کد خبر: ۲۹۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
جزییات استثناهای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان
 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت مدیریت و کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان تاکید کرد و افزود: سازمان های دامپزشکی و محیط زیست باید هر چه سریعتر اقدامات و مراقبت های پیشگیرانه را برای جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «عباس قائیدرحمت» در مورد هشدار مسئولان نسبت به طاعون نشخوارکنندگان در پارک ملی سرخه حصار تهران، گفت: ضروری است متولیان امر، عوامل بروز این بیماری را بررسی، نتایج و مشاهدات را از طریق رسانه ها اطلاع‌رسانی کنند.

نماینده مردم ازنا و درود در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه به منظور کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از ابتلای حیات وحش به این بیماری، سازمان های دامپزشکی و حفاظت محیط زیست باید تمهیدات در نظر گرفته شده را با جدیت پیگیری کنند.

قائیدرحمت با بیان اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان تهدیدی برای حیات وحش کشور خواهد بود، تصریح کرد: باید دید آیا تمهیداتی که در گذشته از سوی متولیان برای مدیریت و جلوگیری از شیوع این بیماری صورت گرفته است، کارساز بوده یا باید به فکر ارائه راهکارهای جدید و جایگزین باشند؛ تلاش برای رفع کامل و ریشه کردن این بیماری باید در دستور کار سازمان های ذی ربط قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه برای مقابله با بیماری طاعون نشخوارکنندگان تمامی دستگاه ها، آزمایشگاه ها، کارشناسان محیط زیست، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط در کشور باید بسیج شوند، تصریح کرد: متولیان برای رفع کامل این بیماری باید راهکارهای لازم را اعمال کنند البته چنانچه به تنهایی از عهده کنترل این بیماری بر نمی آیند، بهتر است برای کنترل سریع آن از ظرفیت تمامی دستگاه ها، کارشناسان و مراکز دانشگاهی استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، بر ضرورت حفاظت از گونه های نادر جانوری و حیات وحش کشور تاکید کرد و افزود: دولت، مجلس و تمامی مسئولان و دستگاه ها باید اهتمام ویژه برای حفظ حیات وحش کشور داشته باشند، زیرا گونه های نادر جانوری سرمایه‌های ملی هستند که چنانچه توجه جدی به حفظ آنها نشود، در آینده ای نزدیک شاهد انقراض نسل آنها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمد کرمی رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان تهران درباره بیماری طاعون نشخوارکنندگان، گفت: اگر علت مرگ جنازه‌های قوچ و میش پیدا شده در سرخه حصار طاعون نشخوارکنندگان باشد، این بیماری حیات وحش همه مناطق استان را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه همکاران ما ۱۰ لاشه قوچ و میش در سرخه حصار پیدا کردند، افزود: نمونه‌های لازم را به اداره کل دامپزشکی استان تهران فرستاده‌اند. تعیین علت مرگ و میر زمان خواهد برد اما ماه گذشته در خجیر، که این فرایند یکی دو هفته به درازا انجامید، نهایتاً علت مرگ طاعون نشخوارکنندگان (PPR ) اعلام شد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا شیبانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
با سلام.مارس ۲۰۱۵ نشست اضطراری oieوfao در ابیجان ساحل عاج که مبدا شیوع این بیماری در دهه ۴۰ میلادی بود برگزار شد و فروردین ۱۳۹۴ بنده مقاله ای به همت و همکاری دوستان گرانقدر حکیم مهر در این رابطه گذاشتم و از این بیماری به عنوان چالش پیش روی سازمان و کشور یاد کردم و باز هم عرض میکنم تا واکسیناسیون در قالب فاز سراسری در کشور اجرا نشه اوضاع وخیمتر هم میشه و به جای این سخنرانی ها سازمان دامپزشکی باید با قدرت دنبال بودجه برای تامین واکسن باشه و به طور جدی پیگیر مساله بشه و الا با این تایید و تکذیبها به جایی نمیرسیم جز به ویرانی و نابودی دامهای اهلی و وحشی.وظیفه امثال بنده به عنوان کارشناس آسیب شناسی موضوعات فنی و ارائه طریق هست و دیگر هیچ که اونهم بعضا به چشم غضب بهمون نگاه میکنن و انگ ضد سیستم بودن بهمون میزنن.دامپزشکی باید به وظیفه اصلی خودش که مبارزه هست برگرده که با این حواشی قرنطینه ای و نظارتی بعید به نظر میاد انگیزه و اراده جدی برای این کار مهم و حیاتی وجود داشته باشه.تا دیر نشده مدیران عزیز دل رو یکدله کنند و تصمیم بگیرن.
نظر شما
ادامه