صفحه نخست
درباره ما
ارتباط با ما
گزارش تصویری
آشنایی با حیوانات
RSS
جمعه 28 شهريور 1393
تعداد نمایش:3267
امتیاز: 1 2 3 4 5 6


بروزرسانی : دوشنبه 28 فروردين 1391
منبع : ایسنا
فهرست مواد غذایی کاهنده کلسترول بد خون

حکیم مهر - کارشناسان انجمن قلب آمریکا تاکید دارند که شما می‌توانید با انتخاب برخی از مواد غذایی خاص و مناسب سطح کلسترول بد خونتان را کاهش دهید.

این انجمن فهرستی از بهترین مواد غذایی را که می‌توانند کلسترول مضر خون را پایین بیاورند ارائه کرده که عبارتند از:

- جو: متخصصان انجمن قلب آمریکا می‌گویند اگر در وعده غذایی صبحانه، جو را بگنجانید میزان کلسترول خوب در خونتان افزایش پیدا می‌کند. همچنین مصرف دو نوبت جو در روز تنها پس از 6 هفته مقدار کلسترول بد را 5،3 درصد کاهش می‌دهد.

- اسیدهای چرب امگا -3 و ماهی سالمون نیز در کاهش کلسترول بد و در عوض افزایش سطح کلسترول خوب در خون موثر هستند.

- مغز خشکبار نیز به دلیل اینکه حاوی انواع مولکولهای اسید چرب هستند در کاهش چربی مضر و افزایش چربی‌های سالم در بدن تاثیر سودمندی دارند.

- دانه‌های لوبیا برای سلامت قلب مفیدند و افزودن نصف فنجان لوبیا به رژیم غذایی روزانه 8 درصد از کلسترول بد خون می‌کاهد.

- چای نیز حاوی آنتی اکسیدانهای قوی است و درعین حال کافئین آن کمتر از قهوه است. این آنتی اکسیدان برای کاهش سطح کلسترول بد موثر هستند.

- شکلاتی که دوز بالایی از آن شکلات تلخ باشد نیز سرشار از آنتی اکسیدانهای مفید با خواص کاهش دهنده کلسترول بد است.

در گزارش منتشره در سایت اینترنتی "هلت می آپ" در پایان تاکید می‌شود که اسفناج و روغن زیتون علاوه بر مزایای بسیاری که برای سلامت بدن دارند حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده و تک زنجیره‌ای هستند که به کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید خون کمک می‌کند.

 

نظر بینندگان در مورد اين مطلب ارسال نظر شما
مواد غذایی گیاهی واقعا سالمترین ها هستند . البته برای امگا 3 هم منابع گیاهی خوبی وجود داره از جمله : گردو، لوبیاها، شاهدانه، دانۀ کتان و بسیاری از سبزی ها و میوه ها و همچنین توفو (پنیر سویا)

http://www.phce.org/health/402--qq-3-.html
و http://www.phce.org/health/567--3-6-.html

با تشکر از حکیم مهر به خاطر این چند خبر اخیر که روی سایت قرار دادید و تقریبا همشون مرتبط با گیاهان بود. کلی انرژی مثبت گرفتم . موفق باشید.- مجید m.en