مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
فعالیت‌های روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور مصداق جهاد تبیین است/ طی ۵ ماه، ۳۵ هزار محتوا در فضای مجازی تولید کردیم
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش و در جریان گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی وزرات جهاد کشاورزی که با حضور «علی بهادری جهرمی» سخنگوی هیات دولت و رئیس شورای اطلاع‌رسانی در هتل اشراق مشهد برگزار شد، روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان «برترین روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی» معرفی شد.

این انتخاب بهانه‌ای شد تا به سراغ «دکتر امین اسدی» برویم تا اطلاعات بیشتری را از جزئیات این انتخاب بدانیم.

 «دکتر اسدی» در گفت‌وگو با حکیم مهر با یادآوری اینکه این همایش سراسری در بین تمامی روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت:‌ «خوشبختانه روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با عملکرد ۵ ماهه خود توانست با اختلاف زیاد مقام نخست را کسب کند که این نشان دهنده حمایت‌های ویژه دکتر آقامیری ریاست محترم سازمان است. ایشان هم راهنمایی‌هایی مثمر ثمری داشتند و هم حمایت‌های ویژه‌ای را نسبت به دوره‌های قبلی روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از خود نشان دادند که بنده به شخصه کمال تشکر را دارم.»

وی تصریح کرد:‌ «روابط عمومی سازمان دامپزشکی کل کشور به خصوص در دوران طرح تشدید، یک جهاد تبیین را انجام داد که منجر به تولید محتوایی ۳۵ هزار نوشتار در فضای مجازی شد. به این معنا که ما در فضای مجازی ۳۵ هزار محتوا تولید کردیم که علاوه بر آن در بحث کلیپ‌سازی، مستندسازی و همچنین تصاویر و عکس، به عدد ۱۵ هزار مورد رسیدیدم که یک عدد قابل توجه است.»

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد:‌ «در دوران اجرای طرح تشدید، روزی نبوده که مدیران کل و معاونین مدیران کل سازمان در برنامه‌های صداوسیما شامل رادیو و سیمای استانی حضور پیدا نکرده باشند. به طوری که در حالت متوسط هر روز سه مدیرکل یا معاون سلامت جهت روشنگری در زمینه طرح تشدید در صداوسیما یا رادیو و تلویزیون استانی حضور داشتند.»

وی ادامه داد: «این جایزه علاوه‌بر اینکه دسترنج دوستان روابط عمومی در ستاد سازمان دامپزشکی کل کشور است، با همکاری و هماهنگی مدیران روابط عمومی در سراسر کشور و ادارات کل به ارمغان آمده است. کمااینکه ما در دوران روشنگری در رابطه با تب کریمه کنگو که همچنان نیز ادامه دارد، در یک ماه اخیر نزدیک به ۳۰ الی ۴۰ مورد حضور ریاست سازمان یا مدیران عالی سازمان را در رادیو و تلویزیون داشتیم که این نیز نشان‌دهنده ارتباط گسترده دامپزشکی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در جهت روشنگری مردم است.»

دکتر اسدی افزود: «مجموع این موارد موجب شد که روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، امتیاز قابل توجهی را داشته باشد. در واقع ما در رسانه ملی و فضای مجازی، علی‌رغم کمبود نیرو و امکانات، با کمک دوستان و مدیران استانی دارای یک جهش رسانه‌ای بودیم که خوشبختانه این جهش همچنان ادامه دارد. کمبود امکانات، معضلی کاملا قابل لمس است و دوستان من با دستان خالی و نیروی کم، با تولید محتواهای بسیار زیاد در حال روشنگری برای جامعه در رابطه با سلامت و بهداشت هستند که این یک کار ستودنی است و جهاد را تبیین می‌کند.»

وی در پایان با تاکید بر اینکه روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور یک شعار دارد، تصریح کرد: «ما جهادگران عرصه جهاد تبیین هستیم که با کمک هم سعی می‌کنیم سلامت جامعه را تضمین کنیم و آگاهی بهداشت محصولات پروتئینی را در مردم بالا ببریم.»