کد خبر: ۱۵۹۲

حکیم مهر دکتر حسن برکتین جراح و استاد بازنشسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفتگو با نشریه حکیم مهر با مرور خاطرات گذشته ابراز امیدواری کرد با تکیه بر جوانان و باور کردن آنها مشکلاتی که در گذشته بر سر راه دامپزشکی قرار داشته است مرتفع گردد.

 

دکتر برکتین در این گفتگو با گرامیداشت یاد اساتید فقید و مبرز دامپزشکی در سالهای دور به ذکر خاطراتی از انجام اعمال جراحی در شرایط دشوار گذشته و به توضیح منش و روش برخورد اساتید با دانشجویان در آن زمان پرداخت.

وی با ابراز تأسف از عدم برنامه ریزی برای اشتغال جوانان دامپزشک بر ضرورت به روز بودن دامپزشکان جوان تأکید کرد و افزود : با فراهم بودن امکان مطالعه و فراگیری تکنیک های جراحی با توجه به دسترسی به اینترنت انتظار را برای بهتر و جلوتر بودن نسل امروز نسبت به گذشته بالا برده است.

استاد بازنشسته جراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران همچنین از عدم شناخت جامعه از خدمات دامپزشکان انتقاد کرد و افزود : سازمانها و تشکل‎‌های مختلف و مرتبط با دامپزشکی وظیفه دارند وظایف و فعالیت و نقش دامپزشکان را در معرض دید عموم قرار دهند و در مواقعی نظیر بروز بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان با حضور به موقع ، به توضیح و آموزش عمومی اهتمام ورزند.

دکتر برکتین که به پنجه طلایی معروف است، در این گفتگو از دشواریهای تحصیل در رشته دامپزشکی و دوستان و همکاران دانشگاهی خود در سالهای دور یاد کرد و به سؤالات مختلفی درباره علائق و سرگرمی‌های خود پاسخ داد.

مشروح این گفتگو در ایام تعطیلات عید نوروز به بینندگان محترم نشریه حکیم مهر تقدیم خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه