کد خبر: ۱۳۴۹

حکیم مهر -  چاپ دوم "سگ خوب قصه ما" نوشته محمدرضا سرشار که چاپ نخست آن به پیش از انقلاب برمی‌گردد به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

محمدرضا سرشار درباره این کتاب گفت: "سگ خوب قصه ما" را در سال 1351 نوشتم و در سال 1356 منتشر شد. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سه بار تجدید چاپ شد. بعد از پیروزی انقلاب ناشر این کتاب دیگر کتابی در حوزه کودکان منتشر نکرد و چون من امتیاز این کتاب را فروخته بودم این کتاب تجدید چاپ نشد.

وی ادامه داد: تا اینکه در اویل دهه 70 در مقابل پرداخت مبلغی امتیاز این کتاب را از ناشر خریدم. پس از رویکرد انتشارات سوره مهر درباره طرح تجمیع آثار نویسندگان امسال این کتاب را برای تجدید چاپ در اختیار سوره مهر قرار دادم.

سرشار افزود: در کتاب "سگ خوب قصه ما" تغییری  ندادم و تنها ویرایش شده است.

وی درباره کتاب گفت: "سگ خوب قصه ما" درباره یک توله سگ است که در خرابه به دنیا آمده و چون مادرش چند توله سگ جدید به دنیا آورده مجبور می شود از خانواده جدا شود. در این میان مادر به عنوان آخرین صحبتها چند راه را به فرزندانش پیشنهاد می کند و می گوید شما می توانید بروید سگ خانگی شوید،همراه کولی ها روانه شوید ویا ولگرد شوید اما یکی از این سگها که اتفاقا بیمار هم بوده ضمن اعتراض می گوید می شود سگ گله هم شد. تلاش می کند و سگ گله می شود و با مشکلات بی شماری روبرو می شود.

سرشار هدف از نوشتن این کتاب را نگاهی دوباره به ادبیات متعهد و آرمانخواهانه دهه 50 دانست و گفت: این کتاب که 38 سال پیش آن را نوشته‌ام یک نوع ادبیات متعهد و آرمانخواهانه را در میان کودکان ترویج می دهد و جنبه نمادین دارد و به نوعی ادبیات رمزی است.

 

نظر شما
ادامه