کد خبر: ۲۰۸۳۳
موضوع این مسابقه برای سال 2015 «بهداشت حیوانات، ماورای کلیشه» انتخاب شده و جایزه‌ای به مبلغ 1000 یورو نیز برای برندگان در نظر گرفته شده است ...
oie

حکیم مهر - سال 2014 اثر ماندگاری بخاطر فجایع ایمنی مواد غذایی در اذهان بسیاری از مردم گذاشت؛ گسترش سویه جدید آنفلوآنزای پرندگان H5N8 در سه قاره جهان، اپیدمی ابولای کشنده انسانی با منشاء دامی، گسترش وقوع و انتشار سندروم تنفسی خاور میانه MERS و اپیدمی اسهال در آمریکای شمالی.

امروزه کنترل رخدادهای پاتوژنیک مخصوصا نوع مشترک آن با حیوانات در منبع حیوانی آن به منظور جوابگویی به چالشهای دهکده جهانی جایی که مرزها در برابر فشارهای تجارت جهانی رو به رشد محو میشوند، حیاتی می باشد.

موضوع انتخاب شده برای سال 2015: بهداشت حیوانات، ماورای کلیشه

در دنیای مدرن امروز مردم بیشتر از گذشته از طریق کلینیک های دامپزشکی و یا جراحی های حیوانات با بهداشت حیوانات عجین شده اند.

تصاویر بسیار اندکی وجود دارند که نشان دهنده فعالیتهای روز به روز پیشگیری، مراقبت، تشخیص و درمان که توسط افرادی که نقشی در بهداشت دام به منظور تامین جهانی بهداشت دام ایفا می نمایند، باشد. بر این اساس برندگان مسابقه عکاسی سال 2015 سازمان جهانی بهداشت دام عکاسانی خواهند بود که به بهترین شکل مقاصد بالا در هر دو زمینه هنری و نمایش فعالیتهای حرفه ای به تصویر در آورند.

تصاویر می بایست تعاملات میان انسان و حیوان که بصورت تیپیک نشان دهنده فعالیتهای متخصصان بهداشت دام باشد را به تصویر بکشد.

عکس ها می بایست بیانگر همکاری حیاتی میان بازیگران سلامت حیوانات همچون دامپزشکان، کشاورزان، پژوهشگران و ... باشد و همچنین بیانگر ارتباط میان سلامت عمومی جامعه و سلامت حیوانات باشد. همچنین هیئت داوران عنوان و توضیحات عکس را نیز مدنظر قرار خواهند داد.

جوایز مسابقه عکس سال 2015 سازمان جهانی بهداشت دام

برنده ای از هر منطقه از شبکه جهانی سازمان بهداشت دام انتخاب خواهند شد:

جایزه آفریقا

جایزه آمریکا

جایزه آسیا، آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه

جایزه اروپا

جایزه خاور میانه

هر یک از برندگان مبلغ 1000 یورو به عنوان جایزه دریافت خواهند داشت و جایزه در مراسم افتتاحیه هشتادو سومین نشست عمومی سازمان جهانی بهداشت دام در تاریخ 15 می 2015 به برگزیدگان اعطاء خواهد گردید.

هیئت داوران مسابقه:

1- دکتر برنارد والا مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دام

2- فردریک دکانته : دامپزشک و عکاس مطبوعات

3- دنیل مورزینسکی : هنرمند عکاسی


نحوه شرکت در مسابقه:

در صورتی که شما حداقل 18 سال سن دارید و جزو زیر مجموعه سازمان جهانی بهداشت دام هستید و همچنین تمایل دارید تا محیط کاری خود را به تصویر بکشید بنابراین شما اجازه ورود به این مسابقه را خواهید داشت و به این منظور مراحل ذیل را دنبال کنید:

1- یک تا پنج عکس از میان عکس های خود را که در برگیرنده موضوعات فوق الذکر باشند را انتخاب کنید.

2- قوانین شرکت در مسابقه را از سایت سازمان جهانی بهداشت دام دانلود کرده و مطالعه نمایید.

3- فرم شرکت در مسابقه را دانلود نموده و پس از پر کردن آنرا امضاء نمائید.

4- عکسهای خود را که نمی بایست بیشتر از 5 عدد باشد را همراه با عنوان و توضیحات آنها و همچنین فرم پر شده و امضاء شده شرکت در مسابقه به آدرس ایمیل media@oie.int تا تاریخ 1 می 2015 (جمعه 11 اردیبهشت 1394) ارسال نمایید.

5- اطمینان حاصل نمائید که واحد ارتباطات سازمان جهانی بهداشت دام تائیدیه ای مبنی بر دریافت عکسهای شما برایتان ارسال نموده باشد.

نتایج داوری مسابقه تا تاریخ 15 می 2015 (25 اردیبهشت 1394) از طریق وب سایت سازمان جهانی بهداشت دام www.oie.int قابل دسترس خواهد بود. ارسالهای ناقص بدون شرکت در مسابقه عودت داده خواهند شد. در همین زمینه و به منظور اطلاعات بیشتر با واحد ارتباطات سازمان جهانی بهداشت دام با آدرس ایمیل media@oie.int تماس بگیرید.

کدامیک از اعضای سازمان جهانی بهداشت دام اجازه شرکت در مسابقه را خواهند داشت؟

افراد ذیل جزو اعضای سازمان جهانی بهداشت دام محسوب میشوند و اجازه شرکت در مسابقه عکس سال 2015 سازمان جهانی بهداشت دام را خواهند داشت:

1- نمایندگان ملی کشوری که عضو سازمان جهانی بهداشت دام می باشد.

2- نمایندگان موضوعی کشوری که عضو سازمان جهانی بهداشت دام می باشد.

3- کارکنان سیستم خدمات دامپزشکی کشوری که عضو سازمان جهانی بهداشت دام می باشد.

4- متخصصین سازمان جهانی بهداشت دام

5- کارکنان آزمایشگاه مرجع و یا مرکز همکاریهای سازمان جهانی بهداشت دام

6- کارکنان دفاتر منطقه ای و یا تحت منطقه ای سازمان جهانی بهداشت دام.

پیش نیازهای فنی:

تصاویری که برای مسابقه ارسال میشوند می بایست دارای تمامی مولفه های ذیل باشند:

1- رنگی و یا سیاه و سفید

2- ذخیره شده در فرمتهای jpeg , psd, eps, tiff

3- حداقل اندازه 2480 در 3508 پیکسل و یا 21 در 29.7 سانتی متر (ترجیحاً حداکثر اندازه موجود)

4- حداقل وضوح تصویر 300 نقطه بر اینچ ( ترجیحا حداکثر وضوح موجود).


 

لینک قوانین شرکت در مسابقه

لینک فرم ثبت نام

 

منبع: اداره کل دامپزشکی استان تهران

مترجم: دکتر صمد بختیاری

 

نظر شما
ادامه