کد خبر: ۲۲۱۰۰

این چیپ قابلیت شناسایی، تمایز و تشخیص نه بیماری عفونی طیور را دارد که بصورت یک بایوچیپ یکبار مصرف عرضه شده است.

به گزارش واحد بین الملل پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، سازمان دامپزشکی، کشاورزی و محصولات غذایی سنگاپور و آزمایشگاه  Veredus، تامین کننده ابزار تشخیص مولکولی، خبر رونمایی از یک چیپ آزمایشگاهی قابل حمل بنام VereVetTM را اعلام نمودند. این چیپ قابلیت شناسایی، تمایز و تشخیص نه بیماری عفونی طیور را دارد که بصورت یک بایوچیپ یکبار مصرف عرضه شده است.

بر خلاف روش سنتی که نیاز به نمونه های مختلف برای آزمایشات مختلف داشت، در این روش قادر به تشخیص عوامل متعدد بیماری های عفونی طیور تنها با استفاده از یک نمونه است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط سازندگان تراشه عوامل بیماری های ویروسی از قبیل نیوکاسل، سالمونلا پولوروم، سالمونلا انتریتیدیس، کمپیلوباکتر و آنفولانزای پرندگان توسط این چیپ قابل شناسایی هستند.

ظهور سویه های جدید

«پوه هونگ» رییس سازمان دامپزشکی، کشاورزی و محصولات غذایی سنگاپور گفت: سنگاپور درگیر آنفلوانزای پرندگان نشده است. با این حال این بیماری همچنان درحال سرایت به کشورهای دیگر منطقه و همچنین سایر نقاط جهان است.

با ظهور سویه های جدید، تشخیص سریع سویه ممکن است بعنوان یک چالش مطرح شود. این چیپ آزمایشگاهی قادر به شناسایی سریع عوامل مختلف بیماریزای طیور در قالب یک نمونه است و مقامات را قادر به اقدامات مناسب می سازد.

جزئیات علمی این در هفدهمین سمپوزیوم بین المللی انجمن جهانی دامپزشکی تشخیصی در کانادا - سه شنبه 3 تیر 94- معرفی می شود.

 

 

نظر شما
ادامه