کد خبر: ۲۵۷۵
معاون وزیر بهداشت درباره استفاده از دامپزشکان در وظایف و فعالیت‎های معاونت تحت نظارت خود گفت : از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دانشکده‎‌های دیگر و همینطور اساتید دامپزشکی که بعد از دکترای دامپزشکی در رشته‎های دیگری تخصص گرفته‎اند استفاده می‎کنیم و خیلی هم از این همکاری خرسند هستیم...

حکیم مهردکتر علیرضا مصداقی‌نیا معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش روز بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان (13 تیر) و در گفتگو با حکیم مهر نقش دامپزشکان در بهداشت جامعه را بسیار مهم و پررنگ عنوان کرد.

 


دکتر مصداقی‎نیا گفت : دامپزشکان نقش بسیار مهمی دارند و همانطور که در سخنرانی خود در همایش عرض کردم تعداد قابل توجهی از بیماریهای عفونی بین انسان و دام مشترک هستند و بسیاری از آنها در کشور ما هم متأسفانه وجود دارد و به همین دلیل هم نقش دامپزشک بعنوان پایه اساسی بهداشت جامعه مشخص می‎شود.
وی افزود : دامپزشکان با کنترل بیماری در دام‌ها سبب قطع چرخه سرایت بیماری از دام به انسان می‎شوند و این امر موجب افزایش بهداشت جامعه می‎گردد.

 


معاون وزیر بهداشت درباره استفاده از دامپزشکان در وظایف و فعالیت‎های معاونت تحت نظارت خود هم گفت : از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دانشکده‎‌های دیگر و همینطور اساتید دامپزشکی که بعد از دکترای دامپزشکی در رشته‎های دیگری تخصص گرفته‎اند استفاده می‎کنیم و خیلی هم از این همکاری خرسند هستیم.
وی همچنین درباره رابطه معاونت بهداشت وزارت بهداشت با سازمان دامپزشکی گفت : رابطه ما فوق‎العاده خوب است و اگر این همکاری وجود نداشته باشد کشور ممکن است دچار عوارض سختی از نظر بیماریهای مشترک انسان و دام گردد.
دکتر مصداقی‏نیا افزود : همکاری و دلسوزی سازمان دامپزشکی بسیار بالا است و از این موضوع تقدیر می‎کنیم.

 


وی با توجه به میزبانی مدعوین همایش در پاسخ به سؤالی درباره علت حذف روز مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان از تقویم رسمی کشورمان هم گفت : از این موضوع اطلاعی ندارم اما می‎توانم در این باره پرس و جو کنم!

 

نظر شما
ادامه