کد خبر: ۱۹۳۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: در پی گزارش شیوع آنفلوآنزای مرغی در هلند و انگلستان، واردات هرگونه فرآورده‌های مرتبط با طیور از جمله جوجه یکروزه، تخم‌مرغ نطفه‌دار و غیره از اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

 

دکترجما‌ل‌الدین جاویدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از سه هفته پیش که گزارش شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در هلند و انگلستان منتشر شد، واردات هرگونه جوجه یکروزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار از کل اتحادیه اروپا ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: از سوی دیگر ستاد آنفلوآنزای به صورت مرتب تشکیل شده که متشکل از اساتید دانشگاه‌ها، محققان و کارشناسان دامپزشکی بوده که هر موضوعی در این زمینه را قبل از وقوع بررسی و اقدامات لازم برای اجرا را تصویب می‌کند.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور وجود نداشته و همچنان قوانین قرنطینه‌ای سخت‌گیرانه در کشور برای جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور و ورود آن اعمال می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس سایر رده ها
|
-
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
0
علی رغم انکار آقایون در برخی از استانها این بیماری شیوع پیدا کرده. بهتر است که متولیان امر با مردم صادقانه سخن بگویند. والله بالله چند روز دیگه وزارت بهداشت خیلی راحت میاد اعلام میکنه و اعتباراتش را هم میگیره آب خنکی هم میریزه روش.مثل اغلب بیماریهای دیگه که زحمتش(قرنطینه- پایش- کنترل- واکسیناسیون- مبارزه و ...) با دامپزشکی است ولی پولش تو جیب وزارت بهداشت میره.
نظر شما
ادامه