کد خبر: ۲۸۴۰۸
 

سرمایه دامی استان خراسان شمالی قریب 15 هزار میلیارد ریال برآورد می شود که مجموعه دامپزشکی استان با تلاش همه جانبه کارکنان خود از این سرمایه عظیم صیانت می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این مطلب در دیدار روز گذشته خود با فرماندار بجنورد، ضمن تبریک انتصاب «موسی حاجی زاده» به عنوان فرماندار مرکز استان، به تشریح وظایف اصلی دامپزشکی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی با وظایف مهم نظارتی پرداخت.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» اهمیت دامپزشکی در اقتصاد کشور و استان را یادآور شد و با اشاره به نظارت بهداشتی بر زنجیره تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی و نیز مبارزه و پیشگیری بیماری های مشترک و اختصاصی دام، تصریح کرد: با وجود تعدد وظایف قانونی این سازمان و آسیب های شغلی شاغلان این حرفه، در حوزه بودجه و اعتبارات با محدودیت های جدی مواجه هستیم.

معاون سلامت این اداره کل نیز با اظهار خوشوقتی از انتصاب نیروهای بومی به عنوان فرماندار، یکی از دغدغه های فرمانداران استان را مسئله حاشیه نشینی در شهرها دانست و گفت: دامپزشکی در توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها نقش مهمی دارد.

«دکتر حمید رمضانی» جایگاه بین المللی دامپزشکی ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر محصولات لبنی یا آبزی پروری ما به اروپا و روسیه صادر می شود، به دلیل موردتأیید بودن گواهی های بهداشتی و قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور نزد سازمان جهانی بهداشت دام بوده است. وی از فرماندار بجنورد دعوت کرد تا به عنوان رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و کارگروه ساماندهی کشتارگاه ها، از نزدیک روند ارائه خدمات دامپزشکی در روستاها و کشتارگاه های دام و طیور را مورد بازدید قرار دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی نیز با اشاره به سطح تحصیلات بالای کارکنان این مجموعه در مقایسه با سایر دستگاه ها گفت: این اداره کل در 4 سال اخیر همواره در رتبه اول یا دوم ارزیابی عملکرد استان قرار گرفته و ضمن پیاده سازی سامانه اتوماسیون اداری در تمام مجموعه ستادی و شبکه های شهرستانی، اجرای 27 خدمت را نیز به دفترهای پیشخوان دولت واگذار کرده است.

«دکتر حسین یاوری» ضرورت توزیع مطلوب منابع اعتباری دولت را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به اهمیت دامپزشکی در کنترل بیماری های حوزه دام، طیور و آبزیان و نقش آن در جلوگیری از افت شدید تولید و بروز خسارات عمده اقتصادی به بهره برداران، خواستار آن هستیم که در بحث بودجه ریزی نگاه مساعدتری به دامپزشکی اعمال شود.

فرماندار بجنورد نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم و قدردانی از تلاش های مدیران و کارکنان اداره کل دامپزشکی بیان کرد: یکی از مشکلات کشور این است که مسائل حوزه های مختلف زنجیروار به یکدیگر پیوسته است که باید با برنامه ریزی مناسب و مدیریت و فرهنگ سازی برای حل آن ها تلاش شود.

«موسی حاجی زاده» با اذعان به این که گاهی در کشور ما خلاف مسیر توسعه حرکت شده است، مشکلات حوزه تولید به ویژه دام و طیور و آبزیان را نتیجه سیاستگذاری های نادرست گذشته و نبود ثبات در برنامه ها دانست و تصریح کرد: سیاستگذاران و مدیران کشور باید به مشکلات این حوزه توجه بیشتری داشته باشند و در هماهنگی کامل با یکدیگر، از هدررفتن سرمایه ها جلوگیری کنند.

وی با اظهار تأسف از این که دامپزشکی با وجود اهمیت وظایف آن تاکنون در جایگاه واقعی خود نزد مسئولان دیده نشده است، تصریح کرد: با وجود همه محدودیت های بودجه ای و اعتبارات اندک تلاش می کنیم انتظارات دستگاه ها را با بهینه سازی منابع موجود تا حد امکان برآورده کنیم.
 
 
نظر شما
ادامه