کد خبر: ۲۰۸۹۳

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: آزمایشگاه مرجع تخصصی دامپزشکی شرق کشور که عملیات ساخت آن در سال 90 در بیرجند آغاز شده هم اکنون 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا رفیعی پور روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان جنوبی در بیرجند افزود: تعهد سازمان دامپزشکی برای ساخت و تجهیز این آزمایشگاه 50 میلیارد ریال می باشد که تمامی آن پرداخت و تامین شده است.

وی گفت: اعتبار استانی مورد نیاز آن نیز 30 میلیارد ریال می باشد که تاکنون هفت میلیارد ریال پرداخت شده است.

رفیعی پور افزود: با ساخت این آزمایشگاه مرجع که در درون خود هفت آزمایشگاه دیگر را شامل می شود، آزمایش های تخصصی نظیر شناسایی بیماری ها، آنالیز مواد غذایی، بخش آبزیان، میکروبیولوژی و دیگر بخش ها صورت می گیرد.

وی در بخش دیگری به برنامه کاری دامپزشکی استان در سال جاری پرداخت و گفت: در این راستا 13 طرح ستاد تنظیم و به استانداری ارایه شده است که بتدریج اجرا می شود.

رفیعی پور افزود: زمینه سازی برای حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور و معاونان و مدیران ستادی به استان به منظور بررسی مسایل دامپزشکی استان از دیگر برنامه های این اداره کل در سالجاری است.

وی گفت: ایجاد شورای روابط عمومی به عنوان یک منبع اصلی تصمیم گیری و اطلاع رسانی و پیگیری جدی برای تخصیص اعتبارات ملی از دیگر برنامه هایی است که امسال با جدیت دنبال می شود.

رفیعی پور در بخش دیگری نقش رسانه ها را در آگاهی دادن شهروندان از رفتارهای مخاطره آمیز مهم خواند و افزود: غالبا فصل بهار و تابستان ایامی هستند که عوامل خفته بیشتر بیماریهای مشترک دام و انسان بیدار می شوند و با وجودی که بیماری تب برفکی یک بیماری مشترک بین دام و انسان نیست، اما بدلیل آنکه بسیار خطرناک و کشنده برای دام ها می باشد، لذا مردم باید از خطرات آن با خبر شوند.

 

 

نظر شما
ادامه