدمات رایگان دامپزشکی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

وی با اشاره باینکه سازمان دامپزشکی علاوه بر مسئولیت ملی، جزءمعدود سازمان های حاکمیتی است که مرجع بین المللی نیز محسوب می شود، بیان داشت: بایستی استراتژی ملی کنترل بیماری های این حوزه هماهنگ با سیاست و ضوابط مراجع علمی بین المللی باشد.

وی مهمترین وظایف این سازمان را تامین بهداشت دام و ارتقاء بهداشت عمومی و سلامت جامعه دانست.

وی ابراز داشت: با توجه به سیاست کلی نظام در خصوص افزایش صادرات غیر نفتی، سازمان دامپزشکی کشور در این راستا، در 4 ماهه گذشته 6300 مورد مجوز بهداشتی صادرات به اقصی نقاط جهان داشته است.

اجرای برنامه های کنترل و مبارزه با بیماری ها هماهنگ با سیاست های سازمان بهداشت جهانی دام

دکتر خلج گفت: سازمان دامپزشکی کشور در صدد اجرای برنامه های کنترل و مبارزه با بیماری ها با در نظر گرفتن شرایط بومی و منطقه ای و استفاده از توان بخش خصوصی، همگام و هماهنگ با روش ها و سیاست های سازمان بهداشت جهانی دام است.

وی عنوان کرد: با توجه باینکه در سال جاری بایستی 25 میلیون نوبت سر واکسیناسیون PPR در کشور صورت گیرد، در 4 ماهه امسال 7 میلیون وپانصد هزار نوبتسر آن محقق شده است که پیشرفت قابل قبولی را نشان می دهد.

وی افزود: در سال گذشته 13 میلیون نوبت سر واکسیناسیون PPR در جمعیت دامی انجام شد.

کاهش مبتلایان به تب مالت در جمعیت انسانی در پی افزایش واکسیناسیون بروسلوز

وی ادامه داد: در چند سال اخیر که واکسیناسیون بروسلوز توسعه بیشتری داشته است، شاهد کاهش مبتلایان در جمعیت انسانی هستیم و امیدواریم در صورت تامین بودجه تست و کشتار را در دام ها انجام دهیم.

وی تاکید کرد: به علت پایداری زیاد ویروس CCHF در طبیعت، تنها از طریق سم پاشی نمی توان بیماری را مهار کرد لذا در این خصوص اقدامات آموزشی بهداشت و دامپزشکی برای آحاد مردم با بهره گیری از امکانات رسانه های محلی حائز اهمیت است.

وی در پایانخاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی همکاری و یاری لازم را در خصوص تجهیر آزمایشگاه مرجع این اداره کل انجام می دهد.

جهت گیری سازمان دامپزشکی برای رفاه همکاران و فراهم کردن امکانات و تجهیزات

به گزارش خبرگزاری مهر، »دکتر مهدی خلج» ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: یکی از جهت گیری های سازمان برای رفاه همکاران و فراهم کردن امکانات و تجهیزات است.

وی افزود: علیرغم تلاش های صورت گرفته باز هم کمبودهایی در سازمان لمس می شود که لازمه رفع این کمبودها مدیریت اقتضایی درست است تا کارها را به سمت جلو پیش ببریم.

نباید صرفاً کمیت گرا بود، بلکه باید برنامه ها را کیفیت محور کنیم

خلج با بیان اینکه تجربه طولانی دامپزشکی کشور نقش زیادی در اجرای امور دارد، گفت: برای پایان دادن به مشکلات و کمبودهای موجود در سازمان نباید صرفا کمیت گرا بود، بلکه باید برنامه ها را کیفیت محور کنیم.

وی افزود: تنها پر کردن هزاران صفحه از اقدامات انجام شده نمی تواند راهگشای کار باشد، بلکه باید نگاه اثربخشی به آن اقدامات داشت و اثرات و نتیجه کار را ارزیابی کرد و ضرورت دارد که برنامه درست و ابزار مناسبی برای انجام کار فراهم شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: یکی از موضوعات اصلی که باید به آن توجه شود این است که باید برنامه ها کیفیت گرا و از اقدامات صرف کمی پرهیز کرد.

وی در ادامه سازش و انطباق دادن برنامه های سازمان دامپزشکی با ضوابط بین المللی را لازم دانست و افزود: این امر می تواند کمک بزرگی از لحاظ علمی در برداشتن قدم های موثرتر باشد که اگر پشتوانه کار ما یک کار فکری و علمی خوب و بر پایه مستندات روشن باشد، قطعاً می توانیم آنگونه که می خواهیم در مسیر برای رسیدن به هدف گام برداریم.

نقطه ضعف سازمان دامپزشکی تاخیر در اجرای برنامه هاست

وی ضعف سازمان را در نگاه و تاخیر در اجرای برنامه ها دانست و گفت: تاخیر در اجرا باعث ضرر و زیان بیشتر می شود و قهر بازارهای بین المللی را از کشور به دنبال دارد.

خلج با اشاره به نگاه خوبی که در استان شکل گرفته است، گفت: اولین تقاضای من این است که این مسیر ادامه پیدا کند و از نتیجه آن حتما ارزیابی داشته باشیم.

متاسفانه برخی دلیل توجه عشایر و دامداران به واکسن ها را رایگان بودن آن اعلام می کنند

وی در خصوص مصرف القایی دارو تصریح کرد: متاسفانه برخی دلیل توجه عشایر و دامداران را به واکسن ها رایگان بودن آن اعلام می کنند و این در حالی است که سازمان دامپزشکی باید برای دامدار و عشایر برنامه هایی را در خصوص توضیح در رابطه با واکسن ها داشته باشد و آموزش های لازم را به جامعه هدف ارائه کند.

خلج درمان را به همراه آگاه سازی مهم عنوان کرد و گفت: باید در فضای حاکم کارشناسان ما وارد شده و از انجام فعل توضیحات را بدهند و عملکرد و ابزار را ارزیابی و همچنین مشارکت ذی نفعان را در تدوین و اجرای برنامه در نظر داشته باشیم.

کتمان کردن زیاده از حد شدن تعداد بیماری های شناسه شده، ضرر ملی زیادی بر ما وارد خواهد کرد

وی گفت: کار پایش و مراقبت در عرصه های مختلف باید انجام گیرد، چرا که یکی از موضوعات ضروری است و به خصوص با زیاده از حد شدن تعداد بیماری های شناسه شده باید به فوریت رصد و تشخیص انجام شده و بعد از اطمینان روی سایت این اطلاع رسانی انجام گیرد که اگر برعکس این عمل انجام دهیم و کتمان کنیم، ضرر ملی زیادی بر ما وارد خواهد شد.

دنبال کمیت گرایی و فریب عددی نباشیم

وی با تاکید بر پایش و مراقبت و مداخله علمی در عرصه ی دام و طیور گفت: دانش و آگاهی در این زمینه بسیار موثر است و در پایش و مراقبت در محصولات دامی و خام باید دنبال کمیت گرایی و فریب عددی نباشیم و بدانیم که نمونه های برداشت شده را چگونه مداخله کنیم.

خلج اعلام کرد: تا ۱۵ تیرماه سال جاری تعداد ۵۹ کالا با شش هزار و ۳۰۰ مجوز بهداشتی از کشور حمل و صادر شده و در مورد دارو نیز صادرات ۵۰۰ محموله دارو از ۱۷ شرکت برای ۹ کشور در سال ۹۴ انجام شد.

http://ivo.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=28695801-68c6-4463-98cd-455b84070b45











انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
1
دقیقا درست فرموده اند مثل تاخیر 8 ساله در اجرای قانون نظارت دامپزشکی و ماده 19 آن!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
1
چقدر جالب ... سازمان دامپزشکی که وظیفه ان کنترل و ریشه کنی بیماریهای دامی است .. به سازمان بازرگانی تبدیل شده و مستقیما در زمینه صادارت فعالیت می کند ..عجب ... بگویید نان شیرینی بخورند ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
تجزيه و تحليل سخنان
اول اينكه جناب آقاي دكتر خلج متخصص و كارشناس شما در زمينه بز چه كسي است تا آنجايي كه ما ميدانيم چنين كسي وجود خارجي در سازمان شما ندارد
مهمترين وظايف سازمان شما به ترتيب عبارتند از حفظ و ارتقاء بهداشت عمومي جامعه حفظ و ارتقاء بهداشت و رفاه دام ولي نكته مهم اينست كه عملكرد سازمان تقريبا نقشي در پيشگيري از وقوع هيچ يك بازي نكرده يا نتوانسته ايد كه آنرا به تصوير بكشيدمثل لكه سفيد كريمه كنگو تب برفكي بروسلوز سل و غيره
متاسفانه برخي دليل توجه دامداران و عشاير را رايگان بودن واكسن ها ميدانند خوب اين كه گفته رئيس دفتر مبارزه خودتان است كه ... با رسانه ها ...... عنوان نمودند خوب اگر اين حرف درست است كه چرا آنرا تكذيب مي كنيد و اگر اشتباه است چرا جلوي رئيس دفتر مبارزه خود را نميگيريد ...........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
از قدیم گفتن :گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
هم بز زياده و هم كارشناس بز.دور و برت را خوب نگاه كن
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
با سلام و خسته نباشی خدمت ریاست محترم سازمان

آقای ناشناس اگر مواردی که گفتید زیاده خودتون رو معرفی کنید.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
همکار شاید دکتر
شما به نویسنده کاری نداشته باشید متن سخن را قضاوت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
1
متاسفانه هنوز هم رياست سازمان در مورد تيم مديريتي اش به قطعيت نرسيده اند و مدام در حال تغيير و تحول هستن ايشان فرصت رسيدگي به مسايل معيشتي و رفاهي همكاران را ندارند جو عمومي سازمان به شدت ناراضي هستن ........................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
1
با سلام اين نشريه محترم تنهاي جايگاه اظهار نظر در خصوص دامپزشكي است كه گويا دلواپسان طرفدار قدرت تصميم به ناامن كردن و ايجاد بلبشو در ان را دارن از مديريت محترم نشريه تقا ضا دارم مواظب باشند
اما بنده يك سوال از اقاي دکتر خلج دارم و آن اين است كه طي مدت مديريت خودتان كه در ابتدا گفتيد كار شناس محور باشد چقدر از بدنه كارشناسي با تجربه و در حال مرگ سازمان استفاده مي كنيد و مبارزه با چند بيماري را كيفي كرده ايد به جاي عذر خواهي جواب روشن بدهيد
نظر شما
ادامه