کد خبر: ۱۴۱۳۸
حکیم مهر - یک شرکت فناوری ژنوم فرانسوی اقدام به راه اندازی یک بانک سلولهای بنیادین کرده که موجب می شود افراد ثروتمند بتوانند یک نسخه پشتیبان از بزرگسالی خود تهیه کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، این نوع خدمات که مدعی شده در دنیا برای اولین بار ارائه می شود در سوئیس، دوبی، سنگاپور و آمریکا راه اندازی شده است.

در این روش تحت یک بیهوشی موضعی، سلولهایی از نمونه کوچکی از پوست برداشته و به آزمایشگاه های شرکت Scéil ارسال می شود سپس آنها را به عنوان سلولهای پرتوان القایی راه اندازی می کنند که به سادگی از آنها به عنوان سلولهای بنیادین یاد می شود.

این سلولها در دمای زیر 180 درجه سانتیگراد یخ زده و ذخیره می شوند تا اعضای آسیب دیده را ترمیم کرده، بافت سازی کنند و با بیماری در آینده مبارزه کنند. این خدمات براساس تحقیقات پزشکی برنده جایزه نوبل توسط شینیا یاماناکا در کیوتو ژاپن انجام می شود.

آندره شولیکا مدیر اجرایی شرکت سلکتیس اظهار داشت شینیا یاماناکا یک الگوی علم را شکسته است، وی به این کشف رسیده که می توان هر سلولی که از بدن گرفت را با یک معجون ترکیب کرد و پس از آن این سلول حالتی که در آن بوده را فراموش کرده و به نخستین مرحله از حیات خود یعنی 9 ماه پیش از تولد باز می گردد.

از آنجا که این خدمات بسیار گران قیمت است و برای مثال قیمت آن در بریتانیا از 38 هزار پوند متجاوز می شود، تنها افراد از یک طبقه خاص استطاعت پرداخت آن را دارند.

این خدمات برای نخستین بار وارد بریتانیا شده و براساس اظهارات شولیکا علت انتخاب بریتانیا به عنوان نقطه جدید عرضه این خدمات وجود قوانین پزشکی بود که کارآیی این خدمات را مجاز می کرد. در فرانسه این خدمات تحت قوانین کنونی قابل اجرا نیست.

 

نظر شما
ادامه