کد خبر: ۱۹۴۱۱

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی گفت: طی یک سال گذشته در روسیه و سپس در آلمان، هلند و انگلستان آنفولانزای فوق حاد طیور گزارش شده است.

فرشاد تهرانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با خبرهای مربوط به شیوع آنفولانزا در طیور که موجب ممنوعیت واردات تخم مرغ و جوجه یکروزه به کشور شده است، اظهار کرد: ایران از کشورهایی مثل انگلستان و آلمان به ترتیب جوجه یکروزه و تخم نطفه دار بوقلمون وارد می‌کند که موقتاً ستاد ملی آنفولانزای سازمان دامپزشکی ممنوعیت این واردات را اعمال کرده است تا تکلیف مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه در داخل کشور گزارشی مبنی بر شیوع آنفولانزای فوق حاد گزارش نشده است، افزود: در ابتدای ماه مهر و آبان طرح ملی مراقبت از آنفولانزا انجام شد که طی آن به ۱۳۰۰ واحد مراجعه شده است و ۲۰ هزار نمونه گیری انجام شده است که در نتیجه این نمونه گیری‌ها نشانی از آنفولانزای فوق حاد نبوده است.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که اگر آلودگی در کشور وجود دارد، قبل از آنکه اتفاقی رخ دهد اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهیم و خوشبختانه نتایج به دست آمده تا این لحظه، گویای آلودگی و مشکل نگران کننده نیست.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی، در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان محیط زیست در این رابطه، گفت: خوشبختانه با همکاری‌هایی که سازمان دامپزشکی و محیط زیست داشته‌اند نگرانی چندانی در رابطه با شیوع بیماری آنفولانزا درفصل مهاجرت پرندگان نخواهیم داشت؛ البته ذکر این نکته ضروری است که با تمام اقدامات انجام شده نباید گفت احتمال بروز این بیماری در داخل کشور صفر است.

 

 

نظر شما
ادامه