کد خبر: ۲۸۹۴۴
 

در بهار 95 نشست هم اندیشی مشترک با حضور انجمن صنایع خوراک دام و نمایندگان منتخب مجلس دهم که دارای تحصیلات کشاورزی، علوم دامی و دامپزشکی هستند جهت تقویت تشکل گرایی صنعتی برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: انتخاب نمایندگان با تخصص های مختلف صنعت کشاورزی و دامپزشکی در دوره نخست انتخابات مجلس دهم نشانه افزایش باور به شایسته سالاری، تعهد، تخصص، مهارت، توانایی، تجربه و دلسوزی است.

«مجید موافق قدیری» با اشاره به اعتماد مردم به متخصصان متعهد برای حضور در مهم ترین نهاد قانون گذاری کشور افزود: رأی مردم به این افراد برای حضور بیشتر در مجلس شورای اسلامی بیانگر افزایش باور به توانمندی و شایستگی حضور افراد علمی و باتجربه برای حضور در جایگاه های مختلف است. به همین منظور درصدد هستیم تا در بهار 95 با مشارکت تشکل های معتبر دیگر حلقه های صنعت، نشست هم اندیشی مشترک با حضور نمایندگان منتخب مجلس دهم که دارای تحصیلات کشاورزی، علوم دامی و دامپزشکی هستند جهت تقویت تشکل گرایی صنعتی با هدف مشارکت مؤثرتر و بیشتر در فرآیند تصمیم سازیو ایجاد بستر مناسب برای توسعه صنعتی برگزار کنیم.

موافق قدیری با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات دوره دوم مجلس دهم اذعان كرد: فعالیت های بسیاری برای حضور حداکثری مردم در انتخابات صورت گرفت و امیدواریم که این تلاش ها برای دور دوم انتخابات نیز تداوم داشته باشد و البته متخصصان کشاورزی، دامپزشکی و علوم دامی دیگر نیز به این جمع اضافه شوند تا بتوانیم ترکیب بی سابقه ای از کارشناسان مختلف صنعت دامپروری و کشاورزی را در تاریخ ادوار مجلس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور داشته باشیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در ادامه افزود: امید است با افزایش تعداد نمایندگان متخصص کشاورزی و دامپزشکی در مجلس و البته توسعه کیفی که با حضور کارشناسان و مدیران فرهیخته و توانمند شکل می گیرد و با کمک یکدیگر بتوانیم برنامه های مشترکی را در راستای بهبود وضعیت بخش کشاورزی و خوراک دام، طیور و آبزیان کشور داشته باشیم.

وی، توجه به نظرات بخش خصوصی برای برنامه ریزی درست و دقیق در حوزه کشاورزی را دارای اهمیت دانست و تاکید کرد: تعامل میان بخش خصوصی، قوه مجریه و قوه مققنه برای اثر بخشی و هم افزایی در هر حوزه‌ای باید وجود داشته باشد ولی این بدان معنا نیست که استقلال قوا از بین برود، بلکه هر نهاد به صورت مستقل در کنار یکدیگر خواهند بود. طبق قانون اساسی و قانون بهبود فضای مستمر کسب و کار انتظار می رود که هر یک از سازمانها وظایف و مأموریت‌های خود را به درستی انجام دهند تا در همگرایی و مشورت با بخش خصوصی به برنامه ریزی درست و وضع قوانینی که پایدار و قابل اجراست، دست یابند .

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: نمایندگان متخصص علوم کشاورزی و دامپزشکی افزون بر مسئولیت‌های نمایندگی که با دیگر نمایندگان مشترک است، به عنوان یک متخصص کشاورزی و به نمایندگی از صدا و مطالبات جامعه کشاورزی و دامپروری کشور دارای مسئولیتی خاص هستند و بر این اساس مسئولیت سنگین‌تر و مضاعفی برعهده دارند و باید بتوانند از فرصتی که در آن قرار گرفته‌اند برای تحقق حقوق و بهبود وضعیت حقوقی و توانمندی بخش کشاورزی کشور بهره‌مند شوند .

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: انتظار می رود تا با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و کارشناسی موجود در انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و با بررسی دقیق طرح‌هایی که در حوزه کشاورزی و صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان مصوب شده مانند قانون انتزاع و یا تشکیل صندوق ملی حمایت از کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور و یا طرح هایی که مدت هاست در مجلس معطل مانده است مانند تعرفه انرژی و قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی در کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان و البته لوایحی که از سوی دولت ارائه شده، بتوانیم به بهبود حوزه قانون گذاری در حوزه دامپروری و خوراک دام کمک کنیم .

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با اشاره به تعامل میان آن انجمن و کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم گفت: در چهار سال گذشته تمام تلاش ما بر این بود تا در تعامل با کمیسیون کشاورزی مجلس نهم بتوانیم به همگرایی برای بهبود شرایط کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان بپردازیم، ولی متاسفانه بعضا با سوء تفاهماتی که ناشی از اختلاف سلیقه و نظر بود مواجه شدیم که موانع زیادی در مسیر همکاری و هماهنگی انجمن و برخی کمیسیون ها قرار می داد و امید است در مجلس دهم با هماهنگی بیشتر و با تعامل جدی تری بتوانیم اهداف استراتژیک و برنامه های خود را به دور از تنش پیش ببریم.
 
 
نظر شما
ادامه