کد خبر: ۱۹۱۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، دو بچه شنگ (سگ آبی) که به دلیل نامعلومی بدون مادر خود تنها مانده بودند توسط یکی از همیاران محیط زیست استان گلستان به اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس تحویل شد.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در این باره گفت: توله شنگ ها جهت معاینات اولیه و بررسی وضعیت سلامت به این اداره کل منتقل شده و معاینات اولیه توسط دامپزشک معتمد کارشناسان صورت گرفت.

 

احمد دباغیان افزود: توله شنگ ها در سلامت کامل بوده و وزن آنها به ترتیب ۱٫۲ و ۱٫۱ کیلوگرم می باشد.

 

طی مشورت انجام شده با متخصصین و کارشناس مرکز درمانی تحقیقات سگ دریایی در کشور هلند (دکتر شیرازی) تغذیه توله شنگ ها با استفاده از شیر بدون لاکتوز، خامه، گوشت چرخ شده و ماهی انجام می شود.

 

شنگ (سگ آبی) پستانداری گوشتخوار از خانواده راسوها است که در رودخانه ها و تالاب ها زندگی نموده و از آبزیان به خصوص ماهی و خرچنگ تغذیه می کند.

 

سگ های آبی به دلیل کاهش منابع غذایی در رودخانه ها، به استخرهای پرورش ماهی روی آورده و در تورها و فنس های حریم استخرها گرفتار می شوند.

 

به دلیل خشک شدن تالاب ها و رودخانه، کاهش منابع غذایی و آلودگی صنعتی و سموم کشاورزی در آبهای سطحی، جمعیت سگ های آبی در کشور به شدت رو به کاهش بوده و می توان گفت نسل این گونه در آستانه انقراض قرار دارد.

 

 

برچسب ها: سگ آبی، شنگ،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
0
0
به نظر سمور هستن، نه سگ آبی
دامپزشک
|
-
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
0
دوست خوبم سمور ابی دست و پای پرده ای دارد و سگ ابی پنجه ای
نظر شما
ادامه