کد خبر: ۲۴۳۶۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

توزیع داروی رایگان بین دامداران در مناطق محروم و سخت گذر از سوی شبکه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه خدمتی صادقانه است که سلامت جامعه را تضمین می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، کنترل و مبارزه با بیماری های دامی و حفظ و صیانت از سرمایه های دامی کشور از مهمترین وظایف دامپزشکی است.

ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی تامین کننده سلامت دام ها و درنتیجه ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه خواهد بود.

تیم درمانی و بهداشتی دامپزشکی کهگیلویه با تهیه داروی رایگان و عبور از مناطق سخت گذر به مردمانی محروم خدمات رسانی می کند که نقش مهمی در اقتصاد جامعه دارند.

در یک روز کاری اکیپ دامپزشکی کهگیلویه اعم از دامپزشک، کارشناس و واکسیناتور با عبور از جاده سخت گذر و خطرناک پاتاوه - دهدشت بیش از 10 روستا در این مسیر را خدمات رسانی کردند.

هر چند مسیر این جاده سخت گذر با وجود بارش باران پراز سنگلاخ شده بود، ولی عشق خدمات رسانی برای اکیپ دامپزشکی که به آن عادت کرده بودند سختی چندانی نداشت.

دیدن ماشین دامپزشکی برای روستاییان نوید بخش خبرهای خوشحال کننده بود و آنها با گرمی از اکیپ دامپزشکی استقبال کردند.

برخورد صمیمی و دوستانه ی اکیپ دامپزشکی با اهالی روستاها گویای ارتباط چندین ساله این مسئولان با مردم مناطق محروم بوده است.

روستای "زیرنا" با 15 خانوار اولین روستای هدف اکیپ دامپزشکی بود.

بعد از معاینه دام های بیمار از سوی دامپزشک اکیپ، توصیه های لازم برای رعایت نکات بهداشتی و تزریق به موقع واکسن به دامداران روستا ارائه شد.

«مختار پرواری» دامدار روستای زیرنا با بیش از 200 راس گوسفند، عمده مشکلات دام های خود را بیماری های تنفسی ذکر کرد و گفت: توصیه های دامپزشکی از سوی اکیپ دامپزشکی نقش مهمی در بهبود بیماری دام ها در طول سال دارد.

«علی صالح زمانی» از دیگر دامداران روستای زیرنا توزیع داروی رایگان را خدمت بی منت مسئولان به مناطق محروم دانست و افزود: در طول سال اکیپ دامپزشکی با توزیع داروی رایگان و واکسینه کردن دام ها به دامداران مناطق محروم کمک زیادی می کنند.

گروه دامپزشکی یکی پس از دیگری با عبور از مسیر سخت گذر و خطرناک جاده پاتاوه - دهدشت به روستاهای در طول مسیر برابر با نیاز دامداران دارو توزیع کردند.

دامپزشک گروه دامپزشکی کهگلیویه عمده بیماری های دام ها را بیماریهای تنفسی و انگلی ذکر کرد وگفت: رعایت نکات بهداشتی و تکمیل دوره درمان داروها از سوی دامداران باید رعایت شود.

«محمود ایاره» با اشاره به همکاری دامداران با دامپزشکی شهرستان در اطلاع رسانی به موقع از وضعیت دام های خود افزود: تزریق واکسن برای پیشگیری از وقوع انواع بیماری و سم پاشی جایگاه نگهداری دام برای مبارزه با بیماری یک اولویت است.

سرپرست دامپزشکی کهگیلویه با اشاره به برنامه های دامپزشکی این شهرستان در سرکشی از مناطق محروم و توزیع داروی رایگان گفت: هر ساله در دونوبت داروی رایگان بین دامداران مناطق محروم و سخت گذر شهرستان توزیع می شود.

«دکتر کرم الله کیانی نسب» داروهای رایگان توزیع شده بین دامداران را شامل سم، پودر ضد انگل لوامیزول، ویال اکسی تتراساکلین و واکسن PPR اعلام کرد.

وی افزود: در بازدید از 10 روستای مناطق محروم بخش مرکزی شهرستان یکهزار راس دام علیه بیماری PPR واکسینه، 19 لیتر سم رایگان، 450 ساشه داروی انگلی و 240 ویال اکسی تترا ساکلین در این روستاها توزیع شد.

کیانی نسب بازدید از مناطق محروم و توزیع داروی رایگان را یکی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید ذکر کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، داروی رایگان تا پایان سال جاری بین مناطق محروم آجم، دلی کما، رود ریش و روستاهای محروم بخش دیشموک نیز توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به محرومیت روستاها و نیاز ضروری دامداران به توزیع داروی رایگان برای بهبود سلامتی دامها تصریح کرد: همکاری مسئولان استانی در تامین داروهای مورد نیاز لازم است.

کیانی نسب با تقدیر از همکاری مدیرکل دامپزشکی استان در تامین داروهای مورد نیاز این شهرستان عنوان کرد: سالانه بیش از 500 هزار راس دام در سطح شهرستان علیه بیماری های واگیردار واکسینه می شوند.

بیش از 45 درصد از جمعیت 132 هزار نفری شهرستان کهگیلویه در روستاها زندگی می کنند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر رحیمی
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
با سلام. عرضه آنتی بیوتیک بدون نسخه دامپزشک به چه معنی است؟
آیا این کار دامدار را تشویق به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک نمینماید؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
واقعا باید قدردان همه اشخاصی باشیم که تو دامپزشکی فعالیت میکنن. در مورد تجویز آنتی بیوتیک باید بگم قطعا دکتر دامپزشکی که همراه اکیپ هستن اشراف کامل دارند و میدانند کدوم دام نیاز به آنتی بیوتیک داره که نگران مقاومت دارویی نباشیم. باز هم باید تشکر کرد بابت تلاش زحمتکشان دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
دامپزشکان پزشکان گمنام این سرزمین هستن که با وجود همه تلاش های زیادی که در عرصه بهداشت دارند اما دیده نمی شوند. درود بر همه افرادی که در این زمینه گام بر می دارند.........
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
اون دوستی که مشغول معاینه هستند آقای دکتر محمود ایاره می باشند
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
اینجانب از اهالی روستای آب ریز می باشم واقعا باید از زحمات اکیپ دامپزشکی در خدمت به منطقه محروم اب ریز تشکر کنم و امیدوارم سرمشقی برای سایر ادارات شهرستان باشد
دکتر ....
|
-
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
از اعضای اکیپ دامپزشکی بابت خدمات رسانی به اقشار محروم روستاهای زیرنا و ابریز و سایر روتاهای مسیر سفر تشکر می کنم
نظر شما
ادامه