کد خبر: ۲۸۷۴۷

سازمان دامپزشکی کشور همکاری خود در خصوص تولید و تجارت دارو و واکسن های دامپزشکی همچنین انتقال تکنولوژی های فنی و علمی را با فدراسیون روسیه آغاز می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر جمال الدین جاویدی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور صبح روز دوشنبه 10 اسفند ماه 94 در دیدار با هیاتی از مسئولین دامپزشکی کشور روسیه اظهار داشت: برخی از انواع محصولات لبنی صادراتی ایران با مشکلات طولانی بودن ثبت در سایت روسیه مواجه هستند که در این خصوص از طرف روسی خواستار رسیدگی شد.

 «دکتر لاوروفسکی» دستیار سرویس فدرال نظارت دامپزشکی و بهداشت گیاهی روسیه گفت: روسیه در آغاز قصد دارد از واردات محصولاتی که برای مردم شناخته شده تر است شروع کرده و زمانی که از استقبال و تقاضای بازار اطمینان حاصل شد، دیگر انواع محصولات لبنی را ثبت و وارد نماید.

در ادامه «دکتر فرشاد طهرانی» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور با توضیحاتی به معرفی روند نظارت بر پروتکل های بهداشتی که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت دام  (OIE) پرداخته و در خصوص نحوه ثبت مشخصات مزارع پرورش طیور، از جمله محل پرورش، ثبت و گزارش دهی بیماری ها در سیستم یکپارچه GIS  ارائه نمود.

«دکتر هاشم زاده» معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در ادامه این دیدار که بعد از ظهر همان روز انجام شد، اعلام کرد: سازمان دامپزشکی ایران علاقه مند است در خصوص تولید و تجارت دارو و واکسن های دامپزشکی و انتقال تکنولوژی های فنی و علمی با فدراسیون روسیه همکاری نماید.

طرف روس با استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی در خصوص تولید و تجارت متقابل دارو و واکسن مقرر شد اواخر ماه آوریل را زمان مناسبی برای بازدید کارشناسان سازمان دامپزشکی ایران از مراکز آزمایشگاهی روسیه اعلام نمود.

 
نظر شما
ادامه