کد خبر: ۱۸۷۹۰

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و فرآورده های لبنی روز یکشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز بکار این نمایشگاه علاوه بر وزیر جهاد کشاورزی، جمعی از مسوولان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان توسعه تجارت و تعدادی از نمایندگان و روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس شورای اسلامی و روسای انجمن ها و اتحادیه های صنفی دام و طیور نیز حضور داشتند.

این نمایشگاه از امروز تا هفتم آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

'محمود حجتی' وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: برپایی نمایشگاه های بین المللی و ارائه آخرین دستاوردها و فناوری های علمی این حوزه، موجب ارتقای صنعت دام و طیور کشور می شود.

'حسن رکنی' معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی نیز گفت: تشکیل زنجیره تولید بهترین راه حل برای متوازن کردن تولید در کشور و تولید مرغ با کیفیت و قیمت مناسب برای افزایش قدرت رقابت در بازارهای جهانی است.

مدیر برگزارکننده این نمایشگاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در نوع خود بزرگترین نمایشگاه در منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

'سالار رضایی' با اشاره به حضور بیش از 400 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه، افزود: 65 شرکت خارجی حاضر دراین نمایشگاه از کشورهای آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، فرانسه، سوئیس، لهستان، استرالیا، کره، چین، روسیه، ترکیه، تایوان، مصر، سوریه و اوکراین پیشرفته ترین صنایع، تجهیزات و خدمات صنعت دام، طیور و فرآورده های لبنی خود را به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به افزایش 300 درصدی حضور کشورهای خارجی در این دوره از نمایشگاه گفت: حضور این تعداد شرکت کننده خارجی در حالی است که سال گذشته تنها پنج کشور خارجی در این نمایشگاه شرکت داشتند.

وی افزود: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام و طیور، در فضایی بالغ بر 25هزار مترمربع برپا شده که از نظر متراژ زیر پوشش نسبت به سال گذشته حدود پنج هزار مترمربع افزایش فضای نمایشگاهی داشته است.

وی افزود: شرکت کنندگان در سه زیر گروه؛ تجهیزات مورد نیاز صنایع دامپروری و مکمل های خوراکی، دامپزشکی و واکسن های دامی، دارو و مکمل های غذایی و صنایع، فراورده ها و تولیدات لبنی انواع خوارک دام و مکمل، ماشین آلات تجهیزات و لوازم مرغداری، تجهیزات و ماشین آلات دامپروری، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی؛ جدیدترین تجهیزات، صنایع، دستگاه ها و خدمات خود را ارائه و در معرض نمایش علاقمندان قرار داده اند.

به گفته رضایی، مقرر شده در چهار روز برگزاری این نمایشگاه چهار هیات تجاری و اقتصادی از کشورهای منطقه آسیای میانه و خلیج فارس در نمایشگاه حضور یافته و ضمن بازدید از غرفه های نمایشگاهی با تجار و تولیدکنندگان ایرانی وارد مذاکره و گفت وگو شوند.

 

 

نظر شما
ادامه