کد خبر: ۳۰۱۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

رییس هیأت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: بر اساس تصمیم کمیته ماده ۷۶ با اصلاح آیین‌نامه اجرایی بند (ز) هزینه واردات انواع نهاده‌های دامی ۴ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «مجید موافق قدیری» درباره جلسه کمیته ماده 76 در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در جلسه کمیته ماده 76 آئین‌نامه اجرایی بند (ز) ماده 3 و مواد 7، 8 و 9 قانون سازمان دامپزشکی مصوب 1391 اصلاح شد.

وی افزود: پس از جلسات کارشناسی و مکاتبات متعدد کمیته با سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات، معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و دیگر مراجع ذی‌صلاح، پیشنهادت کمیته در جلسه به بحث گذاشته شد و اصلاحات یادشده مورد تصویب قرار گرفت و برای اجرا به سازمان دامپزشکی و دیگر سازمان‌های مرتبط ابلاغ شد.

قدیری تصریح کرد: بر این اساس زمان و هزینه‌های واردات نهادی‌های دامی به کشور بر اساس برآوردهای انجام‌شده حدود 9 درصد کاهش می‌یابد.

وی گفت: بنابر این مصوبه، واردات مواد غذایی متراکم (کنسانتره دام و طیور)، دیگر معادل دارو در نظر گرفته نمی‌شود همچنین هزینه کارشناسی سازمان دامپزشکی در کشور مبدأ واردات، توسط خود دامپزشکی پرداخت‌شده و دیگر هزینه از واردکننده در این خصوص گرفته نمی‌شود.

این فعال بخش خصوص یادآور شد که این مصوبه کمیته ماده 76 ظرف یک ماه آینده در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود و اعتبارات لازم برای این کار در اختیار دامپزشکی قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، اصلاحات تصویب‌شده در کمیته ماده 76 به شرح زیر است:

* بند (ب) ماده ٥ آیین‌نامه- تفکیک فرآیند ثبت گواهی واردات مکمل‌های غذایی دام و مواد متراکم غذایی دام از فرآیند ثبت گواهی واردات مواد دارویی توسط معاونت حقوقی رئیس‌جمهور به هیئت‌وزیران ارائه گردد.

*در خصوص بند (ب) تبصره ١ ماده ٧ و ماده ٩ آیین‌نامه اجرایی به علت تکرار فرآیند بررسی و زمان بر و هزینه بودن آن مصوب شد مرحله نظارت و بازدید در کشور مبدأ با هزینه سازمان دامپزشکی کشور صورت پذیرد.

* مصوب گردید در خصوص بند (ج) تبصره ١ ماده ٧ آیین‌نامه اجرایی، در حال حاضر واردات محصولات مرتبط منوط به انعقاد تفاهم‌نامه بهداشتی و دامپزشکی با شرکای تجاری نباشد و در صورت درخواست کشور مقابل سریع‌تر صورت پذیرد.

* با توجه به مفاد تبصره ٣ ماده ٨ که واردات و صادرات اقلام موضوع این ماده را منوط به ثبت شرکت با حوزه فعالیت اختصاصی و معرفی مسئول فنی کرده است؛ بحث بسیاری در جلسه صورت گرفت که مقرر شد کمیته‌ای مابین سازمان دامپزشکی و انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران تشکیل و نحوه تصحیح این بند را در آن کمیته بررسی و نتیجه به دبیرخانه ماده ٧٦ اعلام تا به هیئت دولت جهت تصویب ارسال گردد.

* ماده ٩ آیین‌نامه در مبادی ورودی ایران ظرف مدت یک هفته پس از کامل بودن اسناد، پاسخ سازمان دامپزشکی جهت ترخیص کالا داده شود.

گفتنی است، حدود 85 درصد از نهاده‌های مصرفی بخش خوراک طیور و نزدیک به 50 درصد در بخش دام وارداتی است و کاهش هزینه‌های وادرات خوارک دام و طیور، قیمت تمام شده شیر، گوشت و مرغ را در کشور کاهش می‌دهد.
  
  
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر م
|
Afghanistan
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
با این مصوبه اعزام های امدادی سازمان دامپزشکی تعطیل میشه و دولت هم پول مفت برای این کارها نداره لذا باید منتظر حذف اعزام های امدادی بود
ضد رانت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
مبارک است. انشاء الله با تصویب نهایی پیشنهادات در هیئت دولت، .............. عده ای زیادی در سازمان دامپزشکی کشور تمام خواهد شد.
نظر شما
ادامه