کد خبر: ۱۲۱۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
دکتر فرهید همت‌زاده محقق ایرانی دانشگاه آدلاید استرالیا با اعلام این مطلب افزود : وی استاد بازنشسته دانشگاه ملبورن و یکی از پاتولوژیست‎های جهان بود / به گفته این دامپزشک و متخصص ویروس‎‌شناسی، کتب پروفسور Jubb مورد توجه و استفاده همه پاتولوژیست‌های کشورمان در دانشکده‎های دامپزشکی بوده است...

حکیم مهر - پروفسور Ken Jubb نویسنده مطرح کتاب پاتولوژی دامپزشکی حیوانات اهلی درگذشت.

دکتر فرهید همت‌زاده محقق ایرانی دانشگاه آدلاید استرالیا با اعلام این مطلب افزود : وی استاد بازنشسته دانشگاه ملبورن و یکی از مشهورترین پاتولوژیست‎های جهان بود.

Dr Farhid Hemmatzadeh

به گفته این دامپزشک و متخصص ویروس‎‌شناسی، کتب پروفسور Jubb مورد توجه و استفاده همه پاتولوژیست‌های کشورمان در دانشکده‎های دامپزشکی بوده است.

دکتر همت‎زاده همچنین متن خبر و ایمیل واصله از رئیس دانشگاه ملبورن را در این خصوص ارسال نموده است.

پروفسور Kenneth W. Hinchcliff در این ایمیل با ابراز تأسف از درگذشت پروفسور Jubb از مرگ وی در 27 فوریه (دیروز) پس از طی یک دوره بیماری خبر داده است.

وی در این ایمیل به سوابق آن مرحوم نیز اشاره کرده و آورده است : پروفسور Kenneth Vincent Finlayson Jubb در سال 1951 از دانشگاه سیدنی استرالیا دانش‌آموخته شد و طی سالیان پس از آن به مدارج مختلف علمی نائل آمد و مورد تقدیر و تجلیل مجامع گوناگون از جمله انجمن دامپزشکی استرالیا قرار گرفت.

رئیس دانشگاه ملبورن افزوده است : آن مرحوم طی سالهای 1969 تا 1990 در مصادر اجرایی و علمی نظیر ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه ملبورن خدمت کرد و از سال 1963 تا 1990 نیز در همین دانشگاه استاد پاتولوژی دامپزشکی بود و پس از آن هم به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

کتاب پاتولوژی حیوانات اهلی آن مرحوم که با همکاری Peter Kennedy از دانشگاه کالیفرنیا نوشته شده شهرتی جهانی دارد و در کشورمان هم از منابع مهم مورد استفاده دانشجویان دکتری دامپزشکی است.

بنابراعلام رئیس دانشگاه ملبورن، پروفسور Jubb علاوه بر مصادر اجرایی در دانشگاه عضویت و ریاست بسیاری از کمیته‎های مختلف و مرتبط با حرفه دامپزشکی و رشته پاتولوژی را هم در کارنامه خود دارد و در عرصه بین‌المللی هم در تأسیس دانشگاه پوترا مالزی نقش مؤثر و بسزایی ایفاد نموده است.

پس از سال 1990 و بازنشستگی، آن مرحوم هرچند به طور رسمی مسئولیتی در دانشگاه نداشت اما از آموزش دانشجویان دوره تخصصی پاتولوژی دریغ ننمود.

رئیس دانشگاه ملبورن در پایان درگذشت پروفسور Jubb را به همسر و خانواده وی تسلیت گفته است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پیام
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
0
0
آقای دکتر لطفی شما نمی خواهید پیامی بدهید مثل همیشه که خبرهایی دریافت می کنید؟: متاسفانه خبر درگذشت پروفسور بزرگ را شنیدم. ایشان بسیار تلاش داشتند و از مفاخر پاتولوژی دنیا بودند. اینجانب این ضایعه ی عظیم را به خانواده و جامعه دامپزشکی تسلیت می گویم.
دکتر شاهو قهرمانی دهبکری - پاتولوژیست
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
0
0
کتاب پاتولوژی ایشان در بین پاتولوژیست ها به انجیل پاتولوژی معروف است.
فوت ایشان برای جامعه علمی دنیا، بسیار جای تأسف است.
خدا بیامرزدشان . . .
نظر شما
ادامه