کد خبر: ۱۲۰۳۹

حکیم مهر - زهرا زواریان مجموعه‌ داستان‌هایی را درباره رعایت حقوق حیوانات از جانب معصومان می‌پردازند را برای انتشار تحویل سوره مهر داده است.
زهرا زواریان مجموعه «با ادب چون... در حلقه شیرها»، «با ادب چون... شتری که باوفا بود»، «با ادب چون... اسبی که دو بال داشت»، «با ادب چون... شیری که سلام کرد»، «با ادب چون... وقتی آهو خانم به تله افتاد» که به ارتباط امامان با حیوانات می‌پردازند را تحویل سوره مهر داده است.

زواریان درباره این مجموعه کتاب‌ها گفت: کلیت این داستان‌ها درباره رابطه امامان معصوم (ع) با حیوانات است که در قالب 5 داستان این حکایت‌ها را برای کودکان نوشته‌ام.

وی درباره موضوع این داستان‌ها گفت: اولین کتاب از این مجموعه با عنوان «با ادب چون... شیری که سلام کرد» درباره ارتباط امام علی (ع) و شیر جنگل است. همچنین «با ادب چون... اسبی که دو بال داشت» قصه ذوالجناح اسب امام حسین (ع) و وفاداری این حیوان به حضرت است.

زواریان ادامه داد: «با ادب چون... در حلقه شیرها» داستان در بند کردن امام حسن عسگری توسط خلیفه عباسی در برکه شیران است که علیرغم خواست خلیفه، شیران آسیبی به حضرت نمی‌رسانند و «با ادب چون... وقتی آهو خانم به تله افتاد» هم حکایت رابطه امام رضا (ع) و آهو است.

این داستان‌نویس کودک درباره آخرین کتاب از این مجموعه هم گفت: «با ادب چون... شتری که باوفا بود» هم حکایت شتر امام سجاد (ع) است. این شتر 12 بار حضرت را به زیارت خانه خدا می‌برند. پس از شهادت امام سجاد (ع) این شتر که در بیابان بوده، وقتی خبر شهادت ایشان را می‌شنوند به مدینه سر قبر حضرت می‌روند و همان جا می‌میرند.

گفتنی است این مجموعه که از تولیدات دفتر کودک و نوجوان حوزه هنری است مراحل آماده سازی خود را در انتشارات سوره مهر به سر می‌برند.

نظر شما
ادامه