کد خبر: ۱۹۹۳۳

 

حجتی طلسم 9 ساله ایجاد صندوق حمایت از صنایع دام، طیور و آبزیان را شکست

با موافقت نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، صندوق حمایت از صنایع دام، طیور و آبزیان با سرمایه اولیه 20 میلیارد تومان شکل گرفت.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، درباره تأسیس صندوق حمایت از صنایع تولید خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: از سال 84 پیگیر تأسیس صندوقی برای حمایت از صنایع تولیدکننده بخش خوراک دام، طیور و آبزیان هستیم، اما این امر به دلایل مختلف در پیچ و خم بروکراسی اداری و کمبود بودجه گیر کرده بود.

مجید موافق‌ قدیری افزود: برای رفع مشکل، این طرح به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی رفت تا با موافقت نماینده تام‌الاختیار وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم، این صندوق با سرمایه اولیه 20 میلیارد تومان شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در فاز نخست، سهم دولت 10 درصد از کل سرمایه صندوق است و مابقی آن توسط کارخانه‌های تولیدکننده بخش تأمین می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به اینکه 60 درصد از منابع اولیه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان از خارج کشور تأمین می‌شود، ادامه داد: صنایع تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان علاوه بر تأمین خوراک مصرف‌کنندگان داخلی، سالانه 200 هزار تن صادرات دارند که با تأمین صندوق حمایت از دام، طیور و آبزیان، امکان توسعه این میزان به یک میلیون تن افزایش می‌یابد.

موافق‌ قدیری تصریح کرد: در حال حاضر 517 کارخانه تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان در کشور وجود دارد که 462 عدد از آنها عضو انجمن هستند، اما در این طرح سهم تمام کارخانه‌ها دیده شده است.

 

 

نظر شما
ادامه