کد خبر: ۱۷۶۰۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

استاد دامپزشکی دانشگاه شیراز معتقد است: میزان بالای سرانه مصرف شیر در کشورهایی که به نیمه نهایی جام جهانی 2014 راه یافته‌اند در موفقیت این کشورها در میدان‌های ورزشی موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، دکتر حسن نیلی احمد آبادی در همایش حمایت از صنعت گاو شیری که  به همت "شرکت تعاونی کشاورزی و دامپروری صنعتی وحدت" برگزار شد، با ارایه آمار از سرانه مصرف شیر در کشورهایی که به جام جهانی فوتبال راه یافته‌اند، خاطرنشان کرد: سرانه مصرف شیر آرژانتین 213 کیلوگرم در سال، بوسنی 196 کیلوگرم در سال و ایران 90 کیلوگرم در سال است. این سرانه در کشورهایی مانند هلند 320 کیلوگرم در سال، برزیل 124 کیلوگرم در سال، آلمان247 کیلوگرم در سال و فرانسه 260 کیلوگرم در سال است.

وی ادامه داد: وقتی مصرف شیر ناکافی باشد، کلسیم کافی در استخوان‌ها رسوب نکرده و استخوان‌ها از استحکام کافی برای مثلا یک رقابت سخت 120 دقیقه‌ای برخوردار نخواهند بود.

نیلی احمدآبادی ادامه داد: تیم‌ها در مراحل پر فشار جام جهانی دچار خستگی زودرس خواهند شد، همان مشکلی که برای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل رخ داد و جالب است که نتیجه فوتبال ایران و بوسنی و همچنین برزیل و آلمان نیز همین مسئله را تایید می‌کند چرا که سرانه مصرف شیر در بوسنی و هرزگوئین بیش از دو برابر ایران و در آلمان حداقل دو برابر برزیل است.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط کنونی در یک جنگ اقتصادی نفس گیر قرار دارد، اظهار کرد: در جنگ اقتصادی تولید کنندگان به مثابه سربازان خط مقدم نبرد هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

نیلی احمدآبادی افزود: در نبرد نظامی وقتی رزمنده‌ای دچار آسیب می‌شد، به کمک او می‌آمدند و با باند پیچی و پانسمان زخم او را می‌بستند و نمی‌گذاشتند که خونریزی او ادامه پیدا کند. در نبرد اقتصادی نیز اگر تولید کننده‌ای دچار آسیب می‌شود باید به او کمک کرد تا پایداری تولید او آسیب نبیند.

این استاد دانشگاه شیراز با اشاره به مزیت‌های بخش کشاورزی به خصوص صنعت گاو شیری تصریح کرد: راه برون رفت از تحریم‌ها توجه به مزیت‌های بخش‌های اقتصادی از جمله بخش کشاورزی است.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
0
برزیل، امروزه که بسیار پیشرفت نموده چنین سرانه پایینی دارد، سرانه مصرف شیر آن در گذشته که 5 قهرمانی جهانی آورده چه میزان بوده؟!! نتیجه گیری: موضوعی که ایشان می فرمایند حداقل در مورد برزیل صدق نمی کند وگرنه مثل ایران 4 دوره در همان مقدماتی حذف می شد و مردم جشن های خیابانی هم می گرفتند!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
0
برزيلي ها در عوض گوشت زياد مصرف مي كنند.

در حال حاضر نتيجه اي كه مي توان گرفت اينكه يارانه ها فقط به نيازمندان اختصاص يابد آنهم نه بصورت نقدي، بلكه كالايي و احياناً بصورت كارت اعتباري.
از درآمد دولت ناشي از حذف خانوارهاي با درآمد بيشتر از يك و نيم مليون تومان در ماه به توليد كنندگان محصولات لبني كمك شود.

خداوند متعال دكتر احمد آبادي را حفظ فرمايند كه در مقوله مهمي صحبت نموده اند.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
1
به نام خدا و با سلام
تخصص اقای دکتر بیماریهای طیور است نحلیل ایشان بایستی در ضمینه بیماریهای طیور و تخم مرغ باشد
تحلیل شیری در ضمینه تخصص ایشان نیست و بهتر است که به اهلش بسپارند
دانشجوی تخصصی دامپزشکی
|
-
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
2
وقتی یک متخصص در زمینه غیر تخصصی خود نظر می دهد منحصرا بی اطلاعی خود را نشان می دهد و همچنین انگیزه اصلی خود که غیر علمی است را هویدا می کند. به خدا برای گرفتن یک پست نیازی نیست شیر را با طیور جفت بزنیم.
حمید
|
-
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
وقتی مسائلي در كشور وجود دارد كه همه بخصوص متخصصين از كنار آن به سادگی می گذرند و از این رهگذر خسارات زیادی به کشور وارد می شود، نباید انتقاد کرد که مثلا چرا یک استاد دانشكاه در خصوص یک معضل اجتماعی اظهار نظر کرده است. در حال حاضر مصرف سرانه لبنیات در کشور بسیار ناچیز است. در حالی که به قول وزیر بهداشت سالانه بیش از ۵۰ هزار شکستگی در کشور وجود دارد که ده هزار مورد آن به مرگ منتهی می شود. همچنین سنین پوکی استخوان به شدت پایین آمده است
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
2
درود بر حسن بحرالعلوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
2
ای کاش ایشان نظر خود را در مورد برنج پر محصول صادرات خرما و ذوب اهن نیز اعلام میکردند
نظر شما
ادامه