کد خبر: ۲۰۸۴۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
جامعه دامپزشکی کشورمان اعم از دامپزشکان عزیز و همکاران سایر رده‎ها، با خود اندیشیده‎اند که اگر این مجموعه درباره فعالیت دامپزشکان بود چه واکنشی داشتند؟ ...

اگر (در حاشیه) درباره‎ی جامعه دامپزشکی کشور بود... / ضرورت استقبال جامعه دامپزشکی از پرداخت طنازانه صدا و سیما به مسائل صنفی

بسمه تعالی

سلام علیکم

این روزها عده‎ای از همکاران محترم در جامعه پزشکی نسبت به پخش مجموعه طنز (در حاشیه) اعتراضاتی داشته و مقامات مسئول در بخش دولتی و غیردولتی یعنی دکتر هاشمی وزیر بهداشت و دکتر زالی رئیس نظام پزشکی در نامه‎هایی جداگانه این اعتراض را به اطلاع رئیس صدا و سیما رسانده‎اند.

کار به اینجا ختم نشد و حتی سازمان نظام پزشکی با انتشار پوستری در سایت خود اعتراض حضوری که برخی سایت‏ها آن را به اردوکشی خیابانی تعبیر نموده‌اند را هم کلید زد.

هر چند حقیر، پزشک و دامپزشک را در انجام وظیفه سلامت بخشی و تأمین بهداشت عمومی جدا از یکدیگر نمی‎دانم (با تکیه بر مفهوم سلامت واحد) اما با توجه به آنکه این مجموعه تکیه خاصی بر پزشکان عزیز، این همکاران خدوم و ارزشمند و کادر بیمارستان پزشکی (و نه دامپزشکی) داشته لازم دیدم نکاتی با شما به این بهانه در میان بگذارم :

1 -  جامعه دامپزشکی کشورمان اعم از دامپزشکان عزیز و همکاران سایر رده‎ها، با خود اندیشیده‎اند که اگر این مجموعه درباره فعالیت دامپزشکان بود چه واکنشی داشتند؟

2 -  اساساً مسئولین محترم دولتی و غیردولتی (سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی) اگر بجای وزیر بهداشت و رئیس نظام پزشکی بودند چه واکنشی داشتند؟

3 -  آیا طرح مسائل جامعه دامپزشکی در رسانه ملی در قالب طنز کمکی به شناخت جامعه از زوایای مغفول این حرفه ارزشمند می‎کند؟

4 -  ضرورتی احساس می‎شود که مسئولین دامپزشکی اعم از دولتی و غیردولتی با مسئولین صدا و سیما به نحوی فعالانه رایزنی نمایند تا مسائل دامپزشکی در قالب مجموعه‎های پربیننده به سطح اول آنتن رسانه ملی بیاید؟

5 -  تدبیری در شورای هماهنگی دامپزشکی کشور (اگر به درستی مدیریت و برگزار شود) اندیشیده شده یا می‏شود تا به نحوی هنرمندانه مبتنی بر زیرکی و تیزهوشی مسائل دامپزشکی به رسانه ملی برده شود؟

6 -  نقشه آینده‎‏نگر و جامعی حاوی وضع گذشته، فعلی و انتظار آینده درباره شناخت جامعه از حرفه دامپزشکی با تکیه بر زوایای مختلف و گوناگونی و تنوع این حرفه ارزشمند توسط روابط عمومی بخش دولتی و غیردولتی تدوین شده است؟ آیا ضرورتی برای چنین تحلیلی احساس می‏‎شود؟

7 -  عموم جامعه دامپزشکی بخصوص مسئولین دولتی و غیردولتی با خود اندیشیده‎اند که فهرست مسائلی که می‎‏توان از دامپزشکی (چه در حوزه طب و بالینی، چه در حوزه بهداشت مواد غذایی، چه در حوزه مناسبت‎ها، چه در حوزه بهداشت عمومی جامعه و غیره) در حوزه طنز وارد نمود و به مردم عرضه نمود چیست؟ ضرورتی برای ارائه چنین پیشنهادی به مسئولین صدا و سیما و برنامه‎‏سازان احساس می‏شود؟

8 -  آیا تدبیری اندیشیده شده تا بجای هجو دامپزشکی که عموماً تاکنون در رسانه ملی چه در حوزه رادیو و چه در حوزه سیما شاهد بوده‏ایم طنزی مدبرانه با محتوایی سرگرم‎کننده و در عین‎حال آموزنده با هدف اولاً طرح معضلات و بیان مسائل مرتبط با دامپزشکی و ثانیاً آموزش و آگاهی‎بخشی به جامعه درباره نقش دامپزشکان در تأمین بهداشت و سلامت عمومی جامعه تولید و پخش شود؟

9 -  آیا وقت آن نیست که مسئولین دامپزشکی کشور با کاری کارشناسی فهرستی از ضروریات امروزی که باید به آن پرداخته شود تهیه و با سعه صدر به مسئولین صدا و سیما پیشنهاد نمایند و از ورود رسانه ملی به پرداخت طنازانه به دامپزشکی (که در زمینه آن طرح زیرکانه مسائل دامپزشکی نهفته باشد) استقبال نمایند؟

10 -  امسال توسط رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) به نام (دولت و ملت، همدلی و همزبانی) نامگذاری شده است. به نظر می‎رسد در دامپزشکی جلوه مهم تحقق این شعار همدلی و همزبانی میان دو سازمان دولتی و غیردولتی یعنی سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی باشد. کاش ضمن تحقق کامل این شعار در عرصه دامپزشکی جلوه‎ کوچکی از این تحقق نیز به همکاری مستمر، هدفمند، دلسوزانه و مبتنی بر تدبیر درباره آگاهی‎بخشی به جامعه درباره نقش دامپزشکان در تأمین بهداشت و سلامت عمومی جامعه اختصاص یابد. ان شاءالله تعالی.

با تقدیم احترام

دکتر محمد لطفی‎زاده – مدرس دانشگاه و مدیرمسئول سابق حکیم مهر

 

 

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
با سلام و احترام،
ضمن تشکر از نظر دکتر لطفی زاده گرامی، شخصاً معتقدم که هر چقدر صدا و سیما (در بخش طنز و نه در برنامه های جدی) کمتر وارد مقوله دامپزشکی شود به نفع این صنف خواهد بود.
عمل صدا و سیما در تمسخر دامپزشکان در چنین برنامه هایی مسبوق به سابقه است و استقبال از آن به نظر حقیر نوعی خودزنی به شمار می آید.
با ساخت چنین برنامه ای، آبروی باقیمانده جامعه دامپزشکی کشور نیز با تمسخر و لودگی های کاملاً قابل پیش بینی تهیه کنندگان سریال های طنز بر باد خواهد رفت.
مطمئن باشید درصورت ساخت چنین سریالی با محوریت دامپزشکان، تنها چیزی که به آن پرداخته نخواهد شد، گوناگونی حرفه ای و شناسایی زوایای مغفول این حرفه خواهد بود.
محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
بسمه تعالی. جناب دکتر کوهیان عزیز مدیرمسئول محترم حکیم مهر. با سلام و احترام و تشکر از اظهار نظری که فرموده اید. با نظر جنابعالی که تمسخر دامپزشکی مسبوق به سابقه است موافقم لیکن در متن در چند نکته عرض کرده ام که با تدبیر باید پرداخت طنازانه به مسائل دامپزشکی را هدایت نمود. این چیزی است که معمولاً ما انجام نمی دهیم و بعد وقتی از سر ناآگاهی یا حتی غیر آن مورد تمسخر قرار می گیریم از نتیجه ناله سرمی دهیم. در صورتی که می شود با تدبیر این موضوع را هدایت نمود. یقیناً برنامه سازان اطلاع چندانی از تنوع و گوناگونی حرفه دامپزشکی ندارند اما می توان با تدبیر آنان را از این موضوع آگاه نمود. از طنز هم نباید هراسید. دقیقاً کاری که جامعه پزشکی کشورمان کرده است. امروز قدرت بیان مسائل در رسانه ملی در قالب طنز بسیار بالا است و حتماً از حضور در یک میزگرد موثرتر است. اینجانب هم نظر صریحی مطرح نکردم و با قیود و شروطی عرض کردم که اولاً آیا ضرورتی برای ورود به چنین حوزه ای احساس می شود؟ و ثانیاً اگر چنین ضرورتی وجود دارد چه الزاماتی برای آن باید باشد؟ ان شاء الله مسئولین محترم به این امور توجه نمایند و به جای انفعال حضوری فعال در عرصه رسانه داشته باشند و در چنین مواقعی که مسئولین مشابه پرداخت طنازانه به مسائل پزشکی را تخطئه می کنند با اقدامی مدبرانه (و با تیزهوشی) از اینگونه امور استقبال نمایند. (سربسته می گویم که در اینگونه موارد نوعی زیرکی رسانه ای در طرح مسائل و ربودن آنتن و اصطلاحاً بمباران ذهن مخاطب نیاز است و بیشتر از این را باید در جلسات کارشناسی و نه در انظار عمومی مطرح نمود). باز هم از اظهار نظر شما تشکر می کنم.
دکتر منشئی
|
-
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
با سلام وتبریک سال جدید
ضمن احترام به نظر دکتر لطفی زاده، اینجانب معتقدم در گام نخست می بایست دامپزشکی جایگاه خود را در جامه پیدا کرده و تثبیت کند و سپس وارد مقوله طنز گردد. متاسفانه امروزه دامپزشکی در جامعه با خنده همراه است و این دسته برنامه ها می تواند بسیار مخرب باشد. ( پزشکی در حال حاضر دارای جایگاه والای در جامعه است به گونه هی که شما شاهد این نیستید که جامعه با این سریال از پزشکان سخن بگوید و یا با برخورد با یک پزشک به تمسخر از این سریال صحبت کند.)
به نظر بنده ابتدا باید برنامه های مانند کلینیک حیوانات و.... ساخته شود تا جامعه اهمیت ، زحمت، سطح علمی این رشته را بشناسد و بعد از آن به سراغ طنز رفت.من با نظر مدیر مسئول حکیم مهر موافقم .
ایرانی
|
-
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
دامپزشکی اکنون نیازمند معرفی
و فرهنگ سازی به مردم است نه به تمسخر گرفتن آن
کارشناس
|
-
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
سلام . شاید صدا و سیما به داد سایر رده ها برسد از این همه نابرابری و تبعیضی که همکاران دامپزشک به سایر رده ها خصوصا کارشناسان وارد می کنند . بارها از طریق همین سایت خواستیم برنامه ای یا سایتی مجزار قرار بدهد که ما کارشناسان بتوانیم با رئیس سازمان جناب دکتر خلج در ارتباط باشیم و از ایشان در خصوص اینکه چرا ما کارکنان بخش دولتی نمی توانیم بصورت نیمه وقت خارج ساعات اداری به فعالیت بخش خصوصی در بعضی مشاغل مانند مسئول فنی بسته بندی ها ، تخم مرغ ، جمع آوری شیر و صنایع مرتبط بپردازیم چرا همکاران دامپزشک می توانند به راحتی در بخش خصوصی بصورت نیمه وقت کار کنند ولی از ما تعهد گرفته اند که نباید فعالیت داشته باشیم در صورتی که در وزارت بهداشت به این امر مهم بها داد مثلا پرستاران در خارج سیستم اداری می توانند هر جا که بخواهند می توانند به کار پرستاری با توجه به مخارج بالای زندگی در بخش خصوصی فعالیت نمایند و سوال دوم چرا مانند زمان گذشته کارشناسان بهداشت مواد غذایی و بازرسی گوشت که سابقه بالایی در امر نظارت بر فراورده های خام دامی در کشتارگاهها فعایت دارند نمی توانند به نظارت و بازرسی گوشت در ماموریت خارج کشور بپردازند و همکاران دامپزشک به قول خودشان DVM با وجود عدم سابقه فعالیت کشتارگاهی و ناآشنایی با بازرسی گوشت بارها می توانند به این ماموریت بروند حتی کارشناسان پیشنهاد دادند در کنار یک دکتر دامپزشک یک لیسانس یا بالاتر ایشان را در امر بازرسی گوشت در ماموریت خارج کشور همکاری نماید . این همه تبعیض و اختلاف چرا کمتر نمی شود مگه دکتر دامپزشک ........... که تمام مسئولیتها برای دکتر ها هست و بقیه کارشناسان هیچ . حتی در ادارات همه پستها فنی و اداری که ربطی به مدرک ندارد به دکتر می دهند و به ما کارشناسان با تجربه با سابقه بالا نمی دهند .
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
بسمه تعالی
دکتر لطفی زاده عزیز شما هر چیزی به ذهن مبارکتان رسید باید سریعا مقاله کنید؟ مگر ما هم این مجموعه را ندیدیم و نظری نداشتیم؟ چرا اینقدر عجول و .......... تشریف دارید؟
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
به اندازه کافی تا به حال مورد بی حرمتی و بی احترامی جامعه و کم لطفی از سوی سایر ارگانها قرار گرفته ایم چه برسد به اینکه بیایند و در چهار چوب طنز مورد تمسخر و نقدمان قرار دهند. براستی کی دامپزشکان پول مردم را کیسه کردند؟ و اصولا اصلا ما جایگاهی به لحاظ حقوقی و اجتماعی در کشور داریم که بخواهیم از آن سو استفاده هم بکنیم؟ خیلی از مردم حتی با وظایف ما آشنایی ندارند و به نحوی این شغل و سایر رده ها از نقش آفرینی در جامعه کنار گذاشته شده اند و وزارت بهداشت در سالیان گذشته با ایجاد رشته های موازی مثل بهداشت مواد غذایی و تغذیه سعی در رفع کمبود و نبود دامپزشکان و سایر رده ها از حضور در سیستم بهداشتی نموده. نمیگویم این رشته ها بی کاربرد هستند ولی در بسیار جاها به جای استخدام دامپزشک از این مشاغل بهره گرفته شده است. به جای ساخت طنز در مورد دامپزشکان بهتر است برنامه ای جهت آشنایی مردم با این شغل ساخته شود چرا که حال و روزگار زندگی واقعی ما کم از طنز ندارد.-- کارشناسی ارشد انگل شناسی دامپزشکی
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
با سلام و احترام.
متاسفانه در هنگام تایید نظرات، نظر یکی از بینندگان محترم به اشتباه حذف شد. ضمن عذرخواهی از ایشان، خواهشمندم در صورت تمایل مجددا نظر خود را برایمان ارسال نمایند تا در این بخش درج گردد.
محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام مجدد. طنز با هجو یا حتی تمسخر تفاوت دارد و دوستانی که نگران به سخره گرفته شدن دامپزشکی و دامپزشکان هستند نگرانی درستی دارند و حقیر هم استقبال از طنز (آنهم با قیود و شروطی که مطرح کردم) را عنوان نمودم نه اینکه به استقبال تمسخر برویم. مگر نه اینکه در سالیان گذشته چه بسا بیش از دیگران این حقیر نسبت به تمسخر دامپزشکی در صدا و سیما و رسانه ها واکنش نشان داده ام؟
دوست عزیزی هم که فرموده اند زود باید مقاله کنید خوب عزیز من چرا شما دست به کار نمی شوید؟ شما هم نظری دارید (که چه بسا بسیار مفیدتر از نظر امثال حقیر باشد) چرا مطرح نمی کنید؟ اینکه درست نیست شما نگویید و یک نفر هم بگوید به او بگویید تو هم حرف نزن! اتفاقاً این سایت محیط مناسبی است برای اینکه همه دوستان و عزیزان نظرات خود را مطرح نمایند و این بستر خوبی است که خوشبختانه با سعه صدر از سوی مدیرمسئول محترم حکیم مهر فراهم شده است.
مجدداً یک نکته عرض می کنم :
(هدف از این نوشته بیش از اینکه این باشد که چیزی را ثابت کند این بوده است که سوالاتی را در ذهن مخاطب مطرح نماید. مهمترین سوال این است که آیا ما نباید برنامه ای برای مواجهه با اینگونه برنامه ها داشته باشیم و آیا نباید پیش دستی نموده و خود فرمان حرکت را بدست بگیریم؟ مناسب است که بنشینیم و نتیجه را نقد کنیم یا خود گرای نقد را با هوشمندی بدهیم و اتفاقاً جلوی هجو و تمسخر مسبوق به سابقه را بگیریم؟ عقل سلیم و تدبیر مدیریتی کدام یک را می پسندد؟)
موفق باشید
مسئول فنی بهداشتی
|
-
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
ضمن عرض سلام
جناب دکتر لطفی زاده لطف بفرمائید چند مورد از پرداخت های طنازانه که با زیرکی می تواند زوایای مغفول این حرفه را به عموم معرفی کند و هیچ گونه لطمه ای به ساحت مقدس ما دامپزشکان وارد نکند را بیان بفرمائید.
ما در بین خودمان هم هنور به وفاق و هم دلی نرسیدیم و در طلب نمودن عادی ترین و به حق ترین حقوق حرفه ای ، اخلاقی و اجتماعی خود ناتوان و مغلوب هستیم.
بیش از این ، به صلاح نیست چیزی بنویسم!
پاینده باشید شما و سایر همکارانمان
محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام مجدد. حقیر نمونه هایی در ذهن دارم از جمله مصائب تردد مسئولین فنی بهداشتی (چون شما مسئول فنی بهداشتی خود را معرفی فرموده اید) به کشتارگاهها و یا مراکز بسته بندی که به نظرم می رسد با هنرمندی و ظرافت می توان جنبه هایی از آن را در قالب حتی طنز بیان نمود. در زمینه بالینی که به دلیل قرابت با پزشکی موارد زیادی از جمله نحوه رسیدگی به بیمار، خود موضوع بیمار، نحوه انتقال و مراجعه بیمار، نوع مشابهت بخش های بیمارستانی به بیمارستان خدمات دهنده به انسان و غیره از جمله مواردی است که می توان روی آن مانور داد. البته بنده در بندهای 4 و 5 مواردی غیر از پرداخت طنازانه را (که مربوط به ساعات پربیننده آنتن صدا و سیما است) مطرح کردم که امیدوارم در این خصوص هم تدابیری اندیشیده شود. باز هم می گویم که وقتی ما مواردی را فهرست کنیم و اولویت سنجی داشته باشیم و بدانیم که از روی آنتن رفتن چه می خواهیم و در تعاملی منطقی و هوشمندانه اینکار انجام شود کمتر از نتیجه ناراضی خواهیم بود و گرنه شاید همین در حاشیه روزی به سراغ دامپزشکان هم بیاید. کمااینکه قبلاً همین آقای مدیری در سریال طنز پلاک 14 نقش یک دامپزشک (با بازی آقای رامین ناصرنصیر) را که اسب در منزل و آپارتمان می آورد (به دلیل عدم شناخت و توجیه حیوان دار به جای دامپزشک نمایش داده می شود و در آن سریال شخصیت دامپزشک یک شخصیت بدون تعادل روانی نمایش داده شد!) پیش بینی کرده بود. حرف حقیر این است که قبل از وقوع علاج حادثه کنیم و با کار کارشناسی و پیش دستی اولویت ها را بیابیم و کاری کنیم که صدا و سیما فهرستی از اولویت ها و مصادیق پرداخت در حوزه های جدی و طنز در اختیار داشته باشد. بنده چند سال قبل یک ساعت در دفتر آقای دکتر مهدی پور رئیس شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما به عنوان مدیرمسئول وقت حکیم مهر جلسه داشتم و درباره مستندی به نام (مدشده) با هم صحبت کردیم. جمله ای که ایشان در آن جلسه به من گفت شاهدی بر ضرورت این آینده نگری است. ایشان گفت ما فهرستی از دامپزشکان و توانمندیهای تخصصی آنان برای دعوت در برنامه ها در اختیار نداریم! این را در جواب اعتراض حقیر که گفته بودم چرا در برنامه ای که راجع به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بحث می شود از دامپزشک دعوت نمی کنید فرمودند. اینجا هم همینطور است. فردایی که سریالی درباره دامپزشکان ساخته شد صدا و سیما مدعی می شود که من چیزی در اختیار نداشتم و می خواستید قبلاً ما را توجیه نمایید!!! سوال حقیر در بند یک و دو ناظر به این موضوع است که آیا نباید در این خصوص هم اندیشی و چاره اندیشی نمود؟
موفق باشید
همکار
|
-
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
چه پیشنهاد نابخردانه ایست!!!!!!!!! منتظر شنیدن اصوات انواع حیوانات در برنامه طنز درباره دامپزشکان باشید!!!!!!! تصور می کنید که در برنامه طنز حلوا پخش می کنند؟!!!!!!!! مایه استهزاء ملت خواهیم شد
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
به خدا اگر زیاد صحبت نکنیم اصلا هیچ اتفاقی نمیوفته
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
با احترام به نظر همه عزیزان
واقعیت این است که حرفه دامپزشکی به حد کافی خود طنزی تلخ است که رفته رفته به باتلاقی تبدیل می شود
چه نیازق است به طنز!!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
سلام،وقت بخیر،پیشنهادجناب لطفی زاده بسیارمنطقی است،امیدوارم نیت تنهامعرفی زوایای دامپزشکی نباشدانشاالله برنامه پیشنهادی پربیننده خواهدبودخصوصااگرهمچون برنامه درحاشیه درد دل مردم باشد
بااحترام به پزشکان ودامپزشکان متعهدودلسوز،خواننده اخبار
شهرام
|
-
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
0
تعصب بر روی حرفه و صنف!!!!بابا خیلی عقبیم
محمد
|
-
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
0
جناب دکتر اگر حرفه مقدس دامپزشکی مورد تمسخر بعضی ها قرار می گیرد به خطر این است که در این حرفه یک دلی و همزبانی بین دامپزشکان نیست همه ناامیدند و برای معرفی و اهمیت این حرفه به مردم آستین بالا نمی زنند چرا در جهان جز سه حرفه مهم شناخته می شود و مردمشان به این حرفه احترام می گذارند اما در ایران مورد تمسخر و کم لطفی مسئولین قرار می گیرد؟
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
0
دست آقای مدیری دردنکنه،،متاسفانه علیرغم آنکه دامپزشکی جزو سه حرفه برتردرجهان محسوب میشود،دررسانه ملی ماهموراه مورد بیمهری واقع شده،،افزایش روزافزون تعداددانشکده های غیردولتی این رشته نیز مزیدبرعلت بوده تادرکشورما برخی فارغ التحصیلان خودنیز آنچنانکه باید به ارزش واقعی این حرفه آگاه نباشند،،بحث عدم اتحادوناامیدی هم ازهمین دومقوله نشات میگیرد ولا غیر،،،ای کاش روزی فرارسدکه علم ودانش ازهرنوع ودرهرزمینه ای به جایگاه واقعی خود دست یابد مجموعه آقای مدیری بخوبی بیان نمود که اگر انتقادی هست با همین زبان طنازانه هنرمندان درهمه مشاغل،-ونه فقط دامپزشکی -هست،،به امیدموفقیت چنین هنرمندان منصف وشجاع!!
نظر شما
ادامه